• پنجشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 97102714748
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

سالانه 1000 پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می‌شوند

سالانه 1000 پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ریزش سالانه حدود هزار پرستار در کشور خبرداد و گفت: بیشتر پرستارانی که از سیستم درمانی کشور خارج می شود، به دیگر کشورها مهاجرت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، بهمن روشنی در مراسم بزرگداشت روز پرستار که امروز (27 دی) در سالن همایش بیمارستان امام رضا(ع) برگزارشد، بابیان اینکه درحال حاضر 125 هزار پرستار در گروه های مختلف در سطح کشور فعالیت می کنند، اظهار کرد: این تعداد پرستار باتوجه به نیاز کشور و اینکه هر روز شاهد گسترش تعداد مراکز درمانی در استان های مختلف هستیم، کافی نیست.  

وی به کمبود 100 هزار پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند که 194 دانشکده پرستاری با یازده هزار دانشجو در کشور داریم که آمار خروجی آنها نیز خوب است، اما محدودیت های مالی مانع جذب فارغ التحصیلان این رشته می شود. البته امسال قرار است 20 هزار پرستار جدید جذب شود که بااین تعداد بخش اندکی از کمبودها جبران می شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: البته هر ساله حدود هزار پرستار از سیستم درمانی کشور خارج می شود که بیشتر آنها به خارج از کشور مهاجرت می کنند. 

وی در ادامه تعداد پرستاران استان کرمانشاه را 2587 نفر اعلام و با اشاره به کمبود حدود 600 پرستار در استان، گفت: در استان کرمانشاه 18 بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تامین اجتماعی با 2680 تخت فعال داریم که نسبت تعداد پرستاران به تخت های بیمارستانی مطابق با استانداردها نیست. 

روشنی در ادامه تاکید کرد: براساس سند 1404 تعداد پرستاران استان در این سال باید به دو برابر افزایش پیدا کند. 

وی گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان کرمانشاه در حوزه سیستم پرستاری با آن مواجه هستیم این است که پرستارانی که باید در محل کار خود ارائه خدمت داشته باشند، در بخش های دیگر همچون بخش های اداری دانشگاه فعال هستند، درحالیکه در آمار تعداد پرستاران استان هم محاسبه می شوند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha