• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97110703322
  • خبرنگار : 30054

جاذبه‌های سفر به استانبول با سایت سفر باتو

جاذبه‌های سفر به استانبول با سایت سفر باتو

"سفر باتو"، پلتفرمی برای برقراری ارتباط بین آژانس‌های گردشگری و مسافران است تا گردشگران بتوانند تورهای با قیمت مناسب را از آژانس‌ها خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفر با تو، در ادامه می‌توانید مطلبی که توسط سفر با تو در مورد جاذبه‌های استانبول گردآوری شده است را بخوانید.

استانبول دقیقاً کجاست؟

استانبول، این شهر تاریخی و ساحلی و خوش آب و هوای ترکیه، آن قدر جاذبه‌ها و امکانات گردشگری فراهم کرده، که این روزها نام آن و تور استانبول را بیشتر از نام پایتخت ترکیه می‌شنویم. مراکز خرید، هتل‌ها، اماکن دیدنی و رستوران‌های رنگارنگی در این شهر وجود دارند که میزبان میلیون‌ها توریست در سال هستند.

اما کنار هم قرار گرفتن این همه مرکز تفریحی در یک شهر، کار را کمی سخت می‌کند؛ سخت از آن جهت که کدام جاذبه‌ها را حتماً باید دید تا سفر به استانبول کامل شود چرا که بدون شک در یک سفر تفریحی چند روزه، نمی‌توان از همه دیدنی‌ها بازدید کرد.

فرض کنید تنها ۲ روز برای دیدن استانبول فرصت دارید، در این صورت کدام تفریحات را انتخاب خواهید کرد؟ از چه جاهایی دیدن می‌کنید که بعدها حسرت نخورید؟

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Blue Mosque

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استانبول مسجد سلطان احمد است که به خاطر رنگ آبی کاشی‌هایش به مسجد آبی هم شهرت پیدا کرده است. این مسجد زیبا در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و از آن زمان تا به امروز مکانی برای عبادت و نیایش مسلمانان بوده است. از آنجا که هنوز هم نمازهای پنجگانه در این مسجد برگزار می‌شود، برای بازدید از این مسجد باید حواستان به زمان نماز و عبادت هم باشد. معماری مسجد سلطان احمد تأثیر زیادی از مسجد ایاصوفیه داشته است و این تأثیر را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

کاخ توپکاپی | Topkapi Palace

کاخ یا قصر توپکاپی یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است و حتماً باید جز برنامه سفر شما قرار بگیرد. این قصر با شکوه با معماری نفس‌گیری که دارد توسط ۵ کیلومتر دیوار سنگی با ۲۷ برج دیدبانی احاطه شده و روایت‌گر عظمت امپراتوری عثمانی است. این کاخ با شکوه و زیبا در قرن ۱۵ ساخته شده و مشرف به دریای مرمره، تنگه بسفر و شاخ طلایی استانبول است. البته حواستان باشد که کاخ توپکاپی بسیار بزرگ است و شامل قسمت‌ها و بخش‌های مختلفی است، بنابراین اگر می‌خواهید کل مجموعه را ببینید حداقل به ۳-۴ ساعت زمان نیاز دارید. این مجموعه هم در منطقه فاتح قرار دارد و در فاصله نزدیکی از سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول قرار گرفته است.

حمام ترکی را تجربه کنید

یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین فعالیت‌ها در کشور ترکیه و تور لحظه آخری استانبول، حمام کردن به سبک مردمان ترک است. در همه شهرهای این کشور می‌توانید حمام‌های ترکی متنوعی را پیدا کنید. در استانبول هم حمام‌های ترکی زیادی وجود دارد.

بهترین حمام‌های ترکی استانبول | نظافت به سبک عثمانی‌ها

شما با داخل شدن به حمام‌های ترکی می‌توانید نظافت را همراه با ماساژهای بسیار منحصر به فرد تجربه کنید. حمام کردن به سبک ترکی چندین مرحله دارد و با آداب خاصی انجام می‌شود که قطعاً نظیرش را در هیچ جای دنیا جز ترکیه نخواهید یافت.

گشت و گذار در مراکز خرید

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب پر آوازه شدن شهر استانبول در دنیا شده، وجود مراکز خرید و فروشگاه‌های متنوع در این شهر است. در استانبول می‌توانید انواع و اقسام اجناس را با صرف هزینه مناسب خریداری کنید، البته خرید پوشاک در این شهر بسیار محبوب‌تر است، زیرا لباس‌های تولید شده در ترکیه اغلب کیفیت بسیار خوبی دارند و با قیمت مناسبی هم عرضه می‌شوند.

معروف‌ترین مرکز خرید استانبول آکمرکز ( Akmerkez ) نام دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید ندارید هم از آن بازدید کنید تا با سبک زندگی و نوع اجناس در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

همچنین در استانبول بازارهای محلی زیادی هم وجود دارند که محبوب‌ترین آنها بازار بزرگ استانبول است که بافتی سنتی و جالب دارد و اگر می‌خواهید کمی از مراکز خرید لوکس دور شوید می‌توانید از این بازار هم دیدن کنید.

جزیره کینالیدا استانبول

جزیره کینالیدا که از تفریحات استانبول است در ناحیه‌ای به نام آدالار در دریای مرمره قرار دارد. رنگ خاک جزیره کینالیدا به دلیل داشتن آهن و مس متمایل به سرخ است و کینالیدا نیز به معنای حنایی می‌باشد.

جزیره کینالیدا نزدیک‌ترین جزیره به بخش اروپایی استانبول است و کوتاه‌ترین فاصله تا جزایر پرنس را دارد. این جزیره در دوران بیزانس برای تبعیدی‌ها استفاده می‌شده و مهم‌ترین تبعیدی آن، دایا جینیس چهارم در سال ۱۰۷۱ بوده. اکثر ساکنان جزیره کینالیدا از نسل امیر ایرنه (بیگانه بیزانسی)، مایکل (امپراطور بیزانس)، رومانوس (امپراطور بیزانس)، زابل سیبیل استور (شاعر و نویسنده‌ی ارمنی)، زهرا (شاعر ارمنی) و مسروب دوم موتافان (پطرس ارمنی کنونی) می‌باشند.

اگر از هیاهوی زندگی شهری خسته شده‌اید و می‌خواهید روزهای آرامی را سپری کنید، جزیره کینالیدا یکی از بهترین گزینه‌هاست. در جزیره کینالیدا دو رستوران، دو کافی‌شاپ، هایپر مارکت و مرکز خرید، یک دانشگاه، یک پارک و ایستگاه‌های اتوبوس قرار دارد. تمام کافه و رستوران‌های جزیره کینالیدا همچنین پارک این جزیره منظره تماشایی از دریا دارند . در جزیره kinaliada تراکم خیابان‌ها در نیمه شرقی و به خصوص شمال شرق جزیره بسیار بیشتر است و همچنین نیمه غربی جزیره فضای خالی بیشتری دارد و اکثراً قسمت غربی جزیره زمین‌هایی است که هنوز برای آن‌ها مسیر رفت‌وآمد تعیین نشده است . در جزیره کینالیدا شما می‌توانید یک کلیسای آمریکایی ببینید که تقریباً در جنوب شرقی آن واقع شده است و یا به صومعه هریستو در بالای جزیره بروید و نمای سحرانگیزی را از آنجا تماشا کنید. امکان استفاده از حمام آفتاب ساحل، سونا، استخر و رستوران غذاهای دریایی و کبابی در این جزیره وجود دارد. همچنین آفرهای تور ارزان استانبول را از دست ندهید.

محله کاتمرلر

محله کاتمرلر یک محله کوچک است که در آن قهوه خانه و قلیان‌سرا وجود دارد. هنگام عبور بوی تنباکوی میوه‌ای و صندلی‌های خوش رنگ و فانوس‌ها، شما را از خیابان به داخل محله می‌کشاند. در حالی که منوی قلیان‌سراها در اینجا تقریباً یکسان است (انواع قلیان و قهوه، چای و تلویزیون‌های بزرگ)، کاتملر مشتری‌های قدیمی دارد و تنباکوی طالبی مخصوصی سرو می‌کند. وقتی که مشتریان در حالی تماشای تلویزیون هستند، بخصوص در شب‌هایی که مسابقات فوتبال برگزار می‌شود، دست‌فروش‌ها رفت و آمد می‌کنند و میوه‌های برش خورده، خشکبار می‌فروشند و صدای فریاد تماشاچیان با صدای قلیان‌ها در هم می‌آمیزد. این محله یکی از جاذبه‌های تور استانبول است.

ادیتور: زهرا میعادی

انتهای رپورتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha