• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97110904859
  • خبرنگار : 71381

دیدگاه سیاسیون درباره مرحوم حبیبی+جزییات مراسم

دیدگاه سیاسیون درباره مرحوم حبیبی+جزییات مراسم

در پی درگذشت محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت تعداد زیادی از شخصیت‌های سیاسی با صدور پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای به ویژگی‌های برجسته این شخصیت انقلابی پرداختند.

به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی صبح امروز (سه‌شنبه) به علت ایست قلبی، درگذشت.وی پس از مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی، مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی را عهده‌دار شده بود.

در همین رابطه حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مراسم تشییع آن فقید سعید پنجشنبه (۱۱ بهمن) ساعت ۸:۳۰ صبح از مسجد امام صادق (ع) در میدان فلسطین برگزار می‌گردد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت و افزود: ایشان در طول سال‌های انقلاب در زمره مبارزین و از ارادتمندان به نظام و رهبری بودند و پس از آن نیز خدمات فراوانی از جمله استانداری در تهران، فارس و خراسان، شهردار تهران و معاونت در چند وزارتخانه و نهاد انقلابی عرضه داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری هم مرحوم حبیبی را فعال متعهد عرصه تحزب، سیاست و خدمت عنوان کرد و افزود: این چهره انقلابی ضمن همراهی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، پس از پیروزی انقلاب نیز در سمت‌های گوناگون اجرایی و امور خیریه، خدمات صادقانه‌ای ارائه کرد.

به همین مناسبت آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در پیام تسلیت خود تاکید کرد: آقای محمدنبی حبیبی عمر خود را در راه دفاع از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی سپری کرد.

همچنین علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس ضمن عرض تسلیت به مناسب در گذشت مرحوم حبینی گفت: ایشان از السابقون انقلاب اسلامی و همراهان مرحوم عسگر اولادی بودند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم در پیامی مرحوم حبیبی را از از مبارزان پیشتاز انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان که در چهار دهه خدمت صادقانه در جایگاه‌های مختلف منشأ خدمات ارزشمند بوده و تجربه گرانبهایی را به نسل‌های دوم و سوم انقلاب در جایگاه دبیرکلی یکی از قدیمی‌ترین احزاب سیاسی ایران منتقل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در پیامی به همین مناسبت خاطر نشان کرد: آن مرحوم از همراهان خدوم انقلاب اسلامی بود و در مراحل مختلف زندگی خود همواره با عشق به امام و انقلاب راه می‌پیمود.

علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مرحوم حبیبی را یار فداکار امام (ره) و رهبری و از همراهان نظام دانست.

در پی درگذشت دبیرکل موتلفه، وزیر کشور با اشاره به اینکه مرحوم حبیبی، نامش در زمره مبارزین علیه رژیم ستمشاهی ثبت شده است، گفت: ایشان از پیشروان همراهی و همگامی با نهضت امام خمینی بود، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سنگرهای مختلفی از جمله در خانواده بزرگ وزارت کشور در مسئولیت استانداری تهران، فارس و خراسان و همچنین شهرداری تهران منشأ خدمات و آثار بسیار بوده است.

همچنین محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، حبیبی را همسنگر فرزانه جریان اصولگرایی عنوان کردو افزود: امروز نه فقط حزب موتلفه اسلامی، بلکه جبهه پیروان خط امام و رهبری و جریان اصولگرایی و همه دوستداران انقلاب یک همسنگر فرزانه را از دست داده است.

جامعه روحانیت مبارز هم با صدور پیام تسلیتی در همین مناسبت با تاکید بر اینکه نبی‌حبیبی همراه همیشگی روحانیت بود، افزود: آن مرحوم که از پیشتازان مبارزات در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، در دهه‌های پس از انقلاب نیز تاپایان عمر، یاری دلسوز برای مرحوم امام (رحمه الله علیه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همراه همیشگی روحانیت و از خدمتگزاران صادق مردم شریف ایران اسلامی بود.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز در پیامی تصریح کرد: آقای محمد نبی حبیبی انسان بزرگوار و والامنش با اندیشه بلند و ایمان استوار و تجربه گران‌سنگ در عرصه سیاست یکی از یاران وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.

در ادامه واکنش‌ها در پی در گذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، محمد توسلی، آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در پیام‌های جداگانه درگذشت مرحوم محمد نبی حبینی را تسلیت گفتند.

این گزارش در حال تکمیل است…

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha