• یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97103016066
  • خبرنگار : 71496

الحیاة: رهبری سوریه قدرت خود در تاثیرگذاری بر لبنان را نشان داد

الحیاة: رهبری سوریه قدرت خود در تاثیرگذاری بر لبنان را نشان داد

برخی منابع عربی از رضایت رهبری سوریه به دلیل نتیجه دادن فشارهایش بر نشست بیروت با کاهش سطح نمایندگان هیئت‌های اعزامی به نشست خبر داده و تاکید کردند، رهبری سوریه به این شکل پیامی از قدرت خود در تاثیرگذاری بر لبنان را ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، برخی دیپلمات‌های عرب به روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة اعلام کردند: دمشق به خوبی می‌داند که لغو نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی سران عرب یا به تاخیر انداختن آن غیرممکن است و تحت فشار گذاشتن میشل عون، رئیس جمهوری لبنان برای لغو این نشست هرگز به نتیجه‌ای نخواهد رسید زیرا راهکارهای تعلیق یا لغو این نشست در دست اتحادیه عرب است، میشل عون با توجه به پیامدهای منفی تعلیق یا لغو نشست برای لبنان از این کار خودداری کرد و اتحادیه عرب نیز تمایلی به تشویق لبنان به این کار نشان نداد.

این منابع تاکید کردند: رهبری سوریه احتمالا از اینکه نشست همانند تجمعی عربی با وجود فشارهایی برای تعویق آن برگزار شد، ناخرسند بوده و در عین حال راضی است زیرا فشارهای آنها موجب شد سطح نمایندگان هیئت‌های اعزامی به این نشست کاهش یابد، در نتیجه دمشق پیامی از قدرت خود در تاثیرگذاری بر لبنان را ارسال کرد.

منابع یاد شده اینکه دستگاه‌های امنیتی برخی کشورهای عربی با توجه به اینکه در لبنان احتمال بروز حوادث امنیتی وجود دارد، روسا و رهبران عالی خود را به مشارکت نکردن در این نشست توصیه کنند، بعید ندانستند، همین احتمال نیز به ویژه پس از اعتراض لبنانی‌ها به دعوت از لیبی برای شرکت در این نشست، از اشتیاق برخی مسؤولان عالی رتبه برای سفر به بیروت کاست.

منابع مذکور افزودند: برخی از این دستگاه‌های امنیتی کشورهای عربی به گونه‌ای با لبنان برخورد می‌کنند که گویی کنترل امنیتی در این کشور برای حزب الله است و این کشورها محاسبات امنیتی خود را بر همین اساس قرار می‌دهند، علاوه بر این برخی دیگر از آنها نیز از نقش‌آفرینی حزب الله در لبنان رضایت سیاسی ندارند.

انتهای پیام

مترجم: سپیده حسینی

دبیر: زهرا موسوی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha