• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97110904897
  • خبرنگار : 30057

اطلاع از ارتفاع پرتابی "پیام" در ۳۰۰ ثانیه فعالیت GPS ایرانی

اطلاع از ارتفاع پرتابی "پیام" در ۳۰۰ ثانیه فعالیت GPS ایرانی

مدیر پروژه ماهواره "پیام" دانشگاه امیرکبیر درباره این ماهواره گفت: در ۳۰۰ ثانیه (۵ دقیقه) GPS ماهواره داده‌هایی ارسال شد که متوجه شدیم ماهواره تا چه ارتفاعی پرتاب و در کجا متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی صفوی امروز در پنل تخصصی طراحی ماهواره که همزمان با اولین همایش "ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن" در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به خاطره بازید دانشجویان از یک نیروگاه در قبل از انقلاب، افزود: ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و اعتماد به نیروهای داخلی، منجر به دستاوردهای کنونی در عرصه فضا شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طراحی و ساخت ماهواره پیام، خاطر نشان کرد: هر زمان که موضوع همکاری مطرح می‌شود، پروژه "پیام" با حضور ۱۶ عضو هیأت علمی از دانشکده‌های مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و صنایع مثال زده می‌شود.

وی با بیان این‌که در این پروژه حدود ۱۹۵ دانشجوی دکتری و کارشناشی ارشد مشارکت داشتند، اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای ما در این پروژه همکاری است که میان بخش‌های مختلف ایجاد شد.

صفوی با اشاره به همکاری دانشگاه امیرکبیر با شرکت‌های فعال در حوزه فضایی، ادامه داد: ما هر زمان به تستی نیاز داشتیم، در اختیار ما قرار می‌گرفت و این امر به دلیل هماهنگی‌هایی است که سازمان فضایی ایجاد کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: ماهواره پیام با ۳۰۰ ثانیه‌ای که فعال شده بود، GPS ساخت محققان ایرانی اطلاعات و دیتاهای لازم را داد و ما از این طریق متوجه شدیم ماهواره تا چه ارتفاعی پرتاب و در کجا متوقف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه استخدام همه فارغ‌التحصیلان از سوی دولت تصور اشتباه است، افزود: لازم است دولت با میدان دادن به فارغ‌التحصیلان زمینه را برای توسعه کسب و کارهای دانش پایه ایجاد کند و این بزرگترین حمایت از پتانسیل نیروی انسانی است.

صفوی خاطر نشان کرد: علی‌رغم تحریم‌های انجام‌شده پتانسیل‌های خوبی در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha