• پنجشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97102714708
  • خبرنگار : 71496

آغاز نشست مقدماتی اجلاس اقتصادی سران عرب در بیروت/امیر کویت و نماینده سوریه غائبین اجلاس

آغاز نشست مقدماتی اجلاس اقتصادی سران عرب در بیروت/امیر کویت و نماینده سوریه غائبین اجلاس

مقدمات برگزاری چهارمین اجلاس توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب صبح امروز (پنج‌شنبه) در هتل فینیسیا در بیروت آغاز به کار کرد. این در حالی است که دبیرکل اتحادیه عرب وارد بیروت شده اما امیر کویت و نماینده سوریه به دلیل عدم حضور در این نشست عذرخواهی کردند.

به گزارش ایسنا، براساس گزاش سایت العهد لبنان، در جلسه اول این نشست رایزنی درباره طرح برنامه عملی نشست کمیته مربوط به پیگیری و آماده‌سازی اجلاس سران در سطح نمایندگان ارشد برگزار شد. قرار است کمیته مذکور در اسناد مقدمات برگزاری نشست بازنگری کند که شامل دستورکار نشست، گزارش دبیرخانه اتحادیه عرب درباره روند اجرای مصوبه‌های قبلی نشست‌ها و طرح‌های مدنظر است.

نخستین اجلاس توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب در سال ۲۰۰۹ در کویت، دومی در شرم الشیخ مصر در سال ۲۰۱۱ و سومی در ریاض در سال ۲۰۱۳ و چهارمی در بیروت در حال برگزاری است.

این درحالی است که احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در فرودگاه بیروت مورد استقبال وزیر دفاع لبنان به نیابت از میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور قرار گرفت.

اما کانال ال بی سی لبنان گزارش داد، صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت از حضور در اجلاس اقتصادی سران عرب در بیروت عذرخواهی کرده است.

همچنین علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان اظهار کرد: من از حضور در نشست اقتصادی بیروت معذور هستم چون اتحادیه عرب سازمان دهنده آن است و تاکنون این اتحادیه موضعی درست در قبال سوریه در پیش نگرفته است.

سفیر سوریه افزود: اتحادیه عرب بسیار در حق سوریه بد کرده و عدم حضور ما امری بدیهی است.

پیشتر منابع از عدم حضور عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر در این نشست خبر داده بودند در حالی که لیبی نیز در پی اهانتی که به پرچمش در لبنان شد از حضور در این نشست امتناع کرد.

انتهای پیام

مترجم: سپیده حسینی

دبیر:‌ زهرا موسوی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha