• یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 97102312155
  • خبرنگار : 71410

«حسن آقامیری» را بیشتر بشناسید

«حسن آقامیری» را بیشتر بشناسید

مخالفان او اسمش را گذاشته‌اند: «روحانی تلگرامی»! و او را یک آخوند منحرف می‌دانند اما طرفدارانش او را یک روحانی متفاوت می‌دانند و معتقدند که او آخوند روشنفکر زمانه خودش است.

سیدحسن آقامیری یکی از روحانیون معروف چند سال اخیر بویژه در میان جوانان است و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌های موبایلی امروز برای به اشتراک گذاشتن سخنرانی‌هایش استفاده می‌کند. صفحه اینستاگرام او بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد. منبرهای او معمولا به صورت زنده از صفحه‌اش پخش می‌شوند و کلیپ‌هایی نیز توسط دوستداران او از سخنرانی‌هایش منتشر می‌شوند که معمولا بازدیدکننده‌های قابل توجهی دارند.

درآمد سیدحسن آقامیری وابسته به روحانیت نیست. او کار و کاسبی شخصی خودش را دارد. به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. او همچنین گفته است که نه به منبر وابستگی دارد و نه به درآمد حاصل از آن.

اما از آنجا که محوریت سخنرانی‌هایی آقامیری همیشه تکیه بر صفت «رحمانیت» خداوند دارد و کمتر از عذاب الهی و جهنم سخن می‌گوید باعث شده است که افراد زیادی مخالف او باشند. مخالفانش می‌گویند که او یک آخوند ولنگار است و برای لاکچری‌ها و بی‌قید و بندها سخنرانی می‌کند. مخالفان آقامیری معتقدند او فقط بلد است خوب حرف بزند وگرنه اصلا حرف‌های خوبی نمی‌زند؛ برای همین هم هست که جوانان طرفدارش هستند.

طرفداران آقامیری اما معتقدند که این روحانی نگاهشان را به مقوله دین و رحمانیت خداوند تغییر داده است و او را دوست دارند و سخنرانی‌هایش را دنبال می‌کنند. طرفداران آقامیری می‌گویند سخنرانی‌های او نسبت به سایر روحانیون متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است.

آقامیری درباره پامنبری‌های جوانش که طرفداران پر و پاقرص او هستند، می‌گوید: «اینکه عده‌ای که پای هیچ منبری نمی‌نشینند اما پای منبر من می‌نشینند، شاید درست باشد اما من آنها را انتخاب نکرده‌ام. من کاری به آنها نداشته‌ام و خودشان آمده‌اند. حضورشان برای من افتخار است و البته قدردانشان هستم اما من با هدف جذب آنها حرفی نزده‌ام. من برای کسی کارت دعوت نفرستاده‌ام.»

این کشمکش بین مخالفان و موافقان او سال‌هاست که وجود دارد اما در نهایت زور مخالفان چربید و حسن آقامیری روز شنبه ۲۲ دی از «خلع لباس دائم» خود خبر داد. او این خبر را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «بعد از ده پانزده سال بردن و آوردن و بازداشت‌کردن و ریختن تو محل کار و انفردای و...  با شکایت دادستان ویژه تهران و به حکم قاضی شعبه دوم کیفری در دادگاه ویژه به ریاست دادستان کل کشور آقای منتظری بالاخره آقایون حکمشون رو صادر کردند. دو سال زندان که البته لطف کردند ۵ سال تعلیقش کردند.  و خلع لباس دائم ...»

پس از انتشار این مطلب از سوی آقامیری، سیداحمد خمینی بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و خطاب به آقامیری نوشت: «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ... سیدجان عزیزتر می‌شی. خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین. نه اینکه هر کی محکوم بوده سالم بوده اما اکثر آدمای سالم محکومند. عزت و ذلت خدا می‌ده و توی این دنیا همین محبت‌های مردمه که همیشه همراهته. خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل ... یاحق»

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در حمایت از آقامیری توییت کرد: «امیدوارم این رای در مرحله تجدیدنظر بشکند. آقای سیدحسن آقامیری زبان جوانان را خوب می‌داند. جلب اعتماد جوانان دهه هفتادی و هشتادی و گفت‌وگو با آنها هنر کمی نیست. خدانگهدارت باشد سید.»

جرم او هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات عنوان شده است. البته گفته‌اند این رای بدوی است و امکان تجدیدنظر وجود دارد.

آقامیری پیش از خلع لباس در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من روحانیت نیستم! من «حسن آقامیری»ام. صفحه‌ شخصی من چه ربطی داره به صنف من؟ من نماینده‌ صنف خودم نیستم. سخنگویش هم نیستم. من یک آدمم. در خانه‌ام بابا هستم، یک جا داداش هستم، یک جا رفیقم. ربطی به لباس ندارد.»

پس از اعلام خلع لباس و محکومیت، حدود ۲۰۰ هزار نفر به فالوورهای آقامیری افزوده شد.

اما این فرد چه می‌گوید؟ در ادامه گزیده‌ای از برخی سخنرانی‌های آقامیری را درباره مسائل مختلف با هم مرور می‌کنیم:

آقامیری در یکی از سخنرانی‌هایش گفته است:‌ «... اهل بیت (ع) کار می‌کردند اما برخی تصور می‌کنند که اهل بیت (ع) دست به خاک می‌زدند طلا می‌شد و کاری انجام نمی‌دادند؛ در حالی که این‌گونه نیست. همه آنها شاغل بودند. در یکی از هیئت‌های قم سؤال کردم که شغل حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟ هیچ‌کس نمی‌دانست. به آنها گفتم می‌دانید چرا نمی‌دانید؟ چون نمی‌دانید شغل من و امثال من چیست؛ چون اگر حضرت ابوالفضل (ع) شغل داشته باشد حاج آقا هم باید شغل داشته باشد؛ بنابراین ابوالفضلِ ذهن شما باید بیکار باشد تا بیکاری ما [روحانیون] توجیه شود.»

آقامیری در سخنرانی دیگری گفته است: «یه خدایی براتون درست کردند که ایستاده آدما رو آویزون کنه، بسوزونه، آب جوش بهشون بده بخورن. اینا چرندیاته بهتون می‌گن. یه مشت دری وری بهتون میگن.»

او در یکی دیگر از سخنرانی‌هایش انتقاد تندی به یکی از شرکت‌های خودروسازی ایرانی کرده: «ایران‌خودرو یه قرآن می‌ذاره تو داشبورد! خجالت داره. اون خیانت به قرآنه. تو کارِت رو قرآنی انجام بده. اونی که ماشین قرآنی تولید می‌کنه «بنز» و «بی‌ام و» آلمان هست نه تو!»

او در سخنرانی دیگری هم درباره مساجد گفته: «اگر مسجد به روش پیامبر اداره می‌شد، گنبد و بارگاه نداشت. گنبد می‌خواد چیکار مسجد؟ مناره می‌خواد چیکار؟ اینا یه زمانی تدابیری بود برای سرما و گرمای مسجد. الان که کولرگازی اومده. چند میلیارد خرج مناره‌های مساجد قم شده؟ با این پول‌ چه‌کارهایی نمی‌شد کرد؟ چرا مسجد رو با فکر نمی‌سازید؟ مسجد می‌سازن با ظرفیت ۲ هزارنفر اونوقت پارکینگ نداره! بعد ماشینا میان پارک می‌کنن جلو زندگی مردم. اون وقت اونا هم هی لعن می‌کنن که مسجد براشون دردسر درست کرده. تحقیق بکنید راجع به آزار مساجد برای مردم. از دوتا املاکی بپرسید! هر محلی که تو کوچه‌ش مسجد باشه قیمتش پایین‌تره!»

ایسنا - سهیلا صدیقی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۱:۵۱

من پای سخنرانی ایشون نشسته بودم. از همون اول هم حرف های غیر عقلانی میزد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۵۰

نه بابا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عجب حیف شد که شما خودت منبر نمیری ملت حرف عقلایی از دهان مبارک شما بشنون

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۳۱

همه اش که نمی شه گفت سخنان ایشان غیرعقلانی است برخی از سخنان اینگونه است. این طور منبری ها که سخنان ایشان با اقبال عمومی مواجه می شود باید آموزش داده و مدیریت شود. تجربه نشان داده که برخورد چکشی افراد را روانه افرادی بدتر از این می کند؛ مثل عرفان های نوظهور و ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۷:۱۵

حرف های درستی میزنه فکر کنم شما یک مقدار زورت میاد که یک عمر یک فکر اشتباه تو سرت پروروندن.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۹:۰۹

بحث عقلانی و غیر عقلانی بودن نیست، هر حرفی که برای منافع گروهی زده شود که دکان و دستگاهشان بچرخد خوب است و برعکس آن نیز صدق می کند، حال این بنده خدا این کار را بلد نیست!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۱:۴۷

سخنرانی‌های ایشون سرشار از سفسطه و مغلطه هست

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۸

معلومه شما غیر عقلانی فکر میکنید

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۲

عه راس می گی

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۰۸

اینکه یادگار یادگار یادگار امام از یه همچین فردی حمایت میکنه خیانت و توهین به امام خمینی (ره) هست که تقاضا داریم قوه قضائیه با سیداحمد خمینی برخورد جدی بکنه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۳۶

نیمای عزیز آیا یادگار یادگار یادگار امام از کسی حمایت کرد حتما باید قوه قضائیه برخورد بکنه؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۵۵

😯😯😯😯

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۱۷

با توجه به نظرتون بنظرم اینکه اسم شمارو گذاشتن نیما خودش یه خیانت بزرگه به اسلام

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۲۸

بعضی حرفاش درسته مثلا در مورد خودروسازی ایران یا ساختن مسجد حتی حاج آقای قرائتی هم میگن نباید مسجد رو تزئینی ساخت بلکه باید ساده ولی مقاوم ساخت.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۰

مشکل اون بعضی حرف های غلطشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۴۰

اگر حداقل نیمی از روحانیون ما مثل این آقا بودن الان جایگاه دین بین جوانان ما اینجوری نبود .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۴

بله جایگاه دین بدتر از این می بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۵۰

مثل بی بی سی میون 4 تا حرف راست یه پارازیت هم میفرسته و کار خودشو میکنه. یه دیدگاه انحرافی نسبت به دین که جوان پسند هم هست. نهایتش میشه اسلامی که درش مساجد مختلط بوجود میاد که امام جماعتش زن هست و زنان بدون حجاب در کنار مردان در یک صف به نماز می ایستند و تازه خیلی هم لاکچریه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۲:۵۶

باسلام لطفا سعی کنید ببینید چی میگه نه اینکه کی میگه... دوم اینکه در تاریخ آمده: لشگریان یزید هنگام نماز امام حسین(ع) فریاد میزدند که مگر امام نماز هم میخونه!! انشاءالله خدا هدایتگر ما باشه و افراط و تفریط نداشته باشیم و مانند دانه های تسبیح کنار هم باشیم..

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۰۲

خدایی کدوم یکی از حرفاش اشتباهه؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۷

ایشون نصف دین رو بلده مابقی اش رو بلد نیست! مثلا میگه چیزی به نام جهنم وجود نداره.. بنابراین هرکاری دلت میخواد بکن هیچ مجازاتی هم نداره. والا جنگل هم اینقدر بی صاحب نیست!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۲۲:۳۹

خیلی از حرفاش.....از کدوم بگم...اینجا نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۰۴

سید یک اسطوره است

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۱۱

خب دیگه من به شخصیت آقامیری و درستی یا نادرستی رفتارش و گفتار و کردارش ندارم ولی حامیانش را که دیدم با خودم گفتم وای به حالش

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۲۱

وقتی راجع به ادما ندونسته قضاوت میکنی منم میگم وای به حالت....بد نیست اخراجی ها رو یکبار دیگه ببینی....وای به حال شما مردم ظاهر بین....خوبه ریش بزاره و بره حج ولی برنج احتکار کنه؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۲۰

مشکل اصلی اینه که یه عده ای هستند که یکی دو تا حرف نادرست رو داخل انبوهی از حرفهای خوب و منطقی میخوان به خورد ملت بدن. حالا این یکی دو تا حرف چه میکنه با وجود مردم ... والله اعلم.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۲۸

بنظرم خیلی از حرفاش درست...

avatar

آقای سیداحمد خمینی؛ از مراسم تاجگذاری شما که بگذریم، از اتاق VIP لاکچری عزاداری شما که بگذریم! از این حمایت های نابجای شما نمیتونیم بگذریم؛ بهتره بیش از این با آبروی امام بزرگوار(ره) بازی نکنی و عاقل بشی

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۲

سید تمام حرفاش از روی صداقت و راستی هستش.حالا حالا ها مونده که بفهمین آقا میری چی میگه.متاسفم برای کسایی که اونو محکوم میکنن.خداوکیلی درد جامعه رو میگه. متاسفم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۶:۰۷

ایشون درد جامعه رو میگه بعد که دل ملت اب شد براحتی حرفای خودشو تو دل مردم میکاره ملت هم دلشون واسه حاجی غش میره . بدبختی ما الان همینه .بی بی سی و منوتو و هزارتای دیگه اول از اختلاس و بدبختی میگن وقتی دل مردم آب شد تو این اب بذر مورد نظر خودشون رو میکارن آب هم که فراوونه .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۳

این حرف حرف درستیه که علی آقا گفتن؛ نیاد روزی که ازمون بپرسن چرا ایشون رو قبول داشتی مام بگیم چون فلان حرفش درست بود حتما باقیشم درسته بوده و ما هم قبول کردیم....یادمون باشه فاصله بین حق و باطل به اندازه یک تار موست......یا حق

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۳:۵۶

نه عزیز حدیث رو بلد نیستی اظهار فضل نکن، چهار انگشت صحیحه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۰۷

سید خیلی دوست داریم حرفات همه حق ما چه با لباس چ بی لباس فداییت هستیم و خواهیم بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۵:۴۹

از دیگران مایه نذار. هیچکس چه بالباس چه بی لباس از اینآدم انحرافی خوشش نمیاد. سید خدا بهت رحمکنه..

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۱۱

همیشه کسی که انحراف داره همین بوده، یه مشت حرف درست در کنار یه مشت حرف غلط، اینجوری تشخیص حرفای غلط سخت میشه، آره ماجرای ایران خودرو و مسجد خوبه درسته عقلانیه، ولی این آدم خود خدارو برده زیر سوال!!! اینهمه حرف از جهنم و عذاب که توی قرآنه پس چی؟!!!!!!!! ملت هم تو در و دیوار، اصلا نمیتونن تشخیص بدن چی به چیه، نمونش کامنتای زیر همین مطلب، وقتی حق و باطل و قاطی میکنن بهتون میدن همین میشه که نمیتونین تشخیص بدین، خدارو میبره زیر سوال اما از خودروی قرآنی حرف میزنه!!! همون قرآنی که آیه های عذاب هم داره!!! اندکی تفکر!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۱۳

مگه حرف زدن به لباسه بدونه لباس میره پای منبر خلع لباس شده خلع هوادار که نشده درود بر سید حسن آقا میری

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۲۰

مگه بد میگن منم میرم دنبال سخنرانیهاشون

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۵:۵۳

بد که چه عرض کنم.. کلی حرف رو جابجا و اشتباه میگه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۲۰

سلام.کسی که ماشین ۳۰۰ میلیونی سوار میشه یا خونش پاتوق یه مشت آدمهایی میشه که اون کار رو نمی تونن در انظار مردم انجام بدن یا میون ۱۰۰ حرف درست یک حرف خرافی و انحرافی بخورد مستمع میده و .... باید در افکارش بیشتر تامل و تحقیق کرد و دید آیا حرفاش از سر خیر خواهی زده میشه و یا خدای ناکرده در اونها اغراض و اهداف خاصی وجود داره . دوستان بعضی از ما عادت کردیم حرفهای ساختارشکنانه را از آدمهایی که ظاهری موجه دارن راحت و بدون تحقیق بپذیریم.خدایا عاقبت همه ما رو ختم بخیر بگردان.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۲۷

من اسلام ناب رو تو حرفای ایشون پیدا کردم؛ اگ ده تا ادم مثل سید وجود داشت تو ایران ، آقا امام زمان ظهور میکرد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۳۱

سید جان تا اخرش باهات هستم علیه مسائل ضد اسلامی با نام اسلام.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۳۸

من اغلب صحبت هایش را گوش دادم ، ازنظر ایشان جهنم مکان خیالیه وچون خدا رحمان ورحیمه همه را به بهشت میبره ، که البته با مسلمات قرآن کریم درتضاد کامل هستش ، اگر فرقی بین سالم وظالم وجود نداشته باشه پس عدالت خداوند کجامیره !!!!؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۵۰

هر چه از دل براید به دل نشیند بهترین سخنان سخنان خدا و ائمه مومنین است دنبال راه های هدایت باشید خدا خودش مهربان و دانا و حکیم است و کمک خواهد کرد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۵۰

کلا علاقه‌ای به این ادمای شلوغ کن ندارم که فن و طرفدار درست میکنن واسه خودشون، به نظرم نیتشون چندان اصلاح امور نیست؛ اما با اینکه نتونه حرف بزنه هم مخالفم ...ازادی بیان باید باشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۴:۵۶

بعضی ها میگن اول باید برای آقامیری مناظره میذاشتن که تهی بودنش محرزبشه بعد حکم میدادن!! بله درسته ، تواین سالها خیلی ها او را به مناظره دعوت کردند ، ولی اگر خیال کنیم چنین افرادی تن به مناظره میدن که درآن نابود خواهد شد ، بسیار سهل اندیشی کردیم ! امثال آقامیریها هیچوقت ، دم لای تله مناظره نخواهند داد ، که اگر قراربود چنین باشد تاحالا شده بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۰۴

در این گزارش فقط حرفهای خوب این آقا به صورت گزینشی آورده شده است، به طوریکه خواننده ناخودآگاه او را تایید و تصدیق میکند. اما حرفهای خطرناکی دارد که باعث تفرقه بین شیعه و سنی، بی اعتبار شدن قرآن، و بی معنی شدن مبارزه امامان با حاکمان ظالم میشود. مثلا: 1- جهنم دروغ است و وجود ندارد، پس هر گناهی خواستید بکنید و از مکافات عملتان نترسید 2- قرآن تحریف و مخدوش شده و ترتیب آن به هم ریخته است و قابل استفاده نیست 3- معصومین هر کس را بخواهند میتوانند شفاعت کنند حتی شمر و یزید و ظالمان به مردم را 4- هدف از قیام و شهادت امام حسین(ع) ایجاد فرصت شفاعت از گناهکاران بوده است. اهل بیت امام حسین (ع)هم رفتند شام که حال شامی‌ها رو عوض کنند برای نجاتشون! خلاصه این روحانی جوان در حال انتشار تفکری ست که هرچند در نگاه اول به ظاهر برای مخاطبان خصوصاً نسل جوان، زیبا به نظر می‌آید، اما نتایج فاسد و مخربی در پی‌خواهد داشت، زیرا علی‌رغم برخی نکات صحیح که در بین سخنان این روحانی یافت می‌شود هسته مرکزی این تفکر به دلیل ضدیت با قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) عمیقا فاسد است. علاوه بر این، دیدگاه ایشان نسبت به جزئیات واقعه عاشورا و تلاش برای تغییر دادن چهره این واقعه از یک الگو برای مبارزه حق و باطل به یک اتفاق منفعل و سکولار زنگ خطریست که از چند سال قبل توسط رهبر انقلاب به صدا درآمده بود. بسیار جای تأسف است که یک روحانی بر فراز منبر و با استفاده از ظرفیت عمیق مجالس عزاداری در شهر قم که پایتخت تشیع است علناً واقعیت عاشورا را وارونه جلوه می‌دهد و مسلمات عقاید شیعه را تخطئه می‌کند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۰۸:۴۵

احسنت بسیار منطقی بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۱:۰۰

احسنت این آقا لابه لای حرف های خوب و بظاهر قشنگ که خداییش حقیقته. داره عقاید شخصی خودشو به خورد جوونا میده...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۶

موافقم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۳۰ ۰۹:۴۳

شما حتی حرف آقامیری رو هم نمی فهمید و دارید تحریف می کنید. ایشون می گند خدا برای کسی بد نمی خواد. جهنم در ذهن آدم بد است. آدم بد نمی تواند در بهشت طاقت بیاورد. هر چه می کنیم از خودمان است حرف ایشان اینه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۱۵

من خیلی دوست دارم نظر مراجع واساتید این اقای روحانی را بشنوم انها بهتر بلدند در مورد یک روحانی قضاوت کنند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۷:۲۰

جانم فدای سید آقامیری , لبیک

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۰:۵۶

ما همگی یا مرجع هستیم یا قاضی عادل و اگاه که به راحتی بر اساس تخصص خودمان می توانیم حتی درباره همه چیز نظر بدیم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۹:۰۴

این حرف رو قبول دارم اونا اگاه ترند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۴۱

'گزارش ناقص بود والا حرفهای خلاف قرانی و تحریف شده به خورد شنوندگان میداد که همش موجوده وایشان اصلا به حرفهای بزرگان و نصایح ایشان گوش نمیداد ضمن اینکه لایک و دنبال کردن علامت موفقیت نیست امیدوارم پخش کنید

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۴۴

سلام اقای اقامیری چند تا از صحبت های شما که اصلا منطقی نیست اما در مورد ساخت مسجد و مناره اگه راست میگی این رو در قالب طرح ارایه بده نه اینکه طوری صحبت کنی که فلسفه مسجد وساخت مسجد زیر سوال بره دوست عزیز

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۴۹

همیشه ساده لوحانی هستند که با شنیدن چند مطلب درست و صحیح به افراد ایمان آورده و مابقی حرفهای آنان را نیز درست می‌پندارند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۵۲

تربیت افرادی جهت منحرف کردن جوامع مذهبی قرن هاست که توسط دشمنان دین اجرا و برنامه ریزی میشود با چند کلام درست ویا نیمه درست نمیتوان بدون استدلال کافی همه چیز را زیر سوال برد بجای پخش ان دربین مردم باسواد کم مذهبی این مطالب را بعنوان نهی ازمنکر وامر به معروف دربین مسئولین حوزه وهیات ها ومساجد مطرح کردن بهتر جواب میدهد زیرا اگر ریگی به کفش نباشد تحت مباحث دقیق نتایچ خوبی برای اشاعه بهتر دین میدهد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۵۵

جالب است که ایشان بجای اشنا نمودن اولیه مردم کوچه وبازار ر با اصول اولیه دین مباحثی را که در سطوح متدینین مطرح است ، طرح میکنند یعنی طرح مسایلی درغیر جای خود که اگر درست هم باشد نتیجه مثبتی برای مردم ندارد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۵:۵۶

حرف حساب جواب نداره ..........

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۶:۰۷

مشکل من بیشتر علما هستند که اگر به وظیفه خویش عمل می کردند وضع ما این نبود! هر انحرافی به سادگی در بین مردم گسترش پیدا می کند! بی حجابی و بد حجابی بیداد می کند! رانت و رانت خواری امان مردم را بریده است! علماء هم سکوت کرده اند! چرا؟ نمی دانم...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۷:۴۱

این اتفاق که عجیب نیست!!اگه اتفاق عادی بیفته عجیبه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۲۲:۳۳

بنده هم صحبتهای ایشون رو گوش دادم حرف خوب زیاد میزنه ولی متاسفانه حرفای الکی و من دراوردی هم زیاد میزنه...نمیدونم چرا اینجوریه؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۱۹:۳۹

درود ب شرفت اقا میری عزیز

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۹ ۰۸:۵۲

شعارهای تند ممنوع .... عاقلانه بیندیشید... نکته : موضوع جایگاه این فرد در لباس روحانیت است و اگر هر سخنی را هر کسی می تواند بزند و آزادی عمل هم دارد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۲:۳۱

بهتره بجای اینکه این آقا و اون آقا را منحرف بدونیم بشینیم فکر کنیم خودمون کجای انحراف قرارداریم به چه چیزی اعتقاد داریم آیا به اعتقادتمون عمل می کنیم بعد اگه تشخیص دادیم آدم درستی هستیم به اعتقادات درستی عمل می کنیم اساسا اعتقاد به چیزی هم داریم که بهش عمل می کنیم، بشینیم این آقا سید را قضاوت کنیم که منحرف هست یا نه درست حرف میزنه یا غلط

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۳

برخی سخناش درست و برخیش حتی منافی با قرانه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۳:۰۸

به اینکه واقعا چقدر منحرف هست کاری ندارم ولی در آینده با اقداماتی که خواهد کرد و یا نخواهد کرد معلوم میشه چقدر منحرف هست. منتظر گذر زمانم . هر چند به نظر من به احتمال زیاد با تحریک دور و بریا شمشیر رو از رو ببنده و بزنه به سیم آخر و انحرافش رو به همه ثابت کنه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۰۰:۰۰

مشکل این آقا فقط خیلی مهربون نشون دادن خدا بود و بس...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۳

و همچنین نادان فرض کردن مخاطب

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۰۲:۳۱

من فقط ۳۱ دقیقه از حرفهای این آقا را شنیدم. تا این ۳۱ دقیقه هم تقوا داشت هم صادقانه واقعیت را گفتند.ولی نمیدانم قبلأ چیزی گفته یا نه که در جامعه فتنه و نفاق بیندازد.من که از حرفهای او در این ۳۱ دقیقه خوشم آمد!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۶

خسته نشدی 31 دقیقه سخنرانی شنیدی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۰۸:۵۱

حرف حق همیشه تلخه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۰۹:۰۷

پس عقل از نظر عقل شما چیه؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۱:۳۳

من که این آقا رو نمی شناسم ولی از نحوه حمایت شما وبعضی از افراد مشخص می شود مشکلی دارند . تو اول بگو با کیان دوستی پس آنگه بگویم که توکیستی

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۰

به نظر میرسه عده ای دارن سازمان یافته براتون کامنت میذارن

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۴

جالبه که هیچکس از مطالب اشتباهش نمیگه ... چشمشون رو بستن فقط مثل آدم مسخ شده میگن منحرفه! مطالبی که من شنیدم درست و تامل انگیز بود. بغضی جاها باید به شنیده های گذشته شک هم کرد ... تا شک نباشه یقین نمیاد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۲:۱۵

ذات آدم اینطوریه ،معمولا به کسی جذب میشه که اعتقادات و افکاری مشابه اون داره .در واقع همه ی ما دنبال آدم هایی هستیم که نشانه ای از تفکرات خودمون رو در اون ببینیم ، درنتیجه اینکه بیایم به همدیگه یا به اصطلاح طرفداران ایشون و مخالفان ایشون توهین کنیم دردی رو از ما دوا نمیکنه . مشکل فقط ایشون و حرفای ایشون نیست در حال حاضر ، چون از این آدم ها در طول تاریخ زیاد بوده و قطعا خواهد بود . مشکل کار ( البته نظر بنده حقیر) اینجاست که ما هنور نتونستیم خدا ، قرآن ، معصومین ، اسلام و روحانیت رو به خوبی به مردم معرفی کنیم . اسلام و قرآن و سخنان معصومین به ذات خود انقدر جذابیت و رحمانیت دارد که نیازی نیست ما توهم و خرافه هایی رو به اون وارد کنیم ، همین که بیایم و اونها رو در جامعه بیان کنیم و گسترش بدیم کافیه . البته که افرادی مثل حاج آقا پناهیان ، حاج آقا عالی ، ماندگاری ، رفیعی ، از همه مهم تر آقای قرائتی که قرآن رو تفسیر میکنند و ... در جامعه ما هستند و عامه ی مردم هم سخنانشون رو دنبال میکنند و بعضا طرفدارانی بیشتر از ایشون هم دارند . پس بجای بزرگ کردن این آقا تلاش کنیم سخنرانی های درست تر و جامع تر رو به گوش جوانان برسونیم . وقتی مردم واقعیت رو درک کنند و سطح داناییشون درباره مسائل بیشتر بشه دیگه هرکسی از راه رسید و هر حرفی زد رو قبول نمیکنند و فکر نمیکنند اونی که داره درست میگه همینه ، چون معیار و سنجش حرف درست رو در دست دارند .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۲:۴۷

متاسفانه یه عده طاقت شنیدن حرف حق رو ندارن. آزادی یعنی اینکه هر کس نظر خودش رو به راحتی بیان کنه نه این که به خاطر ابراز عقیده محکوم بشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۷

عجب!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۳:۲۹

چرا نمی توانیم نظر کسی را که دوست داریم بشنویم ، چرا درک خودتان را به زور به دیگران تحمیل می کنید؟؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۳:۵۴

ظاهرا این اقا دین خدا رو با فیلم های هندی تفسیر می کنه که عاقبت همه کس در ان ختم به خیر میشه ! خدایا علامه طباطبایی همین لباس رو می پوشید که ایشون می پوشه ولی ببین فرق از کجاست تا به کجا

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۵:۳۴

داشتم کامنت ها رو میخوندم فقط یک واژه توی ذهنم شکل میگرفت! اونم حیف و صد حیف با این سطح از شعور و نگرش و برداشت از مطلب و تندروی های موجود فقط میشه گفت : هنر ما ز کم کندن بود هنر از بی هنری کمتر بود ما و ما با همه از ما بدتر شکرکه این بازی، بازیه آخر بود

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۶:۰۹

ضمن اینکه نظر آقای کوشا را قبول دارم یک نکته هم به مطالب ایشان اضافه کنم و آن هم اینکه این افراد صرف نظر از رد یا قبول حرفهایشان با این کارها برای خود محبوبیت های کاذب ایجاد می کنند و معلوم نیست از این محبوبیت بعدا کجا ها استفاده کنند. به هرحال همانطور که ثروت افراد عادی جامعه باید کنترل شود میزان محبوبیت افراد هم باید کنترل شود.نمی شود هرکس از هرکجا رسید برای خود محبوبیت دست و پا کند مگر اینکه شرایط سیستم را رعایت کند.این نکته مهمی است که کمتر به آن توجه می شود.ایشان حق ندارد از فضای مجازی برای کسب محبوبیت بهره مند شود مگر اینکه این محبوبیت را در راه فرهنگ اهل بیت مصرف نماید که گویا اینطور عمل نکرده وگرنه دادگاه ویژه اینگونه برخورد نمی کرد.خواست اکثریت مردم هم همین کنترل است. حالا کمی حرفهای نو زدن و تعداد بیینده های جوان را زیاد کردن در فضای مجازی که هنر نیست.میوه باید مغز داشته باشد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۱۹:۱۴

سلام یک فرمول برای تشخیص وجود دارد و انهم جذب شدن اصیل به موضوعیست .اگر درونتان جذب شده است پس حتما درست میگوید .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۸

چیزی عجیبی نیست این رفتارها در ایران امروز .هر حرفی که یکسری ا سری از آقایان خوش شان نیاید .به طرف مقابل بر چسب های مختلف می زنند. اگر راجب فساد آنها هم صحبت شود .نتیجه آن بی دینی و وابسته به دیگران هست

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۴ ۲۲:۵۷

ایشون را ز نظر نیتش بررسی نمیکنم چون نیت خوانی بلد نیستم اما سخنان ایشون قابل نقد است حرفهای خوب هم داره که فعلا سخن ما نیست اما اشکالاتی هم در حرفاشون بوده.. مثلا همین بحث عذاب الهی ر که زیر سوال میبرند درواقع تماما آیات قران که درباره ی عذاب هست زیر سوال میره اگر از دوستان پاسخی براش دارند بگن تا بلد بشم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۱:۱۷

فکر میکنم سخنان این آقا، در جهت درک عمیق تر از مفاهیم دینی ماست... همونطور که میدانیم قرآن نازل شده که دو معنی در آن مستتر است، اول اینکه برای راهنمایی بشر فرو فرستاده شده؛ دوم اینکه نازل شده یعنی کوچک شده است. مسلما مفاهیمی چون بهشت و جهنم، برای درک بشری کوچک شده اند و حقیقتِ بهشت و جهنم، از رود عسل و آتش سوزان بسی متعالی تر است که از درک ما خارج می باشد. فکر میکنم سعی ایشان، درک و توضیح مفاهیم دینی ماست؛ مفاهیمی چون عدالت، صداقت، عطوفت، گناه، محبت، قداست و...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۱۰:۵۱

انشا الله خیر است ایشان خواسته با این روش جوانان را به راه راست بکشد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۲۷

اين حرفايي كه شما نوشتيد حرفاي خوبيه...به خاطر اينا كه خلع لباس نشده...لطف كنيد حرفايي كه به خاطر آنها خلع لباس شده را بنويسيد...با تشكر ايسنا

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۳:۳۱

افسوس که فقدان فهم مشترک نداریم عده ای فهمشان خییییییییلی کم برخی مثل ایشان خیلی زیاد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۲۵

هر کی تونست بگه فرق آقامیری با امثال آقای قرائنی چیه؟ فرقش اینه که اگر صد سال هم پای منبر و ویدیوی این فرد بشینی نماز خون نمیشی فقط زندگی خودت رو توجیه میکنی وگرنه انتقاد از وضعیت اقتصادی و اجتماعی که از راننده تاکسی و مسیح علینژاد هم بر میآد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۸:۴۰

هرکی دزدارو رسوا کنه حتما ادم خوبیه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۰۱:۵۱

همیشه اینجوریه که تا حرفی را می شنویم فورا با معیار های ناقص خودمان می سنجیم و فوری جبهه می گیریم بدون تفکر یا موافقت می کنیم یا مخالفت . آیا واقعا هدف از نوشتن این مطلب این است؟ اسلامی که می گوید به زور نباید بهترین دین را هم پذیرفت . اسلامی که عقل یکی از رکن های آن است . آیا نباید فکر کرد؟ آیا در قرآن اینهمه سفارش به تعقل کردن نشده است؟ جامعه اسلامی ای که تحمل یک منتقد حتی از جنس خودش - روحانیت- را هم ندارد چگونه می خواهد راه به سر منزل مقصود ببرد؟ تمام مشکلات جامعه از اینجا ناشی می شود یا نادانسته و یا دانسته و با هدف می خواهند که مردم ما فکر نکنند. و به نظرم تا حدود زیادی هم موفق بوده اند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۱۰:۰۷

ظاهرا این خبرگزاری نظرات راگزینشی انتخاب میکنه دیروز نظری دادم مثل این که باب میل جناح مورد علاقه خبر گزاری نبود لذا درج نشد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۱۰:۵۷

طبیعی هست هر آدم خوبی مخالف های زیادی هم داشته باشد .

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۱۴:۰۸

سلام برهمه بوِیژه به اونهاییکه ادب واحترام وعفت کلام را مراعات میکنند.درکل آقای میری حرفهای منطقی وعقلانی میگه اماچون درموضع قدرت نسیت شایدبهشون دهن کجیها بشه و...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۲۰:۳۷

مطالب ابراز شده راجع به ایشون در این صفحه، یک جانبه است. مهمترین موارد مورد اشاره توسط ایشون و ایضاً اشتباهات و مغالطات موجود در برخی صحبتها منعکس نشده. این نیست خبرنگاری و روایت صادقانه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۹ ۰۸:۵۵

شعارهای تند ممنوع .... عاقلانه بیندیشید... نکته : موضوع جایگاه این فرد در لباس روحانیت است و اگر نه هر سخنی را هر کسی می تواند بزند و آزادی عمل هم دارد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۳۰ ۱۰:۰۵

چرا مسلمان باید برای گفتن سخن محاکمه شود. شأن ایرانی بودن افراد مبین وطن دوستی اوست. چرا آقازاده های خیانتکار محاکمه نمی شوند و آیا خلع لباس یک روحانی، نامهربانی به قداست فرهنگی نیست. چرا افراد جامعه را به واسطه سخن از دین می گریزانیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۱۴:۱۸

عالی