• چهارشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97102614311
  • خبرنگار : 30054

بازاریابی محتوایی، بازاریابی موثر و ارزان

ایده پردازان

در دنیای امروز همه ما در معرض هجوم اطلاعات قرار گرفته‌ایم و روزانه صدها آگهی، لینک و ایمیل را از نظرمان می‌گذرانیم. تاثیر این حجم اطلاعات رفته رفته رنگ باخته و همه ما نسبت به قبل به آنها بی‌تفاوت‌تر شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایده‌پردازان، روی لینک‌های کمتری کلیک می‌کنیم، ایمیل‌های کمتری را باز می‌کنیم، و پیامک‌های تبلیغاتی کمتری را چک می‌کنیم. خیلی از ما حتی نسبت به زنگ نوتیفیکیشن گوشی خود بی‌تفاوت‌تر شده‌ایم و مانند گذشته برای چک کردن هر آلارم جدیدی گوشی تلفنمان را چک نمی‌کنیم. در این عصر اطلاعات همانقدر که ابزارهای گوناگون برای جلب نظر و اطلاع‌رسانی به مشتری وجود دارد، همانقدر هم خطر نادیده گرفته شدن و مورد بی‌توجهی قرار گرفتن وجود دارد.

اما راه حل چیست؟

چطور می‌توان همچنان نظر مخاطبان را جلب کرد؟ آیا صرف هزینه‌های بیشتر، جلوه‌های بصری جذاب‌تر یا هجوم تبلیغات می‌تواند مردم را راضی کند که به محصول شما روی خوش نشان دهند؟

بسیاری از نظریه‌پردازان  کسب‌وکار و کارشناسان بازاریابی معتقدند که عصر تبلیغات به سرآمده و باید به مردم خوراک اطلاعاتی و محتوای با کیفیت داده شود. بازاریابی محتوایی نامی است که به این شیوه از تولید اطلاعات گفته می‌شود.

بازاریابی محتوایی شاید واژه جدیدی باشد ولی همه انسانها از سالیان قبل، زمانی که اجدادمان دور آتش جمع می‌شدند و برای یکدیگر داستان‌هایشان را تعریف می‌کردند با آن آشنایی دارند.

مردم عاشق داستان شنیدن هستند. داستان خودتان را بسازید و آن را برایشان تعریف کنید.

شاید برایتان سوال باشد که چطور باید اینکار را انجام داد؟

از الگوهای بزرگ پیروی کنید

شرکت‌هایی همچون ردبول، لگو یا حتی تسلا (غول  دنیای تکنولوژی) پیشروهای بازاریابی محتوایی هستند. آنها برای هر محصول داستان خودش را می‌سازند و آن را به شکل‌های همچون ویدیو، تیزر و مقاله، انتشار می‌دهند.

روش‌های آنها را مطالعه کنید و بکار ببندید. بازاریابی محتوایی ارزان‌ترین و موثرترین نوع بازاریابی است.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.