• چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97110301479
  • خبرنگار : 30054

دومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال (dmday) برگزار ‌شد

همایش

دومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال (dmday) در ۲۷ و ۲۸ دی ماه در مرکز همایش‎های دانشگاه الزهرا برگزار شد. در این روز، بیش از ۷۰۰ نفر از متخصصان، کارشناسان و علاقه‎مندان به حوزه بازاریابی دیجیتال حضور داشتند و در یک فضای حرفه‎ای تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط‌عمومی همایش روز بازاریابی دیجیتال، این رویداد که با هدف کشف روشهای خلاقانه برای روبهرو شدن با چالشهای روز بازاریابی دیجیتال در عصر مدرن برگزار شد، با حضور برندهای مطرحی همچون علی‌بابا، دیجی‌کالا، بامیلو، بیمه بازار، یکتانت، تپسی، نتبرگ و... در همایش بازاریابی دیجیتال و سخنرانی مدیران و مسئولان این برندها، رنگ و بویی کاربردی گرفت و فرصت بسیار مناسبی برای آموختن، کسب تجربه از بزرگان این صنعت، شبکهسازی با جامعه بزرگ دیجیتال مارکتینگ و به اشتراک گذاشتن تجربیات تلخ و شیرین در این مسیر پر فراز و نشیب فراهم کرد.

در روز اول رویداد، ۶ کارگاه با موضوعات ECRM، تبلیغات آنلاین و اثربخشی بیشتر، SEO-SEM، دیجیتال برندینگ، کانتنت مارکتینگ و نقش اینفوگرافیک در بازاریابی دیجیتال برگزار شد که در آنها توضیحات جامعی درباره هر کدام از این موضوعات در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

رویداد روز بازاریابی دیجیتال در ساعت ۵ عصر ۲۷ دی با پنل «پارامترهای تبلیغات مدرن در شبکه‌های تبلیغاتی» آغاز شد. در این پنل، «حمید قنبری» مدیر بازاریابی شبکه تبلیغاتی تپسل، «علی جعفری»، ‏ بنیان‌گذار و مدیر ارشد عملیاتی ادرو، «پیمان فخاریان» مدیرعامل یکتانت و «منوچهر صدری» مدیرعامل سنجاق حضور داشتند که در آن به موضوع ادتک و تاثیر اطلاعات کاربران در انتخاب نوع تبلیغات پرداخته شد.

اولین سخنرانی این رویداد با موضوع «اقیانوس آبی AdTech» توسط «محمدرضا فرحی» ‎بنیان‌گذار آکادمی چرخ ارائه شد. فرحی در این ارائه، به شکل جدید تبلیغات آنلاین و نقش آن در توسعه کسب‎وکارها اشاره کرد. فرحی همچنین عنوان کرد که با گذشت زمان، استارتاپ‎ها پیچیده‌‏تر خواهند شد و رقابت میان آنها افزایش خواهد یافت.

«یاسر نثاری» مدیر بازاریابی نت‌برگ، در این رویداد از «دیجیتال برندینگ و هویت برند» گفت و با بیان تجربه‎هایی عینی در فضای کاری خود، عنوان کرد که مهم‏ترین اصل در توسعه یک برند، ساختن هویت و شخصیت برای آن است.

آخرین برنامه‎ روز اول رویداد، ارائه‎ای بود از «توحید علی‎اشرفی» مدیر بازاریابی مجموعه علی‌بابا با موضوع «استراتژی‌‏های رقابتی در بازاریابی». در این سخنرانی که با استقبال مخاطبان مواجه شد، علی‎اشرفی درباره رقابت کسب‎وکارهای کوچک با مجموعه‎های بزرگ و روش‎هایی برای کسب سهم بیشتر از بازار صحبت کرد.

«آرمان والی» هم ‎بنیان‏‌گذار و مدیرعامل وبسایت چطور و نبضی‎نو، شروع کننده‎ روز دوم این رویداد بود. والی در سخنرانی خود به شرح جزئیات مهم درباره چگونگی موفقیت با کانتنت مارکتینگ پرداخت.

«هوتن هاشمی» مدیر گروه ردلاین، در ارائه‎ای با عنوان «ویدئو وایرال شدنیه یا وایرال کردنی!» به هفت نکته برای ساخت یک ویدئو تبلیغاتی موثر و جذاب اشاره کرد. انتخاب رسانه مناسب، ارائه اطلاعات منحصر به برند، تنظیم دستورالعمل کارشناسی، استفاده از متخصصان این حوزه، رعایت زمان جذب مخاطب و از آخر به اول فکر کردن در تبلیغات؛ نکاتی بودند که هاشمی برای ساخت یک ویدئو جذاب مطرح کرد.

«ابراهیم زندی» مدیر بازاریابی استودیو کلاکت در ارائه خود به نقش داستان در ویدئوی تبلیغاتی و تلاش برای حفظ ارزش برند اشاره کرد.

«پیمان فخاریان» مدیرعامل یکتانت به موضوع یادگیری ماشین و نقش آن در دیجیتال مارکتینگ پرداخت و در ارائه بعدی، «حافظ اجلالی» مدیر بازاریابی بیمه ‎بازار، از تبدیل تهدید به فرصت و استفاده از فضای شبکه‎های اجتماعی مختلف در ایجاد آگاهی برند گفت.

اولین پنل روز دوم رویداد روز بازاریابی دیجیتال به اخبار و نوآوری‌های دیجی‌کالا اختصاص داشت. در این پنل «حمیدرضا سعادتی» مدیر بازاریابی دیجی‌کالا به همراه «علی جعفری» مدیر ارشد عملیاتی ادرو، به دلایل همکاری این دو شرکت در زمینه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اشاره کردند و  همچنین سعادتی خبر داد که در آینده نزدیک پلتفرم اد نتورک دیجی‌کالا رونمایی خواهد شد.

«گلنار مظفری» مدیر پرفورمنس مارکتینگ تپسی در ارائه خود به نقش بیگ دیتا و گذشته مشتریان در تصمیمات آینده‎ مجموعه‌ها اشاره کرد. مظفری در سخنرانی خود گفت که در تپسی به گذشته مشتریان نگه می‌کنیم و بر اساس تجربیات گذشته، تبلیغات مشخصی را برای آنها در نظر می‌گیریم.

«میثم کیهانی» بنیان‎گذار و مدیرعامل digburst، در سخنرانی خود به موضوع عدم وجود دیتا در شبکه‌های اجتماعی و نقش مهم دیتا در پیشرفت کسب‎وکار اشاره کرد.

پنل دوم این روز به موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص داشت. «آسوده امیرشجاعی» عکاس و کارگردان، «ماکان تاجیک» مشاور در مجموعه ادونچر، «متین ارشادی» مدیر بازاریابی چیلیوری، «نیلوفر غفاری» اینفلوئنسر و «عطاالله عبدالغفاری» بنیا‎ن‎گذار و مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ فلیپ، به نقش اینفلوئنسرهای مرتبط با هر برند در تبلیغات و دیده شدن آن پرداختند.

«آرمان فرج‎زاده» مدیر بازاریابی بامیلو در سخنرانی خود از کمپین‏‌های موفق و ناموفق بامیلو گفت و «پویا رستگار و نوید خدیوی» از بنیان‎گذاران اسنپ کیو، در ارائه‎ای مشترک از روزهای سخت شروع به کار و روزهای شیرین موفقیت خود صحبت کردند.

مارکتینگ در کویر لوت! عنوان سخنرانی «علیرضا شهابیان» مدیر مارکتینگ ایوند بود که در آن به موضوع تبلیغات با بودجه کم پرداخت. «محمدحسین جوادی» مدیر محصول کافه بازار نیز در این رویداد از تبلیغات در جستجو گفت.

آخرین ارائه روز بازاریابی دیجیتال به «سینا شفیع‎زاده»  متخصص دیتا در اسنپ باکس و همچنین مدیر ارشد سابق نظربازار، با موضوع دیتا و فواید و مضرات آن اختصاص داشت.

رویداد روز بازاریابی دیجیتال با مشارکت خوبی از سمت شرکتکنندگان روبه‎رو شد و هشتگ dmday در روز جمعه ۲۸ دی ماه توانست به ترند روز ایران تبدیل شود. بازتاب این رویداد به حدی بود که وزیر ارتباطات در مطلبی به نقش تاثیرگذار برنامه‎هایی مانند روز بازاریابی دیجیتال در توسعه کسب‎وکارهای نوپا اشاره کرد  و در صفحه مجازی خود نوشت: پولدارها از صداوسیما و داراها از تبلیغات شهری استفاده می‌کنند. اما کسب و کارهای نوپا و خانگی چه کنند؟ گاهی به پیامک‌های تبلیغاتی رجوع می‌کنند که نتیجه‌ای جز مزاحمت ندارد. متاسفانه این مشاغل با ظرفیت دیجیتال مارکتینگ آشنا نیستند. Dmday فرصتی برای جذب آنهاست. منتظر راه‌حل‌های شما هستیم.

تیم رویداد شیرین به عنوان برگزارکننده این رویداد معتقدند هدف اصلی چنین رویدادی انتقال تجربه بومی کسب‌وکارها و شکل گرفتن ارتباطات و نتورکینگ و استفاده از استراتژیهایی‌ است که در ایران توسط کسبوکارها بومی شده است و  این رویداد با توجه به ارائه صاحبان کسبوکارهای ایرانی و موفق، بستری را برای این مهم فراهم میکند.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.