• یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97102312350
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۳ دی بخوانید؛

چرایی سفر ظریف به عراق/رد ادعای اسماعیل بخشی/تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق و...

چرایی سفر ظریف به عراق/رد ادعای اسماعیل بخشی/تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق و...

ابراز امیدواری دریادار سیاری برای ارتقای بودجه دفاعی، «مدارای بزرگ» استراتژی دولت در اعتراضات ۹۶، ادعای حمله قلبی «سیدحسن نصرالله» دروغ بزرگ سال جدید میلادی، پیش‌بینی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در سال ۹۸، فراخواندن کاردار لهستان از سوی وزارت امور خارجه، کمک آمریکا به بازسازی سوریه منوط به خروج ایران، اجرای حکم اعدام ۳ سارق طلافروشی، چهارمین جلسه دادگاه شرکت «دومان توکان» و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به دیدار اخیر فرمانده کل ارتش با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم با پیگیری عزیزان‌مان در کمیسیون تلفیق، ارتقای بودجه دفاعی در سطح ارتش و نیروهای مسلح صورت بگیرد.

همچنین رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در اولین همایش سراسری مدیران ارشد روحانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ به اهداف‌شان که تضعیف جمهوری اسلامی و محدود کردن نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران بود نرسیدند؛ لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ممکن است در سال ۱۳۹۸ دست به فتنه انگیزی جدیدی بزنند. وی افزود: آمریکا با بحرانی جلوه دادن شرایط، به دنبال تغییر ضرورت‌های کشور است.

علی ربیعی در گفت وگویی به مناسبت آستانه چهل سالگی انقلاب در ارتباط با اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت: همزمان با اعتراضات مردمی در دولت بحث شد که باید در مواجهه با اعتراضات مدارایی بزرگ صورت بگیرد و بیشتر نیروی انتظامی وارد محل شود؛ این استراتژی دولت بود. با این وجود شاهد کشته شدن برخی از معترضین در تعدادی از شهرهای معترض بودم که علت آنها نیز برخی به دلیل ناکارآمدی در کنترل وضعیت، برخی به دلیل تیراندازی‌های کور از سمت مردم و برخی نیز به دلیل عدم یاد گیری و آموزش مقابله با بحران از سوی نیروها بود، اما به طور اساسی هیچ دستوری برای سرکوب بیشتر وجود نداشت.

همچنین وزیر کشور در حکمی سید اسماعیل موسوی را به عنوان مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور منصوب کرد. پیش از این علی پورعلی مطلق، مشاور وزیر کشور در امور انتخابات، مسؤولیت دفتر انتخابات وزارت کشور را بر عهده داشت.

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر  به ادعای صهیونیست‌ ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی ⁧دبیرکل حزب ⁩الله لبنان واکنش نشان داد و نوشت:ادعای ⁧ صهیونیست ⁩ ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی ⁧ سیدحسن ⁩ نصرالله دبیرکل ⁧ حزب ⁩ الله لبنان، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. بی تردید روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت ⁧ فلسطین ⁩ در ⁧ مسجدالاقصی ⁩ نماز خواهند گزارد، صهیونیست ها وجود ندارند.

نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از تصویب کلیات بودجه ۹۸ در این کمیسیون خبر داد وگفت که اعضای کمیسیون تلفیق با ۲۲ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۴۰ نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند.

همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ با بیان اینکه «خالص بدهی دولت تا پایان سال گذشته ۱۴۳ هزار میلیارد تومان است»، گفت که اعداد نشان می‌دهد این بدهی در محدوده قابل قبولی است.

یک عضو دیگر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ نیز از پیش‌بینی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در سال ۹۸ خبر داد.

در ادامه یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها، گفت: در۶ ماهه اول سال ۹۷، احدی از فهرست یارانه‌بگیران، حذف نشده است.

علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس هم در مطلبی در صفحه توییتر خود  با تاکید بر این‌که «وضع عوارض برای تونل‌ها و بزرگراه‌های شهری اجحاف در حق مردم است» گفت که خلق منابع مالی از جیب مردم راه جبران کسری بودجه شهرداری تهران نیست.

نمکدان شکنی پس از ۸۰ سال

قرن‌ها رابطه دوستانه ایران و لهستان که گاه محور آن مسائل اقتصادی بوده و گاه عواطف انسان‌دوستانه ایرانیان آن را بر تارک تاریخ جهان ماندگار کرده، باعث شده که امروز این سوال به ذهن متبادر شود که با این روابط حسنه چند صد ساله، چرا ورشو به یک باره به همه چیز پشت پا زد و رسما شمشیر از رو بسته است.

در اعتراض به کنفرانس ضد ایرانی به اصطلاح صلح و امنیت در خاورمیانه با میزبانی مشترک آمریکا و لهستان که قرار است در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو برگزار شود، روز شنبه ۲۲ دی ویچخ اونلت، کاردار لهستان به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

همچنین سفیر ایران در دانمارک گفت: کشورهای اروپایی به زعم خود در حال مبارزه با تروریسم هستند .از یک طرف از گروه‌های مختلف تروریستی و تجزیه‌طلب میزبانی می‌کنند و از طرف دیگر قربانیان تروریسم را مورد تحریم قرار می‌دهند. مرتضی مرادیان در ادامه این مطلب که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده، افزود: با متهم کردن غیرواقعی ایران، اروپا نمی‌تواند از مسئولیت میزبانی از تروریست‌ها شانه خالی کند.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در ارتباط با چرایی اهمیت ویژه سفر پنچ روزه ظریف به عراق در شرایط کنونی، تصریح کرد : در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از بدخواهان جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند که روابط اقتصادی کشورها از جمله دولت بغداد با ایران کاهش یا قطع شود این سفر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. حسن دانایی‌فر تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه به عراق از بعد سیاسی و اقتصادی دارای اهمیت‌های ویژه‌ای است.

همچنین رییس سازمان انرژی اتمی از آغاز طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد برای راکتور تهران خبر داد و گفت: ایران برای نخستین بار موفق شد طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد برای استفاده در راکتور تهران را آغاز کند. علی‌اکبر صالحی افزود: اقدامات اولیه برای طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد آغاز شده است و در آستانه آن قرار داریم، محصولی که با سوخت ۲۰ درصد قبلی متفاوت است. هر راکتوری مانند راکتور تهران ساخته شود قادر به تامین سوخت آن از این طریق هستیم.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا گفت که تا زمان خروج ایران از سوریه اجازه هیچ کمکی برای بازسازی سوریه را نمی‌دهیم.برایان هوک مدعی شد: من فکر می‌کنم اگر ما با همه افراد در منطقه همکاری داشته باشیم و اگر ما دیپلماسی خودمان را آن‌گونه که می‌خواهیم، بسازیم در آن صورت قادر خواهیم بود از دست تمام نیروهای تحت کنترل ایران رها شویم.

این در حالیست که مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا که در سفر منطقه‌ای خود به‌ سر می‌برد، با تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا درباره برنامه موشکی و هوا فضای کشورمان و حضور ایران در سوریه، گفت که خارج کردن تمام نیروهای ایرانی از سوریه هدفی بلندپروازانه است.

رسول کوهپایه زاده با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان گفت: مسئولاندانشگاه علوم تحقیقات در حادثه واژگونی اتوبوس در این دانشگاه، در مظان اتهام ارتکاب قتل شبه عمد هستند.

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت «دومان توکان» به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار شد. این پرونده ۱۸۶ شاکی دارد که شکایات همه آنها اخذ خواهد شد. در این جلسه دفاعیات متهم ردیف دوم ارائه شد.

امروز همچنین به دنبال تایید حکم محاربه سارقان طلافروشی استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در دیوان عالی کشور، ۳ سارق طلافروشی در یکی از میادین شهر یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

فاطمه سعیدی با تشریح جمع‌بندی فراکسیون امید درباره ادعاهای «اسماعیل بخشی» گفت: اسماعیل بخشی کارگر مجموعه نیشکر هفت تپه در جلسه‌ای برای رسیدگی به ادعاهایش صراحتا اعلام کرد در طول ایام بازداشت مورد ضرب و شتم واقع نشده است.

در همین رابطه رییس دفتر دادستان کل کشور گفت: دادستان کل کشور نتیجه اعزام هیات ویژه کارشناسی به خوزستان برای بررسی ادعای اسماعیل بخشی را اعلام می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۱:۴۱

حذف یارانه کلا وبه هر شکل ممنوع مردم به هیچ وجه حذف یارانه را اصلا قبول ندارند وهمه مردم خواهان یارانه شان هستند

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۱:۴۲

برای یک سال دیگر قانون خرید خدمت سربازی را تمدید کنید وبرای سال 98 قانون خرید خدمت 98 را اجرا کنید

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۳ ۲۳:۱۵

از دولت می خواهیم همه نهاد ها .سازمان ها ومبلغ تخصیصبی بودجه بگیران را برای همه اعلان کنند