• دوشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97102412999
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ دی بخوانید؛

اطلاعات کامل ایران از نشست لهستان/پرتاب ماهواره/احضار سفیر ایران در انگلیس و...

اطلاعات کامل ایران از نشست لهستان/پرتاب ماهواره/احضار سفیر ایران در انگلیس و...

آغاز دومینوی فروپاشی ایالت متحده، مصوبه کمیسیون تلفیق برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، تشکیل کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود بین ایران وعراق، به زودی، واکنش وزارت خارجه لهستان به احضار کاردارش در تهران، محکومیت دریافت کنندگان ۱۲ میلیون دلار و ۷ میلیون روپیه ارز دولتی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و چهارم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان بسیج مستضعفین  در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: دومینوی فروپاشی ایالت متحده آغاز شده است؛ خودزنی نکنیم؛ در خانه اروپایی ها و آمریکایی ها چیزی نخواهند داد. بعضی ها این در را زیاد می کوبند، چیزی در آن جا نیست.

رییس جمهور در جمع مردم گنبدکاوس با اشاره به اینکه در روزهای آتی دو ماهوراه به فضا پرتاب خواهیم کرد اظهار کرد:‌ ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بر ساخت داخل به فضا پرتاب خواهد شد و در ۶۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. هم ماهواره و هم ماهواره بر توسط جوانان و دانشگاهیان کشورمان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است.

همچنین معاون اول رییس جمهور در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی با اشاره به نقش جامعه پزشکی در برون رفت از مشکلات و تنگناهای پیش‌روی کشور، گفت: امروز جامعه پزشکی علاوه بر توانمندی علمی از سرمایه اجتماعی خوبی نیز برخوردار هستند که با اتکا به این دو می‌توانند کمک بسیاری برای عبور از کشور از تنگناهای پیش‌رو کنند.

آخرین اخبار از سقوط هواپیمای ۷۰۷

ارتش: علت سقوط هواپیمای باربری ۷۰۷ در دست بررسی است

جدیدترین خبرها از حادثه هواپیمای ۷۰۷

استقرار تیم پزشکی قانونی در محل حادثه سقوط هواپیمای ۷۰۷

انتقال ۱۵ جسد هواپیمای ارتش به پزشکی قانونی استان البرز+ اسامی

***

حسام الدین آشنا در گفت و گویی به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: چهلمین سالگرد انقلاب ایام خوبی است برای اینکه ارزیابی‌هایی در این زمینه انجام شود که ما چقدر توانستیم به حرکتی که منجر به انقلاب و جمهوری اسلامی شد، وفادار بمانیم. وی در بخشی از این گفت و گو در مورد اعتراضات ۹۶ و نوع برخورد حاکمیت گفت: نوع برخورد حاکمیت با اعتراضات دی ماه سال ۹۶ نسبت به همه تاریخ جمهوری اسلامی پخته‌تر بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و عرضه ماهانه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی خبر داد.

همچنین یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توضیح سرنوشت طرح تحول سلامت با تغییر وزیر بهداشت، با تاکید بر این‌که «اجرای طرح تحول سلامت با حمایت مجلس با قوت و قاطعیت ادامه خواهد داشت»، گفت که در حال حاضر بودجه برای اجرای طرح تحول در سال آینده کافی است و حتی زیاد هم است.

محمد جواد ظریف که در سفر رسمی به عراق به سر می‌برد در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارهای روز گذشته‌اش با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه عراق  اظهار کرد: در جریان مذاکرات با وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر عراق دو کشور به این توافق رسیدند که کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود بین ایران و عراق هرچه زودتر تشکیل شود.

در همین رابطه یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی عراق با اشاره به اینکه سفر وزیر خارجه ایران مورد استقبال گسترده دولت جدید عراق قرار گرفت، افزود: سفر ظریف بسیار مهم است و تحولات خاصی به دنبال خواهد داشت.

همچنین نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه عراق خواستار آینده‌ای بهتر در روابط دوجانبه با ایران است، از موفقیت‌آمیز بودن سفر رئیس جمهور عراق به تهران اظهار خشنودی کرد.  عادل عبدالمهدی در این دیدار بر خواست مردم و دولت عراق برای داشتن بهترین روابط با ایران و بهره گیری حداکثری از  ظرفیت های دو کشور تاکید کرد.

در ادامه وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیران خارجه ایران و عراق در رابطه با روابط دوجانبه، مسائل مورد اهمیت دو کشور همسایه، وضعیت کنونی منطقه و همچنین اجرایی کردن توافق های امضا شده میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما از برخی از اظهار نظرها در افغانستان در مورد مذاکرات ایران و طالبان تعجب می‌کنیم در حالیکه همانطور که قبلا نیز گفتم ما از قبل به دولت افغانستان در این زمینه اطلاع داده بودیم و بعد از آن نیز به آنها گزارش دادیم برخی از این موضع‌گیری‌ها که در این ارتباط انجام شده برای ما قابل فهم نیست و مشخص نیست که آیا این صحبت‌ها شخصی بوده یا نه؟ بهرام قاسمی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران اطلاعی از محتوای دعوتنامه‌های نشست ورشو و اینکه برای چه کشورهایی ارسال شده، دارد یا خیر، گفت: ما اطلاعات کاملی در مورد این نشست از طرق مختلف دریافت کرده‌ایم. در مورد اهداف و اقداماتی که برخی کشورها علاقمند هستند در این نشست دنبال کنند اطلاع داریم.

منابع رسانه‌ای انگلیسی اعلام کردند که وزارت امورخارجه این کشور سفیر ایران در لندن را در ارتباط با پرونده نازنین زاغری احضار کرد.نازنین زاغری در آوریل 2016 به اتهام جاسوسی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به‌سر می‌برد.

همچنین یک عضو خاندان سلطنتی عربستان سعودی از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه انتقاد کرد و گفت: خروج آمریکا از سوریه باعث تقویت ایران، روسیه و بشار اسد می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تاکید بر معیت نظام جمهوری اسلامی و نهادهای آن، تخریب نهادهای نظام را به منزله تخریب اصل نظام دانست و در عین حال از مسئولان خواست که با حسن تدبیر و حرکت در چارچوب‌های قانونی، ‌مانع از بهانه دادن به دست دشمن شوند.

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۳ پرونده تخلف ارزی و محکومیت دریافت کنندگان ۱۲ میلیون دلار و ۷ میلیون روپیه ارز دولتی خبر داد و در این باره گفت: فردی که با تاسیس یک شرکت جعلی تجاری اقدام به اخذ بیش از ۷ میلیون دلار ارز دولتی از یک بانک دولتی و فروش ارزهای دریافتی در بازار آزاد کرده بود؛ توسط شعبه پنجم این اداره کل، به تعلیق کارت بازرگانی به مدت ۶ ماه و استرداد مبلغ ۷ میلیون دلار به بانک شاکی محکوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha