• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97110804138
  • منبع : نمایندگی خوزستان

جابه‌جایی تمام عشایر در معرض سیلاب خوزستان

جابه‌جایی تمام عشایر در معرض سیلاب خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر میزان رهاسازی آب از سد دز و کرخه را کاهش داده‌ایم و منتظر شرایط بارشی هستیم که برای امروز و فردا پیش بینی شده است.

هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت رهاسازی آب از سد دز و کرخه اظهار کرد: در حال حاضر میزان رهاسازی آب از سد دز حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر مکعب در ثانیه است در حالی که این میزان رهاسازی پیش از این حدود یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه بود.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: همچنین میزان رهاسازی آب از سد کرخه را به حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه کاهش داده‌ایم و منتظر بارش‌های پیش بینی شده برای امروز و فردا هستیم و پس از آن در خصوص میزان رهاسازی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

حسونی زاده با بیان اینکه آنچه که سایت‌های هواشناسی اعلام کرده‌اند، پیش بینی یک بارش بسیار سنگین در بالا دست است، ادامه داد: میزان رها سازی از سدهای دز و کرخه پس از بارش‌های پیش بینی شده به دوام و شدت بارش‌ها بستگی دارد. با توجه به شرایط تحمیلی این بارش‌ها بر روی مخازن می‌توان در خصوص میزان رهاسازی آب تصمیم گیری کرد.

وی عنوان کرد: آنچه که تاکنون رهاسازی انجام گرفته است، به منظور ایجاد فضایی در مخازن برای مدیریت آب و کنترل سیلاب‌های احتمالی بوده است.

جابه‌جایی تمام عشایر در معرض سیلاب به مناطق امن

علی‌رحم کریمی، مدیرکل امور عشایر خوزستان نیز با اشاره به آخرین اقدامات در بحث جابه‌جایی عشایر در مناطقی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، گفت: همه عشایری که در مجاورت رودخانه‌ها قرار داشتند و خطر سیلاب آن‌ها را تهدید می‌کرد، به مناطق امن جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: کار جابه‌جایی عشایر از زمانی که پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای استان انجام گرفت، آغاز شد و عشایر استان از مناطقی که در خطر سیلاب بود، جابه‌جا شدند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: غالباً عشایری که در مناطق شمالی استان ساکن بودند، خطر سیلاب آن‌ها را تهدید می‌کرد که خوشبختانه با همکاری بخش‌های مختلف از جمله مدیریت بحران استان کار جابه‌جایی آن‌ها انجام گرفته است و اکنون مشکلی در بحث عشایر نداریم.

کریمی ادامه داد: در مناطقی که احتمال وقوع سیلاب وجود داشت، همه امکانات را بسیج کردیم تا عشایر دچار مشکل نشوند. در این زمینه ستادهای مدیریت بحران و فرمانداری‌های شهرستان‌ها، نیروی انتظامی و… همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha