• چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۳:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 97102513850
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران هشدار داد

«خصوصی‌سازی رشته‌های پزشکی» فرصتی برای ورود مادی‌گراها به جامعه پزشکی

«خصوصی‌سازی رشته‌های پزشکی» فرصتی برای ورود مادی‌گراها به جامعه پزشکی

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران گفت: ایجاد دانشگاه علوم پزشکی خصوصی عرصه را برای ورود افراد مادی‌گرا به جامعه پزشکی باز می‌کند.

دکتر علی یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خصوصی سازی رشته‌های پزشکی اظهار کرد: اگر رشته‌های پزشکی خصوصی سازی شود قطعا برای افراد دلسوزی که قصد دارند در رشته پزشکی مورد علاقه خود آموزش ببینند مشکل ایجاد می‌شود و از طرفی افرادی که تنها به جنبه مالی و تجاری آن فکر می‌کنند در ورود به چنین دانشگاه‌هایی موفق خواهند شد.

وی اضافه کرد: دانشجویانی که به چنین دانشگاه‌هایی ورود پیدا می‌کنند حتما افراد با نفوذ و ثروتمندی هستند، مانند اکثر خصوصی‌سازی‌هایی که امروز شاهد هستیم دانشگاه‌ها در ورطه آن افتاده‎‌اند و متاسفانه همین اندک سواد ناقصی که برخی افراد دارند نیز از بین می‌رود و این هم مانند داستان سایر خصوصی سازی‌هایی که در کشور انجام شده است، می‌شود.

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی تهران تصریح کرد: دانشجویان پولداری که به چنین دانشگاه‌هایی ورود پیدا می‌کنند اصلا به فکر دانشکده و درس نیستند، بلکه بیشتر به این فکر می‌کنند که بخواهند درآمدزایی بیشتری داشته باشند و این امر باعث می‌شود تا  خصوصی‌سازی شود؛ چیزی شبیه دانشگاه آزاد که بنده مخالف هستم.

یزدانی گفت: واگذاری رشته‌های پزشکی به بخش خصوصی، مسلما پزشکی را از هدف اصلی خود دور می‌کند و بنده مخالف صد در صد این امر مهم هستم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید درمسیری حرکت کنیم که تا حد امکان افرادی که قصد دارند در رشته پزشکی و رشته‌های وابسته به آن درس بخوانند، با استعداد باشند نه اینکه پول داشته باشند چراکه این امر باعث می‌شود که یک فرد پولدار به راحتی به دانشگاه ورود پیدا کند و برعکس، افرادی که وضع مالی خوبی ندارند اما از استعداد زیادی برخوردار هستند در چنین دانشگاه‌هایی بلاتکلیف می‌مانند و این مسلما پزشکی را از آن هدف اصلی دور می‌کند. 

نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی با اشاره به سرنوشت جامعه پزشکی با طرح خصوصی سازی رشته‌های پزشکی، یادآرو شد: اگر یک یا دو دانشگاه خصوصی سازی شود تاثیر آنچنانی بر جامعه پزشکی ندارد و دانشجویانی که قصد دارند به این دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند، اگر خوبی و یا بدی باشد به آن‌ها خواهد رسید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۰۷:۴۸

حرص پول ببین چطوری آدم رو به جایی میرسونه که حاضره روز رو شب نشون بده و آسمون رو به زمین بیاره تا منافعش به خطر نیافته. الان یک هفته پزشکایی که ماهی حداقل 100 میلیون الی یک میلیارد درآمد دارن و جون افراد کمترین اهمیتی براشون نداره دارن از جون مردم و نگرانی از مادی گرایی صحبت میکنن. برام سوالی پیش اومده و اینه که آیا دیدین که جامعه پزشکی تابحال در خصوص مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرفی زده باشن و معترض باشن؟ جوابش خیر هست. بنابراین به هیچ وجه قابل باور نیست که این جماعت دلسوز مردم باشن و آبی از اینا گرم بشه. ضمنا چشم و گوش مردم از این اشکای تمساح شما پره و الان هر خانواده ای حداقل یه عزیز از دست رفته زیر دست شماها تو بیمارستان و .. داره و حداقل یه جای عضو خودش یا خونوادش دراثر عدم تعهد بخشی از کادر درمان ناقص شده.

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۶ ۰۸:۳۲

مگر امروز اکثریت جامعه پزکشی به درآمدزایی بالا فکر نمی کنن. بردار من، اگر شما واقعا فکر ملتی یه اظهار نظر در مورد پزشکانی هم داشته باش که ساعت 4 شب تو مطب خصوصی خودشون و خواب آلود بیمار ویزیت میکنن و چندین بیمار باهم وارد اتاق میشن جناب این حرفا رو نزنین، مردم میدونن چرا مخالف بخش خصوصی هستید. ضمنا مردم اگاهی دارن و می تونن بین پزشک خوب و بد انتخاب کنن ضمنا عزیز امروز هم انبوهی پزشک سهمیه ای داریم، اینا رو هم دریاب به نظر هر قدر تعداد پزشکان زیاد باشه سواد و اخلاقشون هم اجبارا باید رشد کنه چرا که جو رقابتی تر میشه

avatar
۱۳۹۷-۱۰-۲۸ ۰۷:۳۳

باید خصوصی بشه تا این قشر عزیز هم بفهمند که وقتی ... میشه تو بازار یه رشته توسط دانشگاه آزاد چه اتفاقی میوفته! 6 سال درس خونده شده پزشک ماهی 15-20 تومن میچاپه طرف 10-12 سال درس خونده شده دکتری تخصصی ماهی -2-3 تومن که هیچ بدبخت بیکار هم هست

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۱ ۲۱:۲۰

نه که الان اصلا مادیگرایی بین پزشکان وجود نداره!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۵ ۰۲:۴۹

دوست عزیز بیا بی غرض صحبت کنیم، اگه کسی که با بی سوادی و صرف پولدار بودن پزشک شه و بیسواد باشه و بشه دکتر بچت چی؟ من شبانه روزی دارم درس میخونم و خوندم که الان دانشجوی پزشکی ام و واقعا علاقه به کار بیمارستان دارم، منی که با تلاش اومدم و جون آدما برام با ارزشه چی؟ میتونی بگی اونی که با پول باباش اومده و کنکور نداده پزشکی رو بر باد نمیده؟ من این همه زحمت کشیدم روزی 12 ساعت درس خوندم بعد یکی با پول باباش بیاد هم جای مثل منی رو اشغال کنه هم بشه دکتر بیسوادی که آدما رو به کشتن بده؟ این منظقیه؟ فکر کردی خصوصی سازی بشه خوب میشه؟ فقط اونوقت دکترا برا انجام عمل و پول دراوردن دروغ میگن به مریض که الکی عملش کنن.

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۷

بنده خدا رو له کردین ...خخخخخ