• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97102412819
  • خبرنگار : 71610

در سفرش به بیروت

معاون سیاسی پامپئو: حمایتمان از ارتش لبنان ادامه دارد

معاون سیاسی پامپئو: حمایتمان از ارتش لبنان ادامه دارد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی که شنبه شب به بیروت سفر کرده بود با فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، چند منبع مطلع به روزنامه "الجریده" کویت گفتند که دیوید هیل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی که به بیروت سفر کرده با عماد ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان دیدار کرد.

طبق گفته این منابع، دو طرف در این دیدار درباره روابط و همکاری میان ارتش دو کشور به ویژه در زمینه کمک‌های نظامی آمریکا به نیروهای مسلح لبنان و اوضاع کلی لبنان و خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

هیل در این دیدار تاکید کرد که کشورش همچنان روند آموزش و تجهیز ارتش لبنان و حمایت از آن برای مقابله با تروریسم را ادامه می‌دهد.

وی افزود: سیاست آمریکا در قبال حمایت از ارتش لبنان تغییر نکرده و واشنگتن در این تصمیم خود بازنگری نمی‌کند. ارتش لبنان شریک استراتژیک آمریکا و تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه به شمار می‌رود.

سفارت آمریکا در بیروت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیل در دیدار با مقامات لبنان بر نگرانی واشنگتن نسبت به فعالیت‌های حزب‌الله تاکید می‌کند.

در همین راستا، چند منبع مطلع از دیدار هیل با مقامات لبنان به روزنامه الاخبار گفتند که هیئت آمریکا در بیروت تاکید کرده که واشنگتن اجرای قانون تحریم‌ها علیه حزب‌الله که پیشتر توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا شده بود را آغاز خواهد کرد.

طبق گفته این منابع، هیل در دیدار با مقامات لبنان تاکید کرده که این قانون تنها شامل حزب‌الله و رهبران آن نشده بلکه آمریکا قصد دارد تا کسانی را که ارتباط آنها با این حزب ثابت شود نیز مجازات کند.

این منابع ادامه دادند: معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین به تکمیل دیوار حائل در مرز لبنان و اراضی اشغالی توسط اسرائیل اشاره و تاکید کرد که اسرائیل برای "حفاظت از امنیت خود در مقابل حزب‌الله" تلاش می‌کند.

منابع مذکور تصریح کردند: این سفر شامل طرح و پیشنهاد خاصی نیست اما مقدمه‌ای است برای جدایی حزب‌الله از احزاب سیاسی داخلی هم‌پیمان و دیگر احزابی که با آن خصومتی ندارند.

الاخبار در ادامه گزارش خود آورده است: به این دلیل که سمیر جعجع، رهبر حزب "القوات اللبنانیة" در حال حاضر در خارج از کشور است، هیچ دیداری با این نیروها در برنامه هیل قرار داده نشده، با این حال اعضای این حزب تلاش کردند که دیداری را با این مقام آمریکایی انجام دهند اما هیل به درخواست آنها پاسخ مثبت نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha