• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97110804596
  • خبرنگار : 71536

راهکار مدافع سابق تیم ملی بعد از ناکامی در جام ملت‌ها

همه مسببان فاجعه حذف ایران برکنار شوند/ تشکیل کارگروه تیم ملی

همه مسببان فاجعه حذف ایران برکنار شوند/ تشکیل کارگروه تیم ملی

مدافع سابق تیم ملی می‌گوید مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و مربی تیم ملی بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا باید از مسند مدیریت کنار بروند.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مرحله نیم نهایی جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن، گفت: همیشه گفتم که تیم ملی هنوز با تیم قدرتمند بازی نکرده است. همه می‌گفتند ما خوب بازی کردیم. بازی سخت با عراق بود. این تیم هم ممتاز نیست. این بازی زنگ خطری برای آینده بود. بازی‌های بی‌کیفیت تیم کی‌روش با تیم‌هایی مانند ونزوئلا و … باعث شد این اتفاق رخ داد.

او در واکنش به اینکه تیم ملی در این هشت سال، در مسابقاتی مانند جام جهانی خیلی خوب کار کرده و باعث خوشحالی مردم شده است گفت: در جام جهانی هم دفاع کردیم. ما فوتبال بازی نکردیم. ما دو بر صفر عقب بودیم، همه بازیکنان ما از وسط زمین زیر توپ می‌زدند. بچه‌ها بی محابا حمله می‌کردند. ارسال پاس بلند وقتی خوب است که طارمی و انصاری‌فرد داخل زمین باشد.

مدافع سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که اگر اشتباه خط دفاعی رخ نمی‌داد، شاید ایران برنده بازی با ژاپن می‌شد، تاکید کرد: اگر اشتباه خط دفاع رخ نمی‌داد، بازی مساوی می‌شد و با وجود بیرانوند در پنالتی می‌بردیم. او می‌توانست تیم ما را به فینال ببرد.

فنونی‌زاده درباره تجمع بازیکنان ایران روی سر داور و اشاره وینفرد شفر به اینکه چنین حرکتی در مسابقات لیگ برتر ایران به کرات دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: یک بار هم نشد که ژاپنی‌ها روی تصمیم داور اعتراض کنند. آن‌ها واقعاً در باشگاه فرهنگی و ورزشی بازی می‌کنند. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ فوتبال ملی از هواداران عذر می‌خواهم. من چنین شرایطی را تجربه کردم. قبلاً در این شرایط بودم.

وی اظهار کرد: یک مقدار رسانه‌ها تیم ملی را بزرگ کردند. مگر چه تیمی را بردیم؟ عقیده من این است که مسببان این فاجعه را بیرون بیاندازند. آقای کفاشیان، تاج و ساکت را باید بیرون بیاندازند. این‌ها در این چند سال چه کار کردند؟ از کی روش تا بقیه را بیرون بیاندازند. اول مربیان وطنی و بعد مربیان خارجی از جمله برانکو کارگروه تیم ملی را تشکیل دهند.

فنونی زاده در پاسخ به این سوال که آیا تشکیل کارگروه امکان پذیر است، تاکید کرد: مثل انقلاب اسلامی یک شورا تشکیل دهیم که یک مربی خارجی بیاوریم. شفر این کاره نیست و پرسپولیسی‌ها هم برانکو را نمی‌دهند. می‌توانیم یک مربی خارجی دیگر بیاوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۱:۰۸

کی روش عزیز خرخاکی ها در جنازه ات به سوء ظن مینگرند

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۷

کیروش استاد بردن تیم های درجه 3

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۱:۵۸

اينقدر ناآگاهي كه خبر نداري ونزوئلا تو رنكينگ فيفا از ايران بالاتر بود! و همين ژاپن هم دو ماه پيش باهاش مساوي كرد!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۸:۲۹

آقای فنونی از شما این حرفها بعیده.مگه میشه جلوی اسپانیا و پرتقال دفاع نکرد.نمیدانم شما چطور با اینهمه بازی ملی!!!!درکتون از بازی های تیم ملی اینقدر پایین و غیر منفانه است شما چکاره هستی که مسیولان تیم را حذف میکنید .متاسفم از عدم درک شما از فوتبال شما در حدی نیستید که راجع به مربی بزرکی مثل کی روش و بازیکنان تیم نظر بدهی.گفتی شورا تشکیل دهیم.مگه شما چکاره اید .حتما هم بعدش میخواهی سرمربی تیم باشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۸:۳۴

شد شما به اصطلاح پیشکسوتان فوتبال یه بار یه حرف حساب بزنید. اون موقع که شما میرفتین مثل آب خوردن میباختین فاجعه نبود حالا فاجعه شده. واقعا که رفتار بازیکنان ایران در لحضه گل اول برگرفته از همین طرز فکر امثال شماست ما همیشه به افکارمون میبازیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۸:۳۵

اعتراض !اعتراض !اعتراض !تنها چیزی که بازیکنان ومربیان ما بلدند .در زمین بازی ودر کنفرانس های خبری و...فقط اعتراض می کنیم تا بگوییم حق با ما بوده واشتباهی باخته ایم .این به یک فرهنگ تبدیل شده ومتأسفانه ما سزای این فرهنگ بد را به بدترین شکل ممکن در مسابقات جام ملتها دیده ایم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۸:۴۸

نیاز به یک هاراگیری اساسی داریم

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۹:۲۳

...عملکرد کیروش را در چند سال ببینید نه در یک جام. چه امکاناتی به مربی حرفه ای مثل کیروش داده ایم که انتظار بیش از حد داریم؟ مربیان وطنی یا برانکو چکار می توانند بکنند؟ کمی منصفانه قضاوت کنیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۹:۳۶

این اقا در زمان بازیکنی هم هیچ ... نبود الحمدالله الان هم نیست

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۹:۴۲

اینگونه احساساتی شدن و جوگیری عملکرد تیم ملی را از این بدتر میکنه. ماحصل کار تیم ملی در کل مربی گری کیروش مورد قبول بوده! نباید با یک باخت اینجوری قضاوت کرد. برانکو یه مربی درجه سه هست و فقط برای رده باشگاهی خوبه. کیروش نظم کاری خوب و مثال زدنی ای داره

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۶

كاش این دلال موزامبیكی مورد تایید شما هم درجه سه كه هیچ درجه هشت بود اما میتونست تیم رو ببره فینال

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۰۹:۵۴

ببخشید ، فنونی زاده ... اضافه نخور ، مگه ندیدی هیچ تیمی مطرح حاضر به بازی دوستانه نشد...

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۰۰

تا زمانی که کفاشیان، تاج و ساکت در مسند هستند همین اش و همین کاسه است. خود دانید از ما گفتن بود.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۱

ما به فرهنگ ژاپن باختيم نه به فوتبال انها...حق ما ديشب باخت نبود..نيمه دوم ده دقيقه اول دست ما بود تا اون اشتباه احمقانه اتفاق افتاد

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۴:۱۳

ما به فرهنگ اشتباه خودمان باختیم. کل دنیا مثل ژاپن دنبال اعتراض به داور نیستن جز فوتبالیست‌های ایرانی از زمین خاکی گرفته تا ملی.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۶

خوب نگاه کنید به تاریخ جام ملتهای آسیا ایران هرگز ، هرگز از هیچ تیمی اون هم در این مرحله از جام بازهم تاکید میکنم در این مرحله از جام یعنی مرحله حذفی 3 تا گل نخورده !!!!! آخه به چیچی این آقای سرمربی خارجی باید دلخوش بود ! مگر هدف از لیگ بازیکن ساختن نیست چرا این سرمربی فقط و فقط به خاطر لج و لج بازی با سایر مربیان لیگ برتری از بازیکنان خوب لیگ استفاده نکرد ! چرا اینقدر با تیمهای ضعیف بازیهای تدارکارتی انجام داد! با یک لابی خوب به راحتی می توانستیم با همین اسپانیایی که در جام جهانی بازی کرده بودیم دو بازی رفت و برگشت در تهران و مادرید انجام بدیم فقط مدیریت میخواست ، لااقل اگر چند تا گل هم میخوردیم نقاط ضعف و قوت تیم معلوم میشد ، بازی ایران با عراق را در این جام دیدید نزدیک بود گل بخوریم ، ای کاش گل خورده بودیم تا لااقل بچه ها می فهمیدن بعد از گل خوردن هم میشه به بازی برگشت ! آقای کیروش در این هشت سال چه خدمتی به فوتبال ما کرد ؟ بیایید منصف باشیم این قدر طرفداری بیخودی از مربی خارجی نکنید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۱ ۱۱:۵۷

شیر مادرت حلالت

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۲۷

میگن کیروش اینقدر پول گرفته، نمیگن هر مربی پول میگیره، مربی خوب مجانی که کار نمیکنه، مابه تفاوت پول کیروش با یک مربی دیگه هرچقدر باشه ( که مبلغ زیادی نیست) توجیح پذیره وقتی تو هر جامی میریم به تیم ملی ایران توجه ویژه ای میکنن، اینقدر هم نگیم بازیکنان فوق العاده ای داریم، با تمام احترامی که برای تک تکشون قائلم، چند بار تو همین جام دروازه خالی رو بیرون زدن؟ یادشون رفته همین قبل کیروش از بازی با بحرین میترسیدیم؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۳۱

تا اعضای فدراسیون آدمهای نابلد و ناشی باشند همین است

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۰:۴۹

به نظرم که باید 40 یا 50 سال این ورزش به اصطلاح حرفه ای را که از اماتور هم بدتر است را تعطیل کرد و از نو و دوباره فرهنگ ورزشی را برای ورزشکاران جا انداخت . همه ورزش ها کشتی ، والیبال، فوتبال، فوتسال، .... - چه آقایان و چه بانوان - همه به داور اعتراض می کنند . هم داور و هم بازیکن ؟ اگر داوری چرا لباس ورزشکاران را پوشیده ای اگر بازیکنی چرا کار داوری می کنی؟

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۵

کی روش مربی خوبی است این بازیکنان هستند که بی تجربه و غیرحرفه ای همش در حال خطا.اعتراض به داور و حاشیه هستند.کفاشیان و تاج باید برکنار شوند و دادگاهی

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۱:۳۹

سلام،من اگر فقط دو پنجم حقوق بازیکنان را می گرفتم انقدر برای کشورم و مردم می دویدم یا بمیرم یا پیروز کنم تیم کشورم را،34سالمه،فوق لیسانس روانشناسی و بیکارم.ولی بازیکنان ما حقوق میلیاردی می گیرند یک توپ را نیز نمی توانند درست شوت کنند.با تشکر

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۵:۲۷

احساساتی شدن بی فایده است، عزیزم مطمئن باش شما حتا بیست دقیقه تمرینِ یک ورزشکار حرفه‌یی رو هم تاب نخواهید آورد چه برسه به نود دقیقه فوتبال :)

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۲:۵۵

برانکو هم به درد تیم ملی نمی‌خوره ، نباید به عقب برگردیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۰۹ ۱۴:۴۹

اگر قرار است کی‌روش را از دست دهیم باید از مربیانی مانند: کارلو آنچلوتی ، لوئی فان خال، فیلیکس ماگات، اوتمار هیتسفلد، دعوت شود تا سطح فوتبال ایران پیشرفت کند.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۰ ۰۸:۰۲

از فوتبال ایران تا باند و باندبازی و دلال جماعت حذف و جمع نشه هیچ‌کس نمیتونه درستش کنه.