• سه‌شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۳:۱۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97110200681
  • خبرنگار : 71282

قابل توجه کارگرانی که سبد کالا نگرفتند

قابل توجه کارگرانی که سبد کالا نگرفتند

در حالی که از شنبه ۲۹ دی ماه واریز ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایت غذایی به حسابهای کارگران مشمول قانون کار آغاز شده، گزارش‌ها حاکی از آن است که این مبالغ به حساب‌های بخشی از کارگران واریز نشده و سامانه پیامکی #۴*۴* نیز که برای آگاهی از علت عدم دریافت بسته حمایتی اطلاع رسانی شده و قرار بود روز دوشنبه فعال شود، همچنان غیر فعال است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که مبلغ بسته حمایت غذایی را تامین اعتبار کرده است. این خبر کافی بود تا سازمان تامین اجتماعی که پیش از این از کسری منابع برای توزیع بسته‌های حمایتی خبر داده بود به سرعت دست به کار شود و با در اختیار داشتن شماره‌های حساب مشمولان قانون کار، وجه مورد نظر را به حساب‌ها واریز کند.

واریز وجوه بسته‌های حمایتی در حالی از روز شنبه آغاز شد که تراکنش‌های مالی بانک مرکزی امکان واریز مابقی وجوه را نداد و ادامه این روند را به روز بعد موکول کرد.

بر این اساس آن دسته از کارگرانی که تاکنون موفق به دریافت وجوه بسته‌های حمایتی نشده و در لیست واریزی‌های سازمان تامین اجتماعی هستند، ظرف امروز و فردا این واریز به حساب‌هایشان صورت خواهد گرفت.

برابر اعلام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بسته‌های حمایت غذایی شامل حال همه کارگرانی می‌شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و حق بیمه خود را به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌کنند.

در واقع همه کارگران مشمول قانون کار حتی اگر در بخشهای خصوصی مشغول کار باشند، مشروط بر این که بیمه‌پردازی آنها به سازمان تامین اجتماعی بوده، دریافتی زیر سه میلیون تومان داشته و عضوی از اعضای خانواده آنها سبد حمایتی دریافت نکرده باشد، از کمک هزینه معیشتی دولت بهره‌مند می‌شوند.

پیش‌تر در خصوص آن دسته کارگرانی که سابقه بیمه‌پردازی در هیچ صندوقی ندارند ولی از درآمد زیر سه میلیون تومان برخوردارند، اعلام شده بود که پس از واریز وجوه بیمه شدگان تامین اجتماعی از طریق بانکهای اطلاعاتی موجود و مراجعه افراد به مراکز بهزیستی، شناسایی این افراد در دستور کار قرار می‌گیرد.

در همین حال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده افراد فاقد بیمه و دارای درآمد زیر سه میلیون تومان، برای بهره‌مندی از بسته حمایتی تقاضایشان را به مراجع حمایتی ارائه کنند و در صورتی که تمایل داشتند تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد درآیند.

در لیست بیمه شدگان تامین اجتماعی نام کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کارگران واحدهای صنعتی مشمول قانون کار هم دیده می‌شود.

به گفته مقامات کارگری، بخش اعظمی از کارگران فصلی و ساختمانی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند، در حالی که بیش از سایر گروه‌ها مستحق دریافت بسته حمایتی هستند.

آنها معتقدند از طریق حساب‌های یارانه می‌توان کارگران فاقد بیمه مستحق دریافت سبد کالا را شناسایی کرد.

بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه گروه‌های مختلفی مشمول دریافت سبد حمایتی و کمک هزینه معیشتی و جبرانی دولت قرار گرفتند که در این مرحله ۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار تامین اجتماعی گذاشته شد و این اعتبار ۶.۵ میلیون نفر کارگر و شاغل مشمول قانون کار را دربرگرفت.

اما در حالی که بنابر اعلام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۶.۵ میلیون کارگر مشمول قانون کار، اعتبار مربوط به بسته حمایتی خود را دریافت کردند برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یک عده از کارگران هنوز موفق به دریافت این بسته‌ها نشده‌اند و اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی شاهدی بر این مدعاست.

سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از آن دسته بیمه‌شدگانی که مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند ولی تاکنون وجوه مربوطه به حسابهایشان واریز نشده پوزش خواسته است.

در این اطلاعیه دلیل عدم واریز وجوه بسته‌های حمایتی، مغایرتهای مربوط به شماره حساب افراد و برگشت اطلاعات از سوی بانک‌های عامل عنوان شده که واریز وجوه را به روزهای آینده موکول کرده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد تاخیر در واریز وجوه بسته‌های حمایتی به دلیل تطبیق مشخصات و شماره‌ حساب‌های افراد با لیست سازمان تامین اجتماعی و رفع پاره‌ای از اشکالات موجود باشد و طبعا با رفع این اشکالات، روند پرداخت واریزی‌ها با سرعت بیش‌تری دنبال خواهد شد.

سامانه #۴*۴* هم که قرار بود روز دوشنبه به منظور کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته‌های حمایت غذایی فعال شود تا آخر وقت روز دوشنبه همچنان غیرفعال باقی ماند.

به گزارش ایسنا، با توجه به این که تعداد کارگران مشمول دریافت بسته‌های حمایت غذایی در این مرحله ۶.۵ میلیون نفر عنوان شده دو سناریو محتمل است؛ این تعداد از مشمولان، دریافتی زیر سه میلیون تومان داشته‌اند یا این که تخصیص بسته حمایتی به مابقی کارگران، در انتظار تامین اعتبار مجدد از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

در هر حال کارگران بیمه شده تامین اجتماعی که حقوق زیر سه میلیون تومان دارند و هنوز مبلغ بسته‌های حمایتی به حسابشان واریز نشده یا باید منتظر رفع اشکالات مربوطه در سازمان تامین اجتماعی باشند یا این که در مرحله دوم توزیع بسته‌های حمایتی قرار داشته و باید در انتظار تامین اعتبار مجدد از سوی سازمان برنامه و بودجه باشند.

انتهای پیام

خبرنگار: ندا خسروشاهی

دبیر خبر: مریم طاووسی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

با سلام لااقل در این مورد عدالت را برای همه کارگران زیر 3 میلیون رعایت میکردید و خودی نشان میدادید!!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۰۸:۵۴

چرا 6.5 میلیون نفر ؟؟مگر 12 میلیون کارگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد؟؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۱:۱۸

یک عده کثیر بسته دریافت نکردند اما 1450 میلیارد تومان از حساب خارج شده مثل یک شوخی می مونه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۳ ۱۷:۴۹

بیمه ام قطع است به ما تعلق میگیره یا نه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۱:۳۱

با سلام ما ۸ماه بود که نتونستم بیمه بپردازیم اما الان پرداخت میکنیم پس چرا به ما سبد کالا پرداخت نمیکنن

avatar

با سلام ..دیگر این یه طوری باشه که این بسته و واریزی 200 هزار تومانی شامل همه کارگران زیر 3 میلیون دریافتی بشود و حق هیچ کارگر بیمه شده ای پایمال نگردد !با تشکر

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۶

با سلام، من خودم و همسرم هر دو شاغل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستیم. و حتی جمع حقوق هر دو ما زیر سه میلیون می شود. کسی از خانواده ما هم بسته حمایتی دریافت نکرده بود. اما نمی دانم چطور آمار دادند که بسته حمایتی شامل ما نشده است.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۵:۵۹

این ها هم مسخرش رو در اوردن یه چیزی بیان میکنن به چند نفر میدن همه رو سرگرم میکنن هم سامانه ۱۴۲۰ کار نمیکنه هم شماره تماسشون هم *۴*۴مربع که پیگیری کنیم ما بیمه کارگری داریم هیچ خبری هم نیست .سهام عدالتشون هم همینطور بود نمیدونم چرا هیچ کدوم به ما که کارگریم و مستاجر تعلق نمیگیره سهام عدالت هم برای یک سری واریز شد برای ما واریز نشد .هیچ سامانه ای هم نیست که پیگیری کنیم لا اقل .

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۸:۰۵

سلام چراسبد کالا واسه مانریختن منم یه کارگر که بیمه دارم الان باید به کجا اعتراض کنم ,,,,

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۱۸:۰۹

واسه ما سبد کالا نریختن باید به کجا اعتراض کنم ,,,,

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۲۱:۲۲

من کار گرفصلی هستم هیچ گونه بیمه هم ندارم چکار کنم

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۲۲:۴۳

کارگرانی که امسال بیکار شده اند و بیمه بیکاری هم دریافت نمیکنن تکلیفشان چیست؟ آیا سبد کالا دریافت خواهند کرد؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۲۳:۱۹

با سلام واقعا مسولینه خیلی بی لیاقتی داریم چطور به کارگر میرسه این مشکلات پیش میاد ،مابقی ارگانا این مشکلو ندارن

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۲۳:۴۹

من که بیمه هستم بزور میپردازم . چیزی دریافت نکردم برای خانواده خود

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۲ ۲۳:۵۳

سلام بنده بیمه تامین اجتماعی هستم با حداقل دستمزد سبد کالا به حسابم واریز نشده و این در حالی است که سایر همکاران دریافت کرده اند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۰۶:۴۴

 ﻣﻦ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻧﻢ ‏( بیش از ۲۰۰ ﻧﻔﺮ)ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﺴﺎﺕ ﺳﺎﺯﻩ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ . ﻃﺒﻖ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﺎﺭ ﺑﺎ ﺣﻘﻮﻕ ﺯﯾﺮ ﺩﻭ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﻣﯿﮕﯿﺮﯾﻢ . ﻭﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﺗﺎ ﺍﻻﻥ ‏(۳ﺑﻬﻤﻦ ‏) ﻫﯿﭽﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻭﺍﺭﯾﺰ ﻧﺸﺪﻩ . ﭼﺮﺍ؟ ﻟﻄﻔﺎ ﭘﯿﮕﺮﯼ ﮐﻨﯿﺪ

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۰۸:۳۱

سلام من 13 ساله که بیمه دارم از بیمه تامین اجتماعی هیچی به ما نرسیده فکر کنم کلا از این دولت چیزی به ما نرسه یادش به خیر زمان احمدی نژاد .....

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۰۸:۳۸

سلام از خبرنگاران محترم تقاضا دارم پیگیری کنن به من و چهل نفر از همکارام که شامل بسته میشیم واریز نشده ،ما چرا پیگیری کنیم دولت باید پاسخگو باشه که چرا واریز نشده، مگه دولت اطلاعات همه بیمه شدگان و نداره لطفا بگین زود واریز کنن لازم داریم،

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۰۹:۱۳

من خودم و همسرم هر دو شاغل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستیم. جمع حقوق هر دو ما سه میلیون هم نمی شود. چطور شده که این بسته به ما تعلق نگرفته کمی وجدان خوب است

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۱۱:۲۷

هیچ چیزشون درست نیست خیلی ها سبد رادریافت نکردن حالا پیداکن پرتقال فروش را ببین پول دست کدام نهاد می مونه ...

avatar

سلام با۲۹ سال سابقه تامین اجتماعی وحقوق زیر ۳ میلیون سبد حمایتی هنوز دریافت نکرده ام لطفا مرا جهت دریافت ان راهنمایی کنید؟ ممنون

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۱۵:۲۲

سلام منتظر باش :))

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۰ ۲۳:۲۱

بزار بخورند.خدای.داریم.کوفتشون بشه.بخورید.به.ما.هم.بدید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۲۳:۴۰

کاش. لااقل. حق کارگر. حفظ می شد. این قشر خادمان. کشور هستند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۳ ۲۳:۴۲

واقعا چرا به حساب یکی ریختین برا ده تا رو نریختین این انصاف نیست حداقل یک جا عدالت رو برقرارکنید این انصاف نیست واقعااااا

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۴ ۱۰:۲۹

یه مسئول مرد پیدا نمیشه جواب کارگرایی که سبد به حسابشون واریز نشده رو بده

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۴ ۱۳:۴۰

سلام من هنوز بسته حمایتی واریز نکردن لطفا هیچ سامانه ای پاسخگو نیست به کجا مراجعه کنم باتشکر

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۲

ما که هیچ جا بیمه نیستم حقوق ماهی دویست تومن کارکری میکنیم کی رو باید ببینیم

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۵ ۰۰:۴۵

با سلام من بیمه بازنشستگان دارم ماهی یک میلیون دویست میگیرم ولی بسته حمایتی نگرفتم

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۵ ۰۸:۳۱

هنوزبه سبد حمایتی واریز نکردن چطوریه ولی همکارام همه گرفتن

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۵ ۱۵:۴۶

کارگر میگه من لنگ دویست تومنم شما اینو نمی فهمید کارگران در یابید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۰۰:۳۹

سلام کارگرنیرومحرکه هستم ولی سبدکالابه من ندادن چرا

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۱۱:۲۴

از خبرگزاری های محترم تقاضا داریم پیگیر باشن چرا تامین اجتماعی سکوت کرده ،تکلیف کسانی که واریز نکردند چی میشه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۱۱:۵۳

ما که بیمه تامین اجتماعی هستیم حقوقمون زیره سه میلیونه سبد کالا هم بهمون ندادن سامانه 1420 هم در دسترس نیست چکار کنیم .سر کاریه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۱۵:۴۸

باسلام.بنده زیر2میلیون حقوق میگیرم چراسبدکالابه من تعلق نگرفته؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۶ ۲۳:۰۹

سلام ببخشید ما چند سال بیمه تامین اجتماعی بودیم ولی چند ماهی است که بعلت کسری بودجه بیمه مان را قطع کردند واین اداره چند ماه یکبار حقوقی ناچیز میده ماهیانه یک و صد تکلیف ماچیست در برابر این تورم ها سبد کالا به ما هم تعلق میگیره متشکرم

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۲ ۰۰:۵۰

هنوز هم تا مورخه 97/11/12 هیچ سبد حمایتی برایمان واریز نشده

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۰۰:۵۲

من کارگر تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی - تعداد خانواده 5نفر ولی تاکنون م 97/11/7 هیچ سبد کالا حمایتی برایم واریز نشده - سامانه های اعلام شده هم نتوانستم ارتباط برقرار کنم - لطفا راهنمائی نمایید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۲۰:۳۳

اخه چرا برای یکی واریز میکنند یکی نه کسی هیچ مسولی جواب گو نیست واقعا این عدل علی ازش دم میزنند سامانه که گذاشته همه اشغال است

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۰

سلام من دوساله بیکارم با 15 سال سابقه و زن و یک فرزند با سختی دارم حق بیمه مو آزاد پرداخت میکنم سبد حمایتی بهم ندادن با شماره #9*142* تماس گرفتم میگه ،درامد شما ماهیانه بیشتر از مصوبه، خدا جوابتونو بده که اینقدر نامردین

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۳ ۰۱:۵۷

باسلام من بیمه تامین اجتماعی هستم ولی یک سال بیکارم بیمه ام فعال نبست کلا بیکاربیکارم یارانه هم میگیرم ولی سبدکالابهم ندادن مشکل ازکجاست میشه راهنمایی کنید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۳ ۱۶:۱۶

چی شد سبد حمایتی امروز 97/11/13 شدکسی به فکر ما نیست به خدا

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۷ ۲۰:۲۷

سلام سبد حمایتی کالا به ما واریز نشده پس چیکار کنیم به کجا مراجعه کنیم کسی نیست جواب مارو بده سامانه هم کار نمیکنه اصلا

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۰ ۰۱:۱۷

سلام من بیمه ازاد میریزم ایا ب من سبد کالا تعلق میگیره

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۲ ۱۳:۲۴

چرا سبد کالا تعلق نگرفته

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۳۰ ۰۳:۲۱

داری سه فرزند بیکار بسته حمایتی نگرفتم تحت هیچ نهادی نیستم دم عید با چه روی به صورت بچه‌هام نکاه کنم خواهشا رسیدگی بفرمایید

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۵ ۱۶:۴۰

بنده جمع حقوق و مزایا و اضافه کارم به سه میلیون نمیرسه بعد وقتی پیگیری می کنم پیام میده حکم حقوقی کدملی *******در خانوار شما بالای 3 میلیون تومان است بسته حمایتی به شما تعلق نمی گیرد. خیلی جالبه

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۰۷ ۱۶:۰۰

منم دقیقا این مشکلو دارم

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۲ ۱۳:۳۸

سلام نمیدونم چرا اقای قانونگذار حقوق زیر 3میلیونی میگه. دوستان من با 9سال سابقه بیمه و 2تا حق فرزند 1میلیونو370میگیرم..

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۱۷ ۲۲:۵۰

سلام مردمی که بیکارن ،کارگران ، رانندگان و کاسبهایی که اوضاع اقتصادی خوبی ندارن و نمیتونن خودشون رو بیمه تامین اجتماعی کنن آیا انسان نیستن بخدا تو خرج زندگیمون موندیم اگه پدرم کمکم نمیکرد نمیدونم الان کجا بودم شاید چه بلایی سر خونوادم می اومد الان دیگه حتی به پدرم هم فشار زیادی اومده و از پس مخارج اصلا بر نمیاد. تروخدا کاری بکنین که توی این عید حداقل شرمنده خانواده و فامیل نشیم

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۵ ۰۳:۳۵

سلام مهدی کاظمی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم کارگر ساختمانی هیچ نوع بسته حمایتی نشدم

avatar
۱۳۹۷-۱۲-۲۵ ۱۴:۰۵

بیمه‌نداریم.نه‌سبدونه‌سهام.زیریک‌میلیون‌‌حقوق.چرا‌عدالت‌نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۱ ۱۵:۳۳

سلام من احمدرضارخشانی نسب هستم بیمه تامین اجتمای دارم کارگرم ماه یک میلیون حقوق میگیرم ولی سبدکالای نمیدن چرا من ازدواج کردم مادرهمسرم دو فرزندم خرجشون روی دوش منه من عید پولی نداشتم براشون لباس بگیرم خواهش میکنم به من هم کمک کنیدمن هم کارگرم باکارگرهای دیگه چه فرقی دارم خواهش میکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۱-۲۸ ۰۹:۲۶

سبدکالای بازنشستگان بیمه درمانی کی واریزمیشود؟