• دوشنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97110100504
  • خبرنگار : 71415

/به‌روز رسانی شد/

"نهادهای نظامی ونزوئلا به کار عادی خود ادامه می‌دهند"

"نهادهای نظامی ونزوئلا به کار عادی خود ادامه می‌دهند"
تصویر آرشیوی است

فردی که خود را رهبر یک گروه شورشی از نظامیان گارد ملی ونزوئلا معرفی کرده بود با انتشار ویدیویی خواهان کناره گیری نیکولاس مادورو از قدرت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مرد در این ویدیو خود را یک گروهبان گارد ملی ونزوئلا معرفی کرده و ظاهرا در یک پاسگاه در شهر کاراکاس خواهان کناره گیری نیکولاس مادورو از قدرت می‌شود.

وی در این ویدئو خطاب به مردم ونزوئلا می‌گوید: ما از شما می‌خواهیم برای دفاع از قانون اساسی به خیابان‌ها بیایید. ما اینجا هستیم. شما از ما خواستید که جرقه اولیه را بزنیم. ما این کار را انجام دادیم و اکنون نیازمند حمایتتان هستیم.

در این ویدیو اثری از تحرک چشمگیر سربازان و یا خودروهای نظامی به چشم نمی‌خورد. یک سری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان دهنده حضور نیروهای امنیتی در منطقه مربوط به این پاسگاه گارد ملی بودند.

هم‌زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد ساعتی پس از پخش این ویدئو، برخی در مناطق حاشیه‌ای فقیرنشین کاراکاس و سه کیلومتری کاخ ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمدند که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، همچنین یک روزنامه محلی به نام روزنامه ناسیونال گزارش کرده که افسران امنیتی و پلیس اقدام به محاصره یک منطقه در شهر کاراکاس که توسط یک گروه از سربازان شورشی تصرف شده بود، کردند.

به نوشته این روزنامه، این نیروها اقدام به تصرف مقر گارد ملی در غرب کاراکاس کرده‌ بودند.

در همین حال دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دولتی گروهی از مقام‌های نظامی این کشور را به دلیل سرقت سلاح از مرکز گارد ملی دستگیر کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شده است که نهادهای نظامی کشور به کار عادی خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر دیوسدادو کابلو، رئیس شورای قانونی اساسی ونزوئلا از دستگیری "پرسنل نظامی شورشی" خبر داد و در توئیتر نوشت: بار دیگر نیروهای مسلح بولیواری گروه کوچکی از خائنان به کشور را که با هدف ایجاد خشونت و دامن زدن به نگرانی‌ها در بین مردم اقدام به سرقت سلاح کرده بودند، دستگیر کردند. ما پیروز می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha