• یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97103016046
  • خبرنگار : 30054

اقامت موقت برای ایرانیان در کانادا ممکن شد

اقامت موقت برای ایرانیان در کانادا ممکن شد

چند وقتی است که آمار مهاجران ایرانیان به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار بیشتر از قبل شده است. شاید بتوان عمده دلیل این مهاجرت‌ها که به صورت موقت و دائم هستند را اوضاع غیرثابت اقتصاد و ارزها در ایران دانست. در چند ماه اخیر شاهد هستیم سرعت مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله حوزه اسکاندیناوی و کشور کانادا به طور قابل ملاحظه‌ای تشدید یافته است. با توجه به حجم زیاد درخواست‌های ویزای کانادا برای ایرانیان، کشور کانادا چند سالی است که ویزای ۵ ساله مولتی به ایرانیان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این مطلب به توضیح شرایط ویزای کانادا برای ایرانیان و اقامت موقت ایرانیان در کانادا به گزارش از لیانا پرواز پرداخته‌ایم.

ویزای کانادا، ۵ ساله یا ۱۰ ساله؟

ویزای کانادا جزو ویزاهای نه چندان سخت برای ایرانیان در مقابل ویزای شنگن است. چند سال پیش پس از بررسی‌های مختلف کشور کانادا اقدام به دادن ویزای کانادای ۵ ساله مولتیپل به مسافران دارای شرایط خواسته شده، کرد. ویزای کانادا اصولا ویزا ۵ ساله نیست به این معنی که سفارت کانادا در صورت تایید شرایط یک فرد برای ورود به کانادا، ویزای کانادا را به اعتبار موجود در پاسپورت متقاضی صادر می‌کند.

اکثر کشورهای جهان دارای پاسپورت‌هایی با اعتبار ۵ سال هستند، ولی در میان این قانون نوشته نشده هستند، کشورهایی که از قاعده مستثنی هستند و پاسپورت آن‌ها اعتباری بیشتر از ۵ سال دارد مثل کشور دومینیکن که با داشتن پاسپورت با اعتبار ۱۰ سال، ویزای کانادا را هم با اعتبار ۱۰ ساله خواهد داشت. با توجه به ویژگی پاسپورت دومینیکن اقامت این کشور در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری افراد از جمله ایرانیان قرار گرفته است.

ویزای توریستی کانادا، مولتیپل یا یک‌بار ورود:

ویزای توریستی کانادا، به نقل از آژانس مسافرتی لیانا پرواز قبلا به دو صورت یک‌بار ورود و چندبار ورود برای متقاضیان ویزا کانادا صادر می‌شد، ولی اخیرا (حداقل در دو سال اخیر) اکثر ویزاهای صادر شده برای کانادا به صورت مولتیپل بوده‌اند و در این مدت هیچ ویزای توریستی صادر شده به صورت سینگل یا یکبار ورود نبوده است، پس برای متقاضیان ویزای کانادا، هیچ جای نگرانی وجود ندارد از این‌که ویزای آنها به صورت یک‌بار ورود خواهد بود یا به صورت مولتیپل، البته هیچ منبع رسمی از سمت سفارت تایید نکرده که ویزای یک‌بار ورود کانادا ملغی شده است ولی عملا شاید بتوان گفت به دلایل اقتصادی و رونق صنعت توریسم، دولت کانادا اقدام به جایگزینی ویزای مالتیپل کانادا با ویزای یک‌بار ورود کرده است.

اقامت موقت در کانادا چگونه است؟

با مطالعه توضیحات بالا در می‌یابید که ویزای کانادا با توجه به شرایط نه‌چندان سختی که دارد و مدت ۵ ساله‌اش می‌تواند یک‌ راه برای اقامت موقت در کانادا باشد ولی اقامت موقت در کانادا شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

ابتدا باید مهم‌ترین مسئله در مورد اقامت موقت کانادا را شرح دهیم. درست است که ویزای کانادا به صورت مولتیپل و معمولا با اعتبار ۵ سال صادر می‌شود ولی نکته مهم ماجرا اینجاست که شما با ویزای توریستی کانادا فقط ۶ ماه مداوم اجازه‌ی اقامت در کانادا را خواهید داشت و پس از این ۶ ماه باید یک‌بار از کانادا خارج شوید و دوباره به این کشور برگردید. این مسئله علی‌رغم اینکه شاید کمی سخت بنظر برسد ولی آنچنان که فکرش را می‌کنید، سخت نیست.

کشور کانادا همسایه‌های زیادی را دارد که می‌توانند به مدت فقط یک روز از شما پذیرایی کنند و بعد از یک روز دوباره به کانادا برگردید. کشورهای مکزیک و دومینیکن جمله کشورهای پر طرفدار در این زمینه هستند.

مسئله بعدی داشتن یک حامی در کانادا است. این موضوع باعث می‌شود علاوه بر اینکه تنها نباشید و آرامش داشته باشید موجب این خواهد شد که ویزای کانادا را راحت‌تر اخذ کنید و در کانادا نگرانی بابت اجاره منزل نداشته باشید.

تبدیل اقامت موقت کانادا به دائم

یکی از عمده دلایل سفر ایرانیان به کانادا، گرفتن اقامت دائم این کشور است. اقامت دائم کانادا از راه‌های مختلفی قابل اخذ است مثل اقامت دانشجویی، اقامت به دلیل داشتن شغل و اقامت به واسطه سرمایه گذاری در کانادا. شما در این ۵ سال به راحتی می‌توانید با سر زدن به دانشگاه مورد علاقه یا پیداکردن یک شرکت برای داشتن شغل و یا پیداکردن راه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری در کانادا اقدام به شروع مراحل برای گرفتن اقامت دائم کانادا کنید۰
طبق قوانین حاکم، هیچ‌گونه منع قانونی برای جلوگیری از اقدامات شما در این مدت وجود ندارد و شما به راحتی می‌توانید آینده‌ی زندگی خودتان را تغییر دهید.
شرکت خدمات مسافرت هوایی لیانا پرواز پارس با توجه به سابقه‌ی طولانی مدیران ارشد این شرکت در کشورهای خارجی و همچنین داشتن همکار برای اخذ ویزای کانادا، انواع ویزای کانادا از جمله ویزای تضمینی را با بهترین خدمات و در سریع‌ترین زمان ممکن اخذ می‌کند.
همچنین برای افرادی که تاییده‌ی ویزا برای آنها صادر شده، اقدام به پیکاپ پاسپورت کانادا از کشورهای مختلف از جمله امارات، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و دیگر کشورهای همسایه می‌کند.

در صورت داشتن هر گونه سوال و پرسش در رابطه با ویزای کانادا، می‌توانید با شماره‌ی ۴۱۱۸۷-۰۲۱ تماس حاصل کنید و از مشاوره‌ رایگان مشاوران مجرب آژانس لیانا پرواز بهره ببرید.

ادیتور : زهرا میعادی
انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha