• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97102413216
  • خبرنگار : 71469

دردسر جدید مسافران قطارهای حومه‌ای+ عکس

دردسر جدید مسافران قطارهای حومه‌ای+ عکس

تغییر سیستم فروش بلیت قطارهای حومه‌ای تهران ماجراهای جدیدی را برای مسافران ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، بلیت‌فروشی قطارهای حومه‌ای توسط گیشه هرچند امری ضروری به نظر می‌رسد، اما کافی نیست و علاوه بر استقرار کافی تعداد گیشه‌ها و متصدیان فروش بلیت باید از روش‌های دیگری از جمله بلیت‌فروشی توسط دستگاه‌های ویژه بهره برد.

تغییر در سیستم فروش بلیت قطارهای حومه‌ای در ایستگاه راه‌آهن تهران هرچند امری ضروری به نظر می‌رسید، اما به طور حتم این تغییر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است تا در نهایت منجر به سهولت فرآیند خرید بلیت برای مسافران شود و در صورتی که این تغییر با تدابیر لازم همراه نباشد قطعا نه تنها شرایط را بهبود نمی‌بخشد، بلکه موجب دوچندان شدن مسائل و مشکلات برای متقاضیان و متصدیان فروش بلیت خواهد شد.

تعداد گیشه و متصدیان جوابگوی بلیت‌فروشی نیست

شرط فروش بلیت در ایستگاه راه‌آهن تهران برای قطارهای حومه‌ای به گونه‌ای بود که از مسافران مقاصد مختلف، هزینه سفر توسط مهمانداران جمع‌آوری و در نهایت به مسافران قبض ارائه می شد. پس از مدتی دستگاه‌هایی در ایستگاه راه‌آهن نصب شد تاخود مسافران بتوانند با پرداخت هزینه مقصد را انتخاب کرده و قبض مربوط به بلیت را دریافت کنند؛  اتفاقی که به دلیل مشکلات دستگاه‌های مربوطه اعم از تاخیر در ارائه‌ قبض یا عدم ارائه آن به متقاضیان، در نهایت جمع‌آوری شد و مجددا به مسافران اعلام شد که همانند رویه اولیه جهت انجام سفرهای خود اقدام کنند.

در نهایت اما به تازگی اقدامی روبه جلو نسبت به فروش بلیت قطارهای حومه‌ای در ایستگاه راه‌آهن رقم خورده است؛ هرچند که این روش به تنهایی جوابگو نیست و نیازمند در نظر گرفتن تدارکات دیگری است. مشکل اصلی بلیت‌فروشی در ایستگاه راه‌آهن تهران به منظور ارائه‌ی بلیت متقاضیان قطارهای حومه‌ای در زمان‌هایی است که تعداد مسافران به شدت افزایش می‌یابد و به نوعی ساعات پیک تلقی می‌شود. رویه کنونی بدین صورت است که مسافران باید برای تهیه بلیت به گیشه مربوطه مراجعه کنند که با توجه به افزایش تعداد مسافران در برخی ساعات نه تنها گیشه مربوطه پاسخگوی نیاز و ارائه‌ خدمت به مسافران نیست بلکه تعداد متصدیان فروش بلیت نیز به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی بلیت‌فروشی باشد.  

برخی مسافران قطارهای حومه‌ای به ایسنا می‌گویند: تغییر رویه صدور بلیت کار درستی است، اما بهتر بود قبل از اجرایی شدن روش جدید زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد یا ایرادات احتمالی آن با اجرای آزمایشی برطرف می‌شد. شرایط فعلی مسافرت را نه‌تنها آسان‌تر نکرده، بلکه دردسرهای جدیدی برای مسافران پدید می‌آورد.

دو چندان شدن چالش‌ها در زمان ازدحام جمعیت

همان‌طور که گفته شد ازدحام بیش از حد جمعیت در برخی ساعات روز موجب شده تا مشکلات عدیده‌ای برای مسافران به وجود آید. به طور مثال در مورد قطار پرند در ساعت ۷ صبح به دلیل شلوغی جمعیت مراجعه‌کننده به منظور سفر به تهران، تعداد افراد بسیار بالاست و مسافران با مشکلات عدیده‌ای در حین سفر مواجه می‌شوند و علی‌رغم درخواست بسیاری از مسافران به منظور اتصال دو قطار به یکدیگر در چنین ساعاتی به منظور انجام سفری مطلوب تر به تهران، اما متاسفانه چنین اتفاقی در عمل رخ نداده است. هرچند چنین موضوعی پیش از این رخ داده و در برخی سفرها دو قطار به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوان پاسخگوی نیاز مسافران بود.

معضل حضور آقایان در واگن‌های ویژه بانوان

پس از آنکه علاوه بر واگن اولیه قطارهای حومه‌ای، واگن نهایی نیز تحت عنوان واگن‌های ویژه برای بانوان تعبیه شد، اما حضور برخی آقایان در این دو واگن ویژه اعتراض بسیاری از بانوان را به همراه داشت. به گفته برخی از مسافران، مهماندار و رییس قطار نسبت به حل این معضل اقدام نمی‌کنند و بعضا شاهد درگیری بانوان و آقایان به منظور خروج چنین افرادی از واگن‌های ویژه بانوان هستیم. 

به گزارش ایسنا، بلیت قطارهای حومه‌ای از تهران و بالعکس به مقاصد پرند، قم، گرمسار، هشتگرد، تاکستان، پیشوا، جمکران، فیروزکوه، قزوین و سمنان در طول روز توسط ایستگاه راه‌آهن تهران به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۹ ۰۸:۰۹

بسیار ممنون از گزارش خوبتون واقعیت اینه که وزارت عقب مونده راه و شهرسازی بسیار تلاش کرد تا قطار حومه ای را برای پرند و پیشوا جایگزین مترو نماید و به همین دلیل پول شهرداری را نداد تا این اتفاق بیافتد . اما کاش سرویس دهی و قیمت این قطارها را یک گزارشگر خداشناسبا مترو مقایسه کند و سندی بر خیانت وزارت راه و شهرسازی برای این دو شهر نمایان کند .با تشکر -شهروند سختی کشیده پرند