• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97110100350
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان:

دولت قدرت خرید سال 96 کارگران را برگرداند

دولت قدرت خرید سال 96 کارگران را برگرداند

ایسنا/اصفهان رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان گفت: و پیشنهاد جامعه کارگری به دولت و کارفرمایان این است که افزایش حقوق نداشته باشیم، اما قدرت خرید سال 96 را به کارگران برگردانند.

احمدرضا معینی در گفتگو و با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت معیشت کارگران در شرایط امروز، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر حقوق یک میلیون و 100 تومانی یک کارگر شاید تنها کفاف یک سوم از یک ماه را بدهد.

وی در خصوص بهترین رقم مزد برای سال 98، گفت: باید شرایط اقتصادی را دوسویه نگاه کنیم. تفکر برخی دولتمردان این است که افزایش دستمزد موجب افزایش نرخ تورم می شود، در حالیکه طی چند ماه گذشته با وجودی که دستمزدها هیچ افزایش نداشت، نرخ تورم افزایش یافت که این نشان می دهد موارد دیگری در اقتصاد ایران تاثیرگذار است.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان افزود: متاسفانه دولتمردان برای اقتصاد بیمار کشور هیچ راه درمانی ندارند و تا زمانی که رقم مزد واقعی نشود امکان رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد جامعه ایران شامل کارگران و کارمندان، حقوق بگیر هستند و تا زمانی که قدرت خرید نداشته باشند اقتصاد کشور به رکود می رود.

معینی با بیان اینکه قرار است در جلسه امروز شورای عالی کار در رابطه با افزایش حق مسکن کارگران رقم مناسبی در نظر گرفته شود، گفت: بانک مرکزی دو ماه پیش نرخ تورم را 13.2 درصد اعلام کرد در حالیکه این رقم صحیح نیست و باید دید چطور زمانی که مرغ 6 هزار تومان به 13 هزار تومان و گوشت از 40 هزار به 80 هزار تومان می رسد، چطور نرخ تورم حدود 13.2 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای تورم، حق مسکن را 40 هزار تومان اعلام کردند، در حالیکه با برآورد نرخ تورم به دو برابر، این رقم 60 هزار تومان خواهد بود، اظهار کرد: براساس ماده 149 قانون کار حق مسکن توسط شورای عالی کار پیشنهاد و سپس به هیات وزیران ارجاع داده می شود و باید تصمیم نهایی اتخاذ شود، البته ما پیشنهاد 250 هزار تومان را برای حق مسکن ارائه داده ایم.

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار اصفهان در خصوص خط فقر نیز، گفت: مطابق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر  سبد معیشت یک خانوار 3.2 نفره سه تا چهار میلیون تومان است و پیشنهاد جامعه کارگری به دولت و کارفرمایان این است که افزایش حقوق نداشته باشیم، اما قدرت خرید سال 96 را به کارگران برگردانند.

وی یادآور شد: بین سبد معیشت سال 96 و امسال کارگران، بیش از یک میلیون تومان افزایش داشته، اما باید قدرت خرید از دست رفته جامعه کارگری برگردانده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha