• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97102513237
  • خبرنگار : 71469

بر اساس لایحه بودجه ۹۸ تعیین شد

۸۲۰۰ میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه‌های راه‌آهن

۸۲۰۰ میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه‌های راه‌آهن

براساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ سه طرح بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه‌آهن، بهسازی ناوگان راه‌آهن و نیز بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن به ترتیب با اعتباراتی معادل ۳۲۰۰ میلیارد تومان، ۴۳۰۰ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ خاتمه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به منظور بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه‌آهن، بهسازی ناوگان راه‌آهن و نیز بهسازی، نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن، اعتبارات مجزایی در نظر گرفته شده است که اهداف کمی آن احداث گذرگاه‌های غیرهم سطح، مطالعه و اجرای اصلاح مسیر محورهای راه‌آهن، تعمیرات اساسی و بازسازی لوکوموتیو، تعمیرات، بازسازی و نوسازی واگن‌های باری و مسافری و نیز ساماندهی ایستگاه‌های راه‌آهن است.

بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه‌آهن

در این طرح که اعتبار مربوط به آن به شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و قرار بر این است در سال ۱۴۰۰ خاتمه یابد. عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در مورد این طرح به گونه‌ای است که رقمی معادل ۱۵۹۷ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان به آن تخصیص یافته است و قرار بر این است که در سال ۱۳۹۸ اعتباری معادل ۴۰۵ میلیارد تومان اختصاص یابد. این در حالی است که براساس ابلاغ سال ۱۳۹۷ قرار بر این بوده که طی سال جاری رقمی معادل ۲۵۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به این طرح تخصیص یابد.

گفتنی است پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز این طرح طی سال‌های آتی رقمی معادل ۶۳۴ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان است تا اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز این طرح کامل شود.

بهسازی ناوگان راه‌آهن

در این طرح نیز که اعتبار آن به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد پیش‌بینی شده تا در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد و این در حالی است که سال شروع این پروژه ۱۳۶۰ بوده است. اعتبار تخصیص یافته به این طرح براساس عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن معادل یک هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بوده است و قرار بر این است که در سال جاری رقمی معادل ۲۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این طرح تخصیص یابد.

گفتنی است برآورد رقم مورد نیاز این طرح برای سال آینده مبلغی معادل ۳۶۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است و پیش‌بینی شده است تا در مجموع طی سال‌های آتی یک هزار و ۹۵۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان به طرح مذکور اختصاص یابد تا رقم کل ۴۳۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده به این طرح تکمیل شود.

بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن

در مورد این طرح نیز باید خاطر نشان کرد که سال آغاز بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن ۱۳۸۶ بوده است و این طرح نیز همانند دو طرح قبلی که اعتبار آن در اختیار شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد در سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.  عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در مورد این طرح رقمی معادل ۳۱۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان بوده است و در پایان سال جاری قرار براین است که رقمی معادل ۳۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یابد.

برآورد شده است که در سال آتی ۴۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شود و پیش‌بینی برای سال‌های آتی رقمی معادل ۲۵۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است تا کل اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای این طرح در پایان سال ۱۴۰۰ کامل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۵۷

اتصال راه آهن چابهار از نان شب واجب تر است. حاضرم با اینکه حقوق کمی دارم بخشی از آنرا به این طرح بدهم. راه آهن پایه توسعه همه کشورها علی الخصوص امریکا بوده است