• سه‌شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 97110200972
  • خبرنگار : 71531

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

نرخ ۷ درصدی حق بیمه برای سازمان بیمه سلامت قابل قبول نیست

نرخ ۷ درصدی حق بیمه برای سازمان بیمه سلامت قابل قبول نیست

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به نرخ حق بیمه ۹ درصدی سازمان تامین اجتماعی، نرخ هفت درصدی را برای سازمان بیمه سلامت قابل قبول ندانست.

به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی در اجلاس مدیران عامل بیمه سلامت سراسر کشور گفت: علی رغم اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ اعتبارات‌مان چهار تا پنج برابر افزایش یافت، اما در سال ۹۵ مصارف نسبت به منابع، ۸۰ درصد پیشی گرفته است.

وی  افزود: رشد هزینه‌ها در سال ۹۵ به ۹۴، ۲۱ درصد بود که این میزان در سال ۹۶ به ۹۵ به ۴.۴ درصد رسید. حال زیان انباشته در سال ۹۵، ۴۴۰۰ میلیارد بود که البته در آن سال حدود ۷۷۰۰ میلیارد اوراق چاپ شد، اگر این اوراق چاپ نمی‌شد حدود ۱۴۰۰ برابر زیان انباشته داشتیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، عدم توازن منابع و مصارف است. سال گذشته مصوبه‌ای در مجلس در خصوص بیماران خاص دیده شد اما منابع آن دیده نشد. همچنین ماموریتی به بیمه  سلامت داده شد و قرار بود ۵ میلیون نفر بیمه شوند که این رقم به ۱۰ میلیون رسید و هزینه‌های زیادی به سبد بیمه سلامت تحمیل شد.

وی با بیان اینکه نرخ هفت درصد حق بیمه قابل قبول نیست، گفت: بیمه تامین اجتماعی نرخ حق بیمه ۹ درصدی دارد و از این موضوع هم راضی نیست.  وقتی بیمه سلامت به وزارت بهداشت انتقال یافت، وضعیت بدهی‌ها ۱۴ ماه بود، اما اکنون وضعیت به نسبت بهتر شده است.

موهبتی خاطرنشان کرد: جمعیت صندوق بیمه ایرانیان قبل از طرح تحول ۴میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو داشت و بعد از راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی عده‌ای که حداقل پرداختی را به صندوق بیمه ایرانیان داشتند، به بیمه همگانی مهاجرت کردند.

وی تاکید کرد: اکنون کشور با محدودیت منابع مواجه است و باید طوری برنامه‌ریزی کرد که خدشه‌ای به ارائه خدمات به محرومین وارد نشود.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: باید شرایط کنونی کشور درک شود و خوشبختانه قبل از رسیدن تحریم، تدابیری برای ایجاد نشدن مشکلات اندیشه شد.  علی رغم همه توفیقات در طرح تحول سلامت می‌توانستیم در این حوزه بیشتر کمک حال دولت باشیم.

وی افزود: هدفمند کردن یارانه برای محرومین از جمله اقدامات ما بود و افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد به بیمه سلامت معرفی شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت افزود: تدوین و اجرای نظام ارزیابی وسع باید سرعت بیشتری بگیرد.  خوشبختانه سامانه ۱۶۶۶ راه‌اندازی شده و مردم از این طریق با کارشناسان ما در ارتباط هستند.

موهبتی در خصوص برنامه محدودیت مراجعه به مراکز دولتی گفت: فردی که توان مالی مناسبی دارد می‌تواند به مراکز خصوصی مراجعه کند و این موضوع موجب شد ۴۴ درصد بارمراجعه کم شود.  ۲۰ میلیون بار مراجعه به دفاتر پیشخوان داریم که آنها در ورودی مردم به این سازمان هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه و استحقاق سنجی در بیشتر بیمارستان‌ها اجرایی شده است و اکنون پیگیر اجرای امضای دیجیتال هستیم.  نرم‌افزار موبایلی برای دریافت خدمات بیمه‌ای، مانیتورینگ هزینه‌ها، ایجاد مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت و بهره‌برداری از مرکز ۱۶۶۶ از جمله اقدامات موثر این سازمان بوده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ادامه داد: رفع همپوشانی و یارانه بیمه سلامت نیز از اقدامات خوب این سازمان بوده است.  راه‌اندازی پایگاه خبری بیمه سلامت نیز اثر مفیدی در اطلاع‌رسانی به مردم داشته است.  

وی گفت: حدود ۴۲۹ مورد راهنمای بالینی ابلاغ شده که به این وسیله ۲هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی منابع داشته‌ایم. تا امروز نیز ۲میلیون و ۳۰۰هزار رفع همپوشانی با سازمان تامین اجتماعی و ۸۰هزار رفع همپوشانی با نیروهای مسلح داشته‌ایم.

انتهای پیام

خبرنگار: مژگان زینلی‌پور / دبیر خبر: زهرا روزبروزی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha