• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97110804092
  • خبرنگار : 71620

نیکفر: گزارش دیوان محاسبات هشداری در مورد تقویت نظارت بر اجراست

نیکفر: گزارش دیوان محاسبات هشداری در مورد تقویت نظارت بر اجراست

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش امروز دیوان محاسبات به همه ما هشدار داد که باید نظارت بر اجرا را تقویت کرد. رهبر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان یادآوری نموده بودند که بعد از تصویب قانون به دنبال اجرای آن باشید.

به گزارش ایسنا، ذبیح نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در نطق میان دستور جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت‌: در حالی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم که ملت بزرگ ایران در پیش گرفتن راه مقاومت همچنان ایستاده است و مشکلات را تحمل می‌کند، اما عقب نشینی مسئولان در برابر غرب نه تنها منجر به حل مشکلات مردم نشد، بلکه چرخ زندگی مردم بر اساس وعده‌های رئیس جمهور نچرخید.

وی افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم که بر اثر بی تدبیری و برخی خیانت‌ها، ثروت ملی به یک سوم کاهش یافته است و معیشت مردم دچار اختلال شده است. بیکاری و رکود اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است. دولت به جای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توجه به ظرفیت همسایگان و تنظیم روابط اقتصادی نزدیک با این کشورها متأسفانه دریغ از توجه به تذکرات و هشدارهای مقام معظم رهبری، همچنان چشم به آمریکا و اروپا دوخته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مورد مشکل پسماندهای شمال کشور متذکر شد، از دولت این انتظار می‌رود که قبل از نابودی منابع طبیعی و آلوده شدن فضای گیلان برای پسماندهای شمال کشور چاره اندیشی نمایند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت‌: علی‌رغم تمامی پیگیری‌ها منابع طبیعی گیلان دارای استقلال نمی‌باشد و مردم جنگل نشین توسط سازمان منابع طبیعی سلب آسایش شده‌اند. واردات بی رویه برنج و چای خصوصاً با ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعرفه پایین گمرکی کشاورزان را نسبت به تولید و حمایت از آنان مأیوس نموده است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: اگر زیرمجموعه‌های شما از جنابعالی تبعیت نمی‌کنند، وزارتخانه‌تان را رها کنید. حمایت سیاسی از رؤسای ادارات، فرهنگیان و خانواده‌های آموزش و پرورشی را به ستوه آورده است. شما حتی برای معیشت آنان قادر به اقدام جدی نیستید. انتصاب و جذب نیروی دستگاه‌های اجرایی در گیلان با روابط فامیلی، باندی و سیاسی انجام می‌شود. همچنین گزینش دانشجو معلم که از قبل تصویب گردیده است قانونی است؛ به قانون عمل کنید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت‌: صنایع گیلان مخصوصاً شهرک صنعتی سیاهکل در حال نابودی است. لطفاً صنایع گیلان را در یابید.

نیکفر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان و تاکید ایشان به امر نظارت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری یادآوری نمودند که بعد از تصویب قانون به دنبال اجرای آن باشید و نظارت بر حسن اجرای آن داشته باشید. گزارش امروز دیوان محاسبات به همه ما هشدار داد که باید نظارت بر اجرا را تقویت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha