• چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97102614070
  • خبرنگار : 71516

المیادین از مداخله آمریکا در تشکیل دولت لبنان پرده برداشت

المیادین از مداخله آمریکا در تشکیل دولت لبنان پرده برداشت

منابع لبنانی می‌گویند که هدف اظهارات معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی درباره تشکیل دولت لبنان، ممانعت از حضور فعال گروه‌های هم‌پیمان مقاومت در دولت است.

به گزارش ایسنا، منابع وزارتی در لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین مداخله آشکار آمریکا در روند تشکیل دولت لبنان را محکوم و تأکید کردند که هدف اظهارات دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی درباره تشکیل دولت لبنان، ممانعت از حضور فعال گروه‌های هم‌پیمان مقاومت در دولت است.

این منابع می‌گویند که واشنگتن می‌خواهد مجددا تأکید کند که با اعطای پست وزارت بهداشت یا وزارتخانه‌های اصلی به حزب الله مخالف است. این مساله‌ای است که به وضوح در اظهارات حریری نیز دیده شد. وی گفته بود که غرب تهدید کرده که در صورتی که حزب الله پست وزارت بهداشت را برعهده بگیرد کمک‌های خود به این وزارتخانه را قطع خواهد کرد.

دیوید هیل در سفرش به لبنان بعد از دیدارش با سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان صراحتا گفته بود: انتخاب دولت تنها به خود لبنانی‌ها برمی‌گردد اما نوع دولت برای همه ما اهمیت دارد. ما همگی خواهان لبنانی باثبات و شکوفا هستیم.

در همین راستا، وسیم بزی، تحلیلگر سیاسی لبنانی درباره سفر هیل به لبنان گفت: سفر هیل به لبنان ادامه سفرهای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکاست. این دیپلمات آمریکایی که با برخی طرف‌های لبنانی رابطه بسیار خوبی دارد کاملا از اوضاع و واقعیت لبنان خبر دارد برای همین سفرش به لبنان را با دیدار با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه به خاطر مواضع اخیرش به ویژه در قبال دمشق و هم‌پیمانانش آغاز کرد.

هیل در دیدار با جنبلاط بر لزوم اجرای تحریم‌های آمریکا تأکید کرده و از جنبلاط خواسته بود موضعش را مشخص کند یا با واشنگتن باشد یا با حزب الله.

بزی درباره مداخله هیل در تشکیل دولت لبنان گفت: سخنانی که هیل درباره دولت لبنان گفت نشان دهنده عدم رضایت از تشکیل دولت به شکلی که اعلام شده، بود. این مساله ثابت می‌کند که برخی طرف‌هایی که دوست واشنگتن هستند دلیل کارشکنی در تشکیل دولت هستند. این‌ها از موضع آمریکا درباره مخالفت با دادن پست‌های مهم به حزب الله خبر دارند.

انتهای پیام

مترجم: زینب غلامی

دبیر: زهرا موسوی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha