• سه‌شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97101809845
  • خبرنگار : 71089

در پاسخ بولتون

باغچلی: ترکیه عملیات شرق فرات را انجام دهد، نظر آمریکا مهم نیست

باغچلی: ترکیه عملیات شرق فرات را انجام دهد، نظر آمریکا مهم نیست

رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر جان بولتون گفت: نمی‌دانم بولتون هستی یا دالتون؟ آیا ترکیه باید از شما و یا روسای‌تان بپرسد که چه کار انجام دهد. این چه گستاخی و بی ادبی است!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه در نشست پارلمانی با اعضای خود با انتقاد شدید از اظهارات اخیر جان بولتون خطاب به آمریکا گفت: متحدان شما در سوریه(یگان‌های مدافع خلق کرد) قصابان انسان هستند که کوچکترین ربطی به برادران کرد ما ندارند. در هر جا که این افراد دیده شوند باید از بین بروند.

وی ادامه داد: ترکیه با گام‌های مطمئن هم در شرق فرات و هم در غرب این رودخانه عملیات خود را انجام می‌دهد. عناصری که در جنوب ترکیه تحرکاتی انجام می‌دهند در برابر خود یک سپر آهنی خواهند یافت. در اطراف ترکیه نباید هیچ گروه تروریستی ادامه حیات دهد.

باغچلی اضافه کرد: ترکیه بعد از عملیات سپر فرات و شاخه زیتون این بار مصمم است که عناصر تروریستی را از شرق فرات و منبج بیرون کند. در حال حاضر بعد از عملیات سپر فرات در منطقه آرامش ایجاد شده است. عفرین در ثبات و آرامش به سر می‌برد. کریدورهای تروریستی از بین رفتند. فرات گردن این فتنه است و باید این گردن از بدن جدا شود.

رئیس حزب ناسیونالیست ترکیه ادامه داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که با شکست داعش از سوریه خارج شود. ترامپ بارها حضور آمریکا در سوریه را مورد انتقاد قرار داده بود و همواره سخنگوهای کاخ سفید زمان بندی‌هایی را اعلام می‌کردند. در حال حاضر به دوران خروج نیروهای آمریکا از سوریه نزدیک شدیم اما اکنون شروط جدیدی می‌گذارد.

وی مدعی شد: تماس‌های اخیر میان نیروهای یگان‌های مدافع خلق و اسد مبهم است. به نظر می‌رسد سناریوهای تاریکی از سوی اسد، پ.ک.ک، یگان‌های مدافع خلق و آمریکا علیه ترکیه طراحی شده است. در این باره خوش بینی بیش از حد خوب نیست. ترکیه باید به خاطر عدالت و حق عملیات شرق فرات را انجام دهد. مهم نیست آمریکا چه می‌گوید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha