• پنجشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 97102714946
  • منبع : نمایندگی زنجان

محله‌محوری، رویکرد اصلی بازآفرینی شهری

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: محله‌محوری، رویکرد اصلی بازآفرینی شهری است و اولویت با محله‌های پرجمعیت است.

به گزارش ایسنا، «مسعود بیات‌منش» در جلسه بازآفرینی شهری ابهر، اظهار کرد: بازدید مسئولان استانی باید تاثیر مثبتی در ملموس‌تر شدن ضرورت رفع این مغایرت‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که شهرستان ابهر دارای 135 هکتار بافت فرسوده است، گفت: 12 درصد اعتبارات استانی این ستاد به بازآفرینی شهری ابهر تخصیص داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات شرکت بازآفرینی اعتبار اختصاص یافته به شهر ابهر حدود 5 میلیارد تومان اختصاص است، همچنین شهر خرم‌دره از این اعتبارات سه میلیارد و  ۱۰۰ میلیون تومان و سهم قیدار 2.5 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر ضرورت احیای بافت‌های فرسوده با اهتمام به نوسازی، تصریح کرد: ساختمان‌های احداثی در داخل بافت فرسوده به ازای هر مترمربع از تخفیفات  300 هزار تومانی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در 21 شهر استان زنجان، در مجموع 1102 هکتار بافت ناکار آمد وجود دارد که باید تحت اجرای طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌ها و برنامه‌های مذکور توسط شرکت و یا شهرداری مربوطه تهیه می‌شود و پس از تایید ستادهای بازآفرینی شهری پایدار، در صورت مغایرت با طرح‌های جامع و تفضیلی شهر، برای تصویب به کمیسیون‌های موضوع ماده (5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال می‌شود.

این مسئول یادآور شد: رویکرد اصلی برنامه بازآفرینی شهری، محله‌محوری بوده و اولویت با محلات پرجمعیت است.

در ادامه این جلسه، فرماندار شهرستان ابهر نیز اظهار کرد: باید اجاز داد شهرستان‌هایی که در بحث بافت فرسوده موفق عمل کرده‌اند، از امتیازات بیشتری در این حوزه برخوردار شوند.

«علی حیدری» با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی در زمینه رفع مغایرت‌های تفضیلی، یادآور شد: هر چند نمی‌توان تمام این مغایرت‌ها را برطرف کرد اما حداقل باید کوشید نسبت به رفع مغایرت‌ها اولویت‌دارتر اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha