• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97110804188
  • خبرنگار : 71415

ماکرون: به حرف‌های رهبران ایتالیا پاسخ نمی‌دهم

ماکرون: به حرف‌های رهبران ایتالیا پاسخ نمی‌دهم
تصویر آرشیوی است

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: هیچ پاسخی به انتقادهای رهبران پوپولیست ایتالیا نمی‌دهد چون حرف‌های آنها مهم نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که اخیراً مورد انتقاد "لوئیجی دیمایو" و "ماتئو سالوینی"، رهبران پوپولیست ایتالیا قرار گرفت در واکنش به این انتقادها گفت، پاسخ آنها را نخواهد داد.

ماکرون که روز یکشنبه به کشور مصر سفر کرد به خبرنگاران گفت: من به این حرف‌ها پاسخ نمی‌دهم. چیزی که آنها می‌خواهند این است که من به حرف‌هایشان پاسخ دهم. کل این حرف‌ها اهمیتی ندارد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایتالیا دوستان ما هستند و شایستگی رهبرانی را دارند که درخور تاریخ آنها باشند.

ماکرون در حالی به مصر سفر کرده که انتظار می‌رود بعد از این سفر عازم قبرس شود تا در نشست کشورهای جنوب اتحادیه اروپا که روز سه شنبه برگزار می‌شود موسوم به نشست Med7 شرکت کند. انتظار می‌رود که او در آنجا با "جوزپه کونته" دیدار کند. نخست وزیر ایتالیا اخیراً بر وجود دوستی تاریخی میان فرانسه و ایتالیا تاکید کرد. با این حال سالوینی به عنوان وزیر کشور دولت او تلاش می‌کند تا در بلوک اتحادیه اروپا یک نیروی مقاومت راست افراطی را در مقابل حامیان اروپا سازماندهی کند و گفته که امید دارد مردم فرانسه به زودی از یک رئیس جمهور بسیار بد خلاصی پیدا کنند. سالوینی در ویدئویی در فیسبوک گفت: من از صمیم قلب و با تمام تلاشم به مردم فرانسه و میلیون‌ها مرد و زنی که در فرانسه با یک دولت خیلی بد و یک رئیس جمهور خیلی بد زندگی می‌کنند، نزدیک هستم.

روز یکشنبه گذشته دیمایو، معاون نخست وزیر ایتالیا نیز که رهبر یک جنبش ضد تشکیلاتی به نام "جنبش پنج ستاره" است فرانسه را متهم به فقیر ساختن آفریقا و تحت فشار قرار دادن مهاجران به منظور ملحق شدن به اروپا از طریق استعمارگری سیاسی کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در پی مطرح شدن این اظهارنظرها سفیر ایتالیا را احضار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha