• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97110100201
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در 24 ساعت گذشته در بندر چابهار

تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در 24 ساعت گذشته در بندر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 4 کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌بهروز آقایی اظهار کرد: با بهره برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه های مکنده غلات با نرخ تخلیه 600 تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی های حمل کالای کانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم است.

وی افزود: در این راستا هم اکنون نیز 4 کشتی شامل کانتینری، فله بر و تانکر به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است‌.

آقایی گفت: «کشتی فله بر ماچراس» حامل حامل 72 هزار و 459 تن ذرت وارداتی بطور مستقیم از مبدأ برزیل بوده است که عملیات تخلیه آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی کشور و استانهای شرقی است که حمل از طریق این بندر می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان این نوع کالا شود‌.

« کشتی آبا» حامل 20 هزار تن گندم کابوتاژی از بندر امام خمینی«ره» است که دومین محموله کابوتاژ داخلی است که بواسطه حمل دریایی کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد‌.

آقایی همچنین افزود: «کشتی کانتینری نگار» که از مقصد بندرعباس وارد این بندر شده است به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن در حال انجام است.

وی گفت: همچنین «تانکر نفتی» حامل بیش از 31 هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان نیز در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می کند.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha