• دوشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97110804330
  • خبرنگار : 71290

سفیر کاراکاس در تهران: ونزوئلا تنها نیست

سفیر کاراکاس در تهران: ونزوئلا تنها نیست

سفیر ونزوئلا در تهران تاکید کرد: ونزوئلا تنها نیست و از طرف دوستان و کشورهای دوست مورد حمایت است.

به گزارش ایسنا، کارلوس آنتونیو الکالا کوردونس، سفیر ونزوئلا در تهران طی سخنانی در مراسم اعلام حمایت
سازمان‌های مردم نهاد و دانشجویی از دولت ونزوئلا گفت: چاوز زنده است، میهن زنده است، از طرف رئیس جمهور قانونی دولت جمهوری بولیواری، نیکولاس مادورو و همچنین رهبر همیشگی مان هوگو چاوز خوش آمد می گویم.
وی افزود: همان طور که در جریان هستید ونزوئلا همواره مورد تهاجم آمریکا بوده است و در این راستا حمایت متحدین خود را جذب می‌کند برای اینکه سیاست خود را در آمریکای لاتین پیاده کند.
این دیپلمات ونزوئلایی ادامه داد: ملت ونزوئلا زمان‌های بسیار زیادی است که در راه توسعه، یکپارچه، وحدت و استقلال خود از آموزه‌های رهبرانش سیمون بولیوار و چاوز استفاده می‌کند. ما به مبارزه خودمان علیه امپریالیسم ادامه می‌دهیم. ۲۰۰ سال پیش ما امپراتوری اسپانیا را شکست دادیم و حالا پس از ۲۰۰ سال با استفاده از اندیشه‌های سیمون بولیوار و چاوز بار دیگر ملت ونزوئلا به پیش خواهد رفت.
وی در ادامه بیان کرد: ونزوئلا با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک خود همواره مورد توجه کشورهای دیگر قرار گرفته است و به بهانه آزادی و با هدف غارت اموال و منابع و ثروت ونزوئلا، شاهد هستیم که آمریکا و مقامات کاخ سفید اقداماتی را علیه ما انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: ما اراده ملت خودمان و دکترین خودمان را داریم که از ما در برابر هجمه‌ها دفاع می‌کنند. ونزوئلا تنها نیست و از طرف دوستان و کشورهای دوست، مورد حمایت قرار دارد. ونزوئلا مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران، رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران است. ملتی که در طول ۴۰ سال به مبارزه علیه امپریالیسم آمریکا پرداخته است و ۲۲ بهمن ماه نیز سالروز انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: ونزوئلا و ایران ملتی هستند که یک دشمن واحد دارند و بنابراین ما در برابر این وقایع تنها نیستیم چون مورد حمایت کشورها و قدرت‌های جهان قرار داریم.

این دیپلمات ونزوئلایی همچنین بیان کرد: همان طور که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل ثابت شد، ونزوئلا در راه صحیح وحدت قرار داد و مطمئنیم مجدداً آمریکا با اقداماتی که علیه ما انجام می‌دهد، شکست می‌خورد. ما در راه انقلاب خودمان و مواضع انقلابی سوسیالیستی و بولیواری خودمان قرار داریم و انقلاب بولیواری ما در راه توسعه خود ادامه می‌یابد. ملت ما تصمیم گرفته‌اند تا این پروسه را در صلح و بدون اعمال خشونت ادامه دهند.

کارلوس آنتونیو الکالاکوردونس خاطرنشان کرد: همواره چاوز و مادورو تاکید داشتند که باید با گروه‌های مخالف پای میز مذاکره نشست و گفت‌وگو کرد، اما گروه‌های اپوزیسیون و مخالف هم راستا با کشورهای مخالف دیگر قرار دارند و شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برند و علیه ملت ما توطئه می‌کنند.

وی یادآور شد: این مسائل برای ما جدید و تازه نیست و از زمانی که چاوز قدرت را در دست گرفت این اقدامات علیه ما وجود دارد به همین دلیل است که ما سال‌ها در حال مبارزه هستیم و اراده رهبران ما این است که تا رسیدن به پیروزی ادامه دهیم.

سفیر ونزوئلا در تهران گفت: ما برای رسیدن به اهداف‌مان قانون اساسی را در اختیار داریم که جزو پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین قوانین اساسی است و مردم ما به آن رأی داده‌اند. ما تمام اهداف را در راستای این قانون و از طریق رئیس جمهور و مردم‌مان دنبال می‌کنیم اما گروه اپوزیسیون در تلاش است با دستکاری در برخی از بندهای قانون اساسی مردم و جوامع دیگر را فریب دهد.

این دیپلمات ونزوئلایی افزود: رئیس جمهور ما در ۱۹ ژانویه گذشته ریاست جمهوری را بر عهده گرفت و تمام اقداماتی که رئیس جمهور ما انجام داده تا دولت را در اختیار بگیرد منطبق بر قانون اساسی بوده است. اقدام عجیبی که در ۲۳ ژانویه روی داد این بود که رئیس مجلس ملی ونزوئلا خود را رئیس جمهور معرفی کرد البته باید اشاره کنم که مجلس در سال ۲۰۱۶ با توجه به قوانین دیوان عالی ونزوئلا به حالت تعلیق درآمده است به این دلیل که باید در منطقه مجدداً انتخابات برگزار شود، بنابراین اقدام دیوان عالی برای احترام گذاشتن به قانون اساسی بود.

وی اظهار کرد: بنابراین در سال ۲۰۱۸ وقتی قرار بود انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، اپوزیسیون در ونزوئلا تقاضا کرد تا این انتخابات زودهنگام برگزار شود بنابراین برگزاری زود هنگام انتخابات مورد تأیید دیوان عالی عدالت قرار گرفت اما متوجه نیستیم چرا آمریکا و متحدین آنها در کشور ما دخالت می‌کنند و چرا انتخاب رئیس جمهور مادورو را نامشروع و غیرقانونی تلقی می‌کنند در حالی که ۲۰ سال است طبق این قانون عمل می‌کنیم.

سفیر ونزوئلا در تهران در پایان از اعلام حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد و دانشجویان از دولت قانونی ونزوئلا تشکر کرد و گفت: به این مساله واقف هستیم که دشمنان ما در پی غارت ما هستند اما با حمایت‌های شما در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha