• چهارشنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97101910476
  • خبرنگار : 30054

پذیرش دانشجو بدون کنکور بر اساس مصوبه جدید وزارت علوم

پذیرش دانشجو بدون کنکور بر اساس مصوبه جدید وزارت علوم

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور از بهمن‌ماه سال جاری (نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۸) بسیاری از افرادی که امکان شرکت در کنکور را ندارند می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف کشور و در رشته‌های موجود آن‌ها ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه آموزش عالی کوشیار، در این رابطه عبدالرسول عمادی» رییس سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش گفته است: این قانون در پی مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با پذیرش رشته‌های دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری شکل گرفته است.

قانونی برای متقاضیان تحصیلات دانشگاهی

به گفته عمادی و بنا به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، می‌بایست حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور در تمامی زیر نظام‌های آموزش عالی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌شود.

بر اساس این ابلاغیه و با توجه به مصوبات فوق، پذیرش رشته محل‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و مستقل از کنکور انجام می‌شود و آزمون سراسری برای مابقی رشته محل‌هایی که پذیرش آن‌ها از تلفیق نمره کنکور و سوابق تحصیلی است برگزار می‌شود؛ بنابراین از سال ۱۳۹۸ و بعدازآن پذیرش صرفا سوابق تحصیلی با توجه به قوانین و مقررات مربوطه مستقیم توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هست.

شرایط و ضوابط متقاضیان بهمن‌ماه جاری

با توجه به موارد فوق پذیرش دانشجوی صرفا سوابق تحصیلی در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ و مهرماه سال ۱۳۹۸ در دو بخش به صورت زیر می‌باشد:

الف پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای بهمن‌ماه ۹۷

- اطلاعیه مربوط به نحوه پذیرش و شرایط و ضوابط داوطلبان و نحوه درخواست پذیرش از موسسات و مدارک و سوابق موردنیاز در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ منتشر می‌شود.

- داوطلبان واجد شرایط و متقاضی پذیرش بهمن‌ماه از تاریخ ۲۹ دی لغایت ۶ بهمن‌ماه برای پذیرش به موسسات پذیرنده که در اطلاعیه ۲۵ دی‌ماه منتشر می‌شود مراجعه می‌کنند.

- اطلاع‌رسانی به پذیرفته‌شدگان مشروط توسط دانشگاه در تاریخ ۶ تا ۱۰ صورت خواهد گرفت.

ب پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای مهرماه ۹۸

- اطلاعیه به انضمام دفترچه راهنمای پذیرش صرفا سوابق تحصیلی برای سال ۱۳۹۸ در اواسط بهمن‌ماه ۱۳۹۷ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

- تمامی شرایط و ضوابط و نحوه مراجعه و مدارک و مستندات لازم برای اخذ پذیرش توسط موسسات در اطلاعیه مذکور درج می‌شود.

- زمان مراجعه داوطلبان برای اخذ پذیرش رشته‌های محل‌های صرفا سوابق تحصیلی از ۲۰ اسفند ۹۷ تا اواخر مرداد ۹۸ می‌باشد.

دانشگاه کوشیار رشت فرصتی برای دانشجویان

اکنون این ابلاغیه موجب رضایتمندی خانواده‌هایی است که علاقه‌مند به ثبت‌نام فرزندانشان در رشته‌های موردعلاقه و شهر و نزدیک محل سکونت خود هستند. هم‌اکنون دانشگاه‌های متعددی در سطح گیلان هستند که سالها از فعالیتشان می‌گذرد و نیز وضعیت سنتی‌تری نسبت به دانشگاه‌های نسل جدید از نظر شرایط و امکانات دارند.

دانشگاه کوشیار رشت با دارابودن کادری مجرب از اساتید گیلان و تهران، مزیت‌های مختلفی از نظر کادر آموزشی و فضای آن دارد.

با اینکه اکثر موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های رشت در حاشیه شهر واقع‌ شده‌اند، وجود دانشگاه کوشیار در منطقه گلسار رشت، تردد را برای دانشجویان، اعضاء هیات علمی و کارکنان تسهیل کرده است.‌

در این زمینه رییس مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی کوشیار بیان کرد: این دانشگاه بر اساس مجوز شورای گسترش آموزش عالی و طبق قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهریورماه سال ۱۳۸۶ تأسیس و اقدام به جذب دانشجو کرده است.

 الهیار داغبندان افزود: مؤسسه آموزش عالی کوشیار در ابتدا فعالیت‌های آموزشی خود را در یک فضای آموزشی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با پذیرش ۷۶ دانشجو در ۲ رشته تحصیلی کاردانی حسابداری و کاردانی مدیریت گمرکی آغاز کرد و در حال حاضر با توسعه منابع انسانی و امکانات رفاهی و تایید شورای گسترش وزارت علوم، در فضایی به مساحت حدود ۴۵۰۰ مترمربع در ۲۹ رشته-گرایش فنی مهندسی و علوم انسانی در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی فعالیت می‌کند.

به گفته وی، ارکان مؤسسه اعم از هیات امنا، هیات مؤسس، از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران و گیلان هستند.‌

موسسه آموزش عالی کوشیار آمادگی دارد تا پس از صدور اطلاعیه سازمان سنجش و دفترچه راهنما برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی که در تاریخ‌های ۲۵ دی‌ماه و ۱۷ بهمن‌ماه برای ورودی‌های بهمن‌ماه ۹۷ و مهرماه ۹۸ اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت‌نام از متقاضیان ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام نماید.

در انتها برای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان ادامه تحصیل لیست رشته‌های موسسه آموزش عالی کوشیار در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح ذیل ارائه می‌شود:

*رشته‌های کاردانی

حسابداری

حسابداری بازرگانی

نقشه‌کشی معماری_معماری

کامپیوتر-نرم افزار کامپیوتر

* رشته‌های کارشناسی

حقوق

مدیریت بازرگانی

حسابداری

علمی کاربردی_حسابداری

مدیریت مالی

روانشناسی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

مهندسی صنایع

مهندسی برق

مهندسی عمران

مهندسی معماری

مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر-فناوری اطلاعات

مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار کامپیوتر

* رشته‌های کارشناسی ارشد

مدیریت بازرگانی- بازاریابی

مدیریت مالی

حسابداری

روانشناسی عمومی

پژوهش علوم اجتماعی

مهندسی صنایع-لجستیک و زنجیره تامین

مهندسی صنایع-سیستم های مالی

مهندسی صنایع-بهینه سازی سیستم‌ها

مهندسی کامپیوتر-نرم‌افزار

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha