• یکشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97110703593
  • خبرنگار : 71448

دلار در بازار گران شد، در بانک ارزان

دلار در بازار گران شد، در بانک ارزان

در حالیکه نرخ دلار در صرافی بانک‌ها امروز (هفتم بهمن) با افزایش همراه بود، بانک‌ها نرخ خرید این نوع ارز را نسبت به روز قبل کاهش دادند.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی از نیمه نخست امسال مجوز خرید ارز از جمله دلار و یورو را به بانک‌ها داد و بانک‌ها از همان زمان نسبت به خرید این ارزها اقدام کردند؛ هرچند که رقم خرید ارز در ابتدا از سوی بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود اما به تدریج بانک‌ها قیمت خرید دلار را افزایش دادند و به قیمت بازار نزدیک کردند.

نزدیک‌شدن نرخ دلار در بانک‌ها و بازار آزاد به گونه‌ای بود که گاهاً نرخ خرید دلار در بانک بالاتر از بازار آزاد بود. همانطور که روز گذشته نیز بانک‌ها هر دلار آمریکا حدود ۲۰۰ تومان گران‌تر از صرافی‌های بانکی خریدند.

اما امروز با وجود افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانک‌ها نسبت به روز گذشته، بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش داده و هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۶۸۳ تومان می‌خرند.

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها امروز ۱۳ هزار و ۳۳۱ تومان اعلام شده و قیمت پوند انگلیس ۱۵ هزار و ۴۳۳ تومان است.

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی تا ساعت ۱۲ امروز، نرخ خرید دلار در صرافی‌های بانک‌ها ۱۱ هزار و ۷۴۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۷۹۰ تومان است.

در این صرافی‌ها هر یورو نیز با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری و ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود.

از سوی دیگر شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی می‌توانند در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها به متقاضیان ارز ارائه کنند.

بر اساس اعلام شعب این بانک‌ها، امروز هر یوروی مسافرتی ۱۳ هزار و ۷۲۱ تومان بدون احتساب کارمزد به متقاضیان ارائه می‌شود که این رقم با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۴ هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۱۶:۳۹

دلار ۲۰ تومن سلام

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۱۷:۱۹

انصرافیهای خودرو به سمت دلار و سکه رفتند.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۰۷:۲۷

تا اونجا ما رفتیم فروشنده نبود خریدار در بازار بود

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۱۷:۵۶

اصلا اخبار در مورد ارز صحت ندارد . نه بانک ها و نه صرافي ها خريد ارز ندارند و همگي فروشنده اند.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۱۹:۱۶

لطفا برسی کنید کدام مشاغل در قانون کار جز مشاغل سخت هستند چه کسی تایید می‌کند که کدام شغل سخت است یانه عنوان مشاغل سخت چه مزایایی برای کارگران دارد ما در محیطی مشغول کار هستیم که آلایندگی صنعتی زیاد است و شب کاری  داریم آیا شغل ما جز مشاغل سخت است یا نه آیا قانونی هست که کارگر بتواند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کند کارگران بعد از سی سال کار فرسوده و بیمار میشوند ای کاش کارگر بعد از بیست سال کار بازنشسته شود چون بازنشستگی  بعد از سی سال کار مساوی است با بیماری و خستگی شغل کارگری خودش سخت و طاقت فرسات یعنی کارگر از لحاظ جسمی زود فرسوده و خسته میشه ای کاش مدت بیمه بیکاری را افزایش بدهند تا کارگران بیکار نباشند و رفع خستگی کنند مدت بیمه بیکاری ناچیز است ای کاش قانونی برای بازنشستگی پیش از موعد مصوب و شامل همه کارگران شود حقوق کارگران را افزایش دهید کارگران امنیت شغلی ندارند چرا شب کاری به عنوان شغل سخت محسوب نمیشه

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۱۹:۵۳

اگر مردم نخرند 2000 هم می اید حیف که مردم همراهی نمی کنند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۷ ۲۲:۰۲

دلار ۸۵۰۰ سلام

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۰۱:۰۴

اخه تفاوت ۳۰۰تومن یا۴۰۰تومن باصرافیها میشه گفت ارزونتر!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۰۸:۲۱

تو رو خدا به فکر قشر کم درآمد که حقوق ماهیانه شان زیر یک میلیون تومان هست، باشید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۸ ۱۳:۲۴

گوشت کیلویی ۱۰۵ هزار تومان مرغ کیلوی ۱۵ هزار تومان علی برکت الله . . .