• یکشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97101608559
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۶ دی بخوانید؛

موانع رابطه مردم و مسئولان/صدور حکم متهم "ثامن الحجج"/ورود مجلس به موضوع اسماعیل بخشی و...

موانع رابطه مردم و مسئولان/صدور حکم متهم "ثامن الحجج"/ورود مجلس به موضوع اسماعیل بخشی و...

رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده نزدیک، دلیل عمده تحریم‌های آمریکا از نگاه نماینده ولی فقیه در سپاه، هشداری نسبت به حضور افراد ذی‌نفوذ در هیئت مدیره یک شرکت خودروسازی، انتقال ۲۲۱ محکوم افغانستانی از ایران به افغانستان، گزارش پزشکی قانونی استان تهران درباره وضعیت راننده اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، اطلاعیه دادستانی تهران پیرامون حکم محکومیت مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، شانزدهم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع فرهیختگان و دانشگاهیان و نخبگان  دانشگاه شیراز و آزمایشگاه های تحقیقاتی وزارت دفاع با بیان اینکهپیشرفت‌های عرصه دفاعی، دشمنان را در موضع ضعف قرار داده است، گفت:اگر دشمنان لحظه ای احساس کنند ما در موضع ضعف قرار گرفته‌ایم توطئه شوم خود را همچون دوران دفاع مقدس در قالب حمله نظامی بر ما تحمیل خواهند کرد.

همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: رزمایش‌های تاکتیکی، امداد و نجات و مقابله با دزدان دریایی در آینده نزدیک بین نیروی دریایی ایران و روسیه برگزار خواهد شد و این رزمایش ها، دو کشور را به سطح بالاتری از همکاری در دریا در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی خواهد رساند.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «کاهش فاصله مردم و مسئولین در نماز جمعه تهران به تاخیر افتاده بود»، گفت: نرده‌های نماز جمعه تنها مانع رابطه مردم و مسئولان نیست، وقتی مسئولان در ماشین‌های حفاظتی تردد کرده و به خواسته مردم بی‌توجه باشند، فاصله بین آن‌ها و مردم ایجاد می‌شود.

در همین رابطه منیره نوبخت، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید فضایی برای ارتباط مسئولان با مردم فراهم شود و نماز جمعه در این زمینه می‌تواند محمل مناسبی باشد . وی در ارابطه با اقدام اخیر حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران برای برداشتن نرده‌ها در نماز جمعه، گفت: امیدواریم اقدام اخیر در نماز جمعه تهران، فتح بابی برای نزدیکی مردم و مسئولان باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، انقلاب اسلامی را الگوی جهانی برشمرد و اظهار کرد: صدور انقلاب اسلامی علاوه بر الگوپذیری ملت‌ها، الگوگیری دولت‌ها را نیز به دنبال داشته و این دلیل عمده عصبانیت و تحریم‌های آمریکایی‌ ها ست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فهرست هیئت مدیره یکی از شرکت‌های خودروسازی، نسبت به حضور افراد موثر در این هیئت مدیره‌ها و استفاده از رانت، لابی و ارتباطات آنها برای پیشبرد اهداف این شرکت‌ها هشدار داد. بهرام پارسایی تصریح کرد: یکی از شرکت های خودروسازی فهرست اعضای هیئت مدیره خود را آن هم در لایه های اول منتشر کرده که تعداد آن‌ها ۲۱۲ نفر هستند. این تعداد آن هم با حضور افراد ذی نفوذ مثل تعدادی از نمایندگان ادوار، معاون وزیر، برخی اساتید دانشگاه، اقتصاددانان و افرادی از وزارتخانه‌های مختلف جای نگرانی دارد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ازانتقال ۲۲۱ محکوم افغانستانی از ایران به افغانستان خبر داد و گفت: وزرای دادگستری دو کشور توافق کردند که حدود ۷۰۰ تن از محکومان افغانستانی تا پایان سال به کشور متبوعشان منتقل شوند که با اعزام هیات کنسولی افغانستان به جمهوری اسلامی و شناسایی محکومان در استان های یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران در مرحله نخست این توافق ۲۲۱ تن از محکومان افغانستانی به کشور متبوعشان منتقل شدند و بزودی تعداد بیشتری از این محکومان به افغانستان منتقل خواهند شد.

همچنین یک نشریه آلبانیایی با اعلام این که منافقین از اردوگاه خود در آلبانی اخبار دروغی را مانند تلاش ایران برای ارتکاب اقدامات تروریستی در اروپا و آلبانی منتشر می کنند، تاکید کرد: تصمیم اخراج سفیر ایران یک تصمیم آمریکایی بود که هیچ سودی برای آلبانی ندارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان گزارشی درباره وضعیت راننده اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات گفت: با توجه به گزارش آسیب شناسی در خصوص راننده اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، مشخص شد این فرد سکته قلبی نکرده است.

دادستانی تهران پیرامون حکم محکومیت مدیرعامل موسسه ثامن‌الحجج اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سید ابوالفضل میرعلی فرزند سیدرضا متولد ۱۳۴۳ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل وقت شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج دانش آموختگان سبزوار متهم است به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه و نظایر آن به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا مقابله با آن، موضوع بخشی از کیفرخواست شماره ۹۶۱۰۴۳۲۱۲۶۰۰۰۰۶۷ صادره از ناحیه ۲۲ دادسرای عمومی و انقلاب ویژه امور اقتصادی تهران.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با شهرداران مناطق مختلف کرج در خصوص جمع آوری پسماندهای شهری و حفظ بهداشت و سلامت عمومی برخورد شد و پرونده شهرداران متخلف و مجرم با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نامه اسماعیل بخشی به وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و قطعا دستگاه قضایی هم اگر شکایت کند وارد می‌شود. درادامه این نشست محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، گفت: پرونده دادگاه نرفته و در دادسرا است. وی در پاسخ به سوالی که آیا درست است که پرونده مختومه شده است؟ گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم.

چهارمین جلسه رسیدگی بهپرونده شرکت نیشکر هفت‌تپه با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، در ساعت ۱۳:۲۰ امروز(۱۶ دی‌ماه) در مجتمع قضایی شهید باهنر اهواز برگزار شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یکشنبه) شانزدهم دی ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha