• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97102513250
  • خبرنگار : 30057

وزیر ارتباطات خبر داد

"پیام" در مدار آرام نگرفت

"پیام" در مدار آرام نگرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعاتی پیش در صفحه شخصی خود از قرار نگرفتن ماهواره «پیام» در مدار خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت: بامداد با وزرایICT دولت‌های هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی(ره) رفتیم. ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت.

جهرمی در ادامه نوشت: ماهواره "دوستی" در انتظار حضور در مدار است و با جوانان عزم کردیم مجدد بسازیم.

وزیر ارتباطات در توئیت دیگری در این خصوص نوشته است: دوست داشتم با خبر خوب همه را شاد کنم اما گاهی زندگی آن‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود. ولی نباید کوتاه بیاییم و متوقف شویم. دقیقا در همین شرایط است که ما ایرانیان با بقیه ملت‌ها در روحیه و شجاعت متفاوتیم.

این بار هم با تلاش بیشتر به دنیا ثابت می‌کنیم که " دوستی" موفق می‌شود.

ماهواره پیام از سوی محققان دانشگاه امیرکبیر به سفارش سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شد. بررسی پوشش گیاهی، بهبود پایش گرد و غبار، حریق و اراضی کشاورزی، ذخیره و ارسال داده، بررسی اثر پرتوهای کیهانی و عملکرد ماهواره از جمله ماموریت‌های "پیام" بوده است.

بر اساس طراحی‌های صورت گرفته قرار بود در صورت در مدار قرار گرفتن "پیام" 15 گذر در هر روز داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۹

وزیر جوان پس از این همه اولدرم بولدرم .....!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۸:۲۷

وزیر جوان بهتر است به تلاش برای افزایش توانمندیهای فناورانه و خدمت رسانی با درس گرفتن از اشتباهات بپردازد. تحقیر ملتهای دیگر، اشتباهات ما را جبران نمی کند. دوره این حرفها گذشته است!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۸:۴۷

این همه از جیب ملت مستضعف فقیر ایران هزینه می کنید و ماهواره می سازید و رسانه ایش می کنید و می فرستید هوا بعد خرابکاری می شه و تو مدار قرار نمی گیره؟ کی می خواد جبران این خسارت مالی از جیب مردم و خسارت معنوی از آبروی مردم ایران رو پرداخت کنه؟؟؟!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۳۷

چه قدر برام جالب اومد که هنوز احمقایی مثل شماها پیدا میشه!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۶

آفرین بر این ادبیات، آفرین !!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۸:۴۷

توئیتر فقط برای ما مردم فیلتره !!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۲

سلام عدم موفقیت پرتاب تلنگری به آنها باشد که در گرگان از قرارگرفتن ماهواره در مدار با اطمینان از مردم تکبیر میگرفتند .لطفا بودجه نظامی و مخصوصا موشکی را کاهش دهید دشمن درخانه نفوذ کرده است.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۶

به جاي ااين کار هاي جنجال بر انگيز و تنش زا بهتر است به فکر اقتصاد کشور و آينده جوانان نا اميد ايران باشيد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۹

یک پروژه دیگه تو دولت روحانی شکست خورد

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۴:۲۷

لایک فراوان در ضمن مگه تویتر فیلتر نیست!!!!!!!!! از کجا فیلترشکن تهیه می کنند ب ما هم بدین سرعت نت خیلی پایین هستش

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۵

فعلا بهتره به مشکلات زمینی برسیم. فضا باشه برای بعد.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۰۸

لایک

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۰۷

تفاوت ما در این است که از بالاترین پله شروع می کنیم. اول فضاپیما بعد موشک بعد هسته ای . و وو و در نهایت شاید دوچرخه!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۸:۰۸

بالاترین پله درآمد به مراتب بیشتری داره تا دوچرخه تولید کردن، ضمن اینکه می تونه به پیشرفت جهان هم کمک کنه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۴

علی برکت الله

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۸

چند میلیارد تومان پول این مملکت را به باد دادید.؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۳۹

به قول یزدیا، نکرده کار چندش مزد کار؟!!! کسی که ناگهانی بدون سیر مراحل استخدامی و ارتقاء و تجربی یک دفعه ای وزیر شده نمیدونه که خبر های دولتی هم مثل اموال دولتیه و استفاده اختصاصی از اونها در صفحه شخصی د پیام رسان غیر مجاز تخلف اداریه؟!!! خبر را باید از طریق روابط عمومی به خبرگزاریها مخابره کرد جناب آقای وزیر ارتباطات ...

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۴۰

هموطنان عزیز این موضوع رامتوجه باشند که این اتفاق ربطی به آقای آذری جهرمی ندارد موضوع مجموعه ای هستش که می خواستند به دنیا پز بدهند که یعنی درشرایط تحریم ما هم می توانیم ........،ولی چند میلیارد به مامردم ضرر زدند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۰

چون ایران خیلی پیشرفته است قدیمیا میگفتن با حلواحلوادهن شیرین نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۱۴

وزیر عزیز بهتر است با جوانان عزم کنید که تولید نیازهای اساسی در کشور پا بگیرد مثلا در زمینه تولید پوشک؛ باور کنید خیلی ها مثل بنده در مضیقه هستند با وجود دو سالمند و یک بچه بیشتر درآمدم در این گیرو دار گرانی سرسام آور و به مافیای پوشک هزینه می شود شاید بفرمائید پوشک متولی دارد ولی واقعا کسی متولی نیست مطمئن باشید هم اشتغال ایجاد میشه هم درآمدزاست هم دعای ما پشتوانتون برای آینده هوافضا خواهد بود.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۳۸

به جای هزینه‌های بی‌ حساب و کتاب میلیاردی این پروژه‌های پیزوری بهتره به فکر مردم باشند تا بیشتر از این مردم رو در بین جهانیان خار و ذلیل نکنند!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۳۹

دولتی که هسته ای رو به باد داد معلومه که عرضه پرتاب ماهواره رو هم نخواهد داشت

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۴۱

سلام ازاول هم با این حجم از تبلیغات معلوم بود که قرار نیست برنامه موفق بشود. تا بگویند: ما نمی توانیم وصنعت فضایی را ده تا پانزده سال به کما بفرستند. پرتاب بعدی هم یا منفجرمی شود یا موفق نمی شود تا آخرین میخ هم براین تابوت کوبیده شود که آقایان دوستدارغرب به صورت عملی به مردم ثابت کنند مانمی توانیم! اگرقراربرموفقیت باشد درسکوت همه چیزانجام می شود مثل ماهواره قبلی که به فضا رفت. درضمن باید پرسید چرا این بار اروپا با پرتاب ماهواره مخالفت نکرد؟ پاسخ روشن است. ازاول قرار برعدم موفقیت برنامه بوده است.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۱:۴۷

شکست در پرتاب ماهواره برها در کشورهای پیشرو (آمریکا روسیه فرانسه) هم روی میده تفاوت در این است که این این ناکامیها برای آنها هزینه چندانی ندارد ولی هزینه برای ما کمرشکن است بهمین خاطر کشورها ترجیح میدن کشوری ثالث مثل روسیه و فرانسه ماهواره آنها را پرتاب کند.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۳:۵۹

هموطن تفاوت در این است که آنها اول دوچرخه ساختند بعد چیزهای ضروری و پله پله . ما از بالاترین پله شروع کردیم. ان هم مطمئن باش سمبل کاری است.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۳:۳۹

در دنیای آزاد شما به صورت زنده میتونید تماشا کنید اینگونه وقایع رو و حتی به نزدیکی اون پایگاه بروید، ولی اینجا چون اتفاق علمی نیست و با سیاست گره خورده...چی بگم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۳:۴۷

به ايران و دولت تبريك ميگم كه همچين وزير با شخصيتي داره كه بدون سركار گذاشتن مردم اصل مطلب رو اعلام كرد. ضمنا براي ماهواره بعدي آرزوي موفقيت ميكنم. اين مردم هم تابع جو هستند و اگر موفقيتي حاصل بشه به مرور زمان نظرشون تغيير ميكنه.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۹:۲۹

آقای علی‌، شما که پای ثابت ایسنا در توجیه همه گونه ناشایسته سالاری و فساد در کشور هستید، هیچ میدانید در داخل و خارج ایران چند صد متخصص و دانشمند رشته ارتباطات هستند که وزیر فعلی در برابر ایشان ته صف هم قرار نمیگرد؟

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۵:۰۸

این گونه اتفاقات بدیهی است کسانی که سرمایه گذاری را روی این دانش ها بی فایده می دانند به دلیل عدم اطلاعشان از کارکردها ی آنهاست به کسی گفت فلان چیز نخور عقلت کم میشه گفت عقل چیه ؟ گفتند بخور باشما نبودیم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۸

همانطور که در زمین ایران را آباد کردید،‌ فضا رو هم حتما آباد خواهید کرد!

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۸:۵۲

منتظر موفقيتهاي افتخار آفرين جوانان كشور عزيزمان هستيم

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۰۹:۵۸

سلام. ماهواره ها بی نقص هستند و هیچ مشکلی در پرتابشون وجود نداره. فقط از ترس آمریکاست که ماهوارهها پرتاب نمیشه. هزینه هارو باید به پای انتخاب دولت و مجلس لیبرال توسط مردم ایران بنویسید، نه هیچ جای دیگه.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۴ ۰۷:۵۲

از ته دل خوشحالم از این شکستتون

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۰۹:۳۵

ماهواره نگاه می کنه به پایین ! می بینه همه دولت دروغ و ..... است . میگه خوب برا چی بچرخم ! به چه امیدی بچرخم ؟!