• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97102513336
  • خبرنگار : 71533

اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا:

طرح استانی‌شدن انتخابات بجای افزایش مشارکت، موجب ایجاد اختلاف است

طرح استانی‌شدن انتخابات بجای افزایش مشارکت، موجب ایجاد اختلاف است

یک نماینده سابق مجلس گفت: از آنجایی که در طرح استانی‌ شدن انتخابات قرار است نمایندگان هر استان نماینده کل مردم آن استان باشند، آن وقت شاهد خواهیم بود که علاوه بر افزایش اختلافات میان مردم شهرستان‌ها با مرکز هر استان، به این سمت خواهیم رفت که مردم کمتر در انتخابات شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح استانی‌ شدن انتخابات، اظهار کرد: من به دو دلیل با این طرح مخالفت دارم؛ دلیل اول اینکه ما در دوره‌های گذشته مجلس چند بار به این موضوع پرداخته‌ایم و رای هم نیاورد؛ بنابراین وقتی که یک تجربه ناموفق وجود دارد، معنایی ندارد که این موضوع را نمایندگان مجدداً در مجلس تکرار کنند.

وی افزود: ما در انتخابات مجلس اول شاهد بودیم که بالای پنجاه درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و این میزان در مجلس بعدی به یک‌ سوم و در انتخابات مجلس اخیر به یک‌ چهارم واجدین شرایط کاهش پیدا کرده است؛ حالا اگر ما طرح استانی‌ شدن انتخابات را مجدداً تکرار کنیم جلوی افزایش مشارکت را خواهیم گرفت؛ چرا که مردم هر منطقه نماینده خودشان را می‌خواهند و از آنجایی که در این طرح قرار است نمایندگان هر استان نماینده کل مردم آن استان باشند، آن وقت شاهد خواهیم بود که علاوه بر افزایش اختلافات میان مردم شهرستان‌ها با مرکز هر استان، و عدم توانایی کاندیداهای شهرستانی برای رقابت با کاندیداهای مرکز، به این سمت خواهیم رفت که مردم کمتر در انتخابات شرکت می‌کنند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: پس با توجه به مجموعه مواردی که گفته شد، این طرح به‌جای آن‌که سبب افزایش مشارکت شود بدل به محلی برای اختلاف می‌شود.

اکرمی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: نمایندگان مجلس فعلی از آنجا که بیشترشان جدیدالورود به مجلس هستند، نمی‌دانند که مسائل اصلی مملکت چه مواردی است و به جای آن‌که به موارد مهمتر بپردازند به این موضوعات می‌پردازند؛ در حالی که مشکل اصلی ما در کشور، فساد، گرانی، تورم و عدم افزایش تولید است که نمایندگان باید به این موضوعات بپردازند.

خبرنگار: علیرضا قربانی

دبیر: الهام رییسی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۰:۳۳

اتفاقا بهترین تصمیم گرفتند شما که چند نماینده بودید چرا این کار را نکردید مگه چند نفر از مجلس تازه آمددند بنظر من مشارکت را زیاد می کنه بهتر هم هست دیگه جزیره ای فکر نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۵ ۱۹:۳۵

مجلس به جای مطرح کردن انتخابات استانی مجلس که مغایرت به قانون اساسی دارد قانون انتخابات ریاست جمهوری راکه بسیار ایراد دارد را اصلاح کند وقانون وضع کند حداقل مدرک برای ثبت نام کنندگان اولیه برای انتخابات ریاست جمهوری فوق لیسانس باشد