• سه‌شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97110904983
  • خبرنگار : 80001

28 هزار مسکن مهر در این دوره با امکانات کامل تحویل می‌شود

28 هزار مسکن مهر در این دوره با امکانات کامل تحویل می‌شود

28 هزار واحد مسکن مهر واقع در شهرهای جدید که قرار است تا پایان سال جاری افتتاح شود با کلیه امکانات زیربنایی، روبنایی، انشعابات و نصبیات مطابق قرارداد تحویل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید قرار است در دهه فجر و همچنین تا پایان سال ۲۸ هزار واحد مسکونی را افتتاح کند. از این تعداد ۴۵۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که در صورت تحقق، تعداد واحدهای افتتاحی در پردیس به حدود ۳۵ هزار می‌رسد. با این حال کمبود خدمات در برخی سایت‌های مسکن مهر باعث شده تا بعضاً امکان سکونت در بلوک‌هایی که افتتاح می‌شود وجود نداشته باشد. در این خصوص شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده برای تمامی خانه‌هایی که به افتتاح می‌رسد مواردی همچون زیر ساخت‌ها، انشعابات، محوطه سازی محیط بیرونی و داخلی بلوک‌ها و نصبیات طبق تعهد لحاظ خواهد شد.

بازدید تیم فنی از بلوک‌های آماده افتتاح


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه پروژه‌های مسکونی، زیر ساخت‌ها و روبناهای پردیس بی وقفه در حال اجرا است، به ایسنا گفت: در خصوص ۴۵۰۰ واحدی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود تیم فنی و عملیاتی شرکت عمران شهرهای جدید، پروژه‌های آماده افتتاح را بلوک به بلوک بازدید خواهند کرد و ایرادات احتمالی برطرف می‌شود.


حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در پردیس به مرحله نازک کاری رسیده ولی آنچه که افتتاح خواهد شد ۴۵۰۰ واحد است. این بدان معناست که قصد نداریم صرفاً واحد مسکونی را تحویل دهیم و به خدمات داخلی و بیرونی خانه‌ها توجه داریم. جدا از بحث آب، برق، گاز و محوطه سازی اطراف بلوک‌ها مواردی همچون مدرسه، مسجد، فروشگاه، کلانتری و … نیز دیده شده است.


وی با بیان اینکه سال آینده شاهد تحول جدی در مسکن مهر پردیس خواهیم بود، تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به روند واگذاری واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس اعلام کردیم که روزانه از ۵۰ نفر برای انتخاب واحد دعوت شود.


طاهرخانی از ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در ۴۵ روز اخیر در سایت مسکن مهر پردیس و همچنین واحدهای آماده به تحویل و کلنگ‌زنی پروژه‌های مشارکتی در افتتاح بهمن ماه جاری در این شهر جدید، در نشست روزهای اخیر که با حضور مدیران شرکت عمران شهر جدید پردیس برگزار شد خبر داد و گفت: در این جلسه مدیران این پروژه‌ها آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌ها در فازهای مختلف را اعلام و مشکلات موجود را مطرح کردند، خوشبختانه تمامی کارگاه‌ها با نیروی انسانی خوبی در حال فعالیت هستند که نشان‌دهنده تحرک جدی در مجموعه پروژه‌های این شهر جدید است.

خرید تجهیزات پایانی به تعداد کافی

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سابقا بعضی از واحدهای آماده، به دلیل نبود نصبیات به مردم تحویل نشده بود اما در بازدید اخیر که از انبار شرکت کوزو داشتیم پکیج، درب، لوازم برقی، سیم و اتصالات به تعداد کافی خریداری شده و تعداد زیادی هم سفارش داده‌اند. در حال حاضر نیز این تجهیزات در حال نصب هستند. با دو شرکت سازنده پکیج قرارداد بسته‌اند که پکیج وارد کارگاه می‌شود و می‌توان گفت مشکل پکیج به طور کامل رفع شده است.

امضای قرارداد با دو شرکت بزرگ برای آماده‌سازی

طاهرخانی با اشاره به امضای قرارداد بزرگ آماده‌سازی و محوطه‌سازی با دو پیمانکار بزرگ اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در روزهای آینده شروع خواهیم کرد انعقاد دو قرارداد بزرگ آماده‌سازی و محوطه‌سازی با دو پیمانکار بزرگ است تا کمبود زیرساخت‌ها و زیربناهای پردیس را جبران کنیم. بخشی از این قراردادها به نواقص آماده سازی موجود فازها و بخش دیگر به سایت‌هایی که برنامه‌ریزی داریم مربوط می‌شود. به طور مثال یک سایت تفریحی گردشگری ۳۵ هکتاری و یک پروژه ۹۷ هکتاری در بخش مسکونی را در فاز ۸ شروع خواهیم کرد.


وی ادامه داد: یک روددره را در فاز ۸ خواهیم داشت که به عنوان مرکز تفریحی در کیفیت زندگی شهروندان مؤثر خواهد بود. تمرکز ما این است که همزمان با تحویل مساکن، موضوع تحویل خدمات و محیط زندگی مناسب را هم فراهم کنیم. در فازهای دیگر نیز چنین اقداماتی را خواهیم داشت.

احداث جاده در شمال پردیس


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص فاز ۱۱ نیز تصریح کرد: یک شبدری در ورودی فاز ۱۱ شروع خواهد شد. هم‌چنین قصد داریم جاده‌ای در ورودی فاز ۱۱ از شمال پردیس احداث کنیم که به عنوان پدافند غیرعامل این فاز عمل می‌کند و بدین ترتیب دو خروجی و ورودی خواهیم داشت. هم‌اکنون ورودی فاز ۱۱ صرفاً از طریق تونل‌ها است که در نظر داریم از طرق دیگر هم برای آن دسترسی فراهم کنیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که عملیات احداث ۸ مرکز محله را در دهه مبارک فجر آغاز می‌کنیم گفت: سه مرکز محله نیز قبلاً داشتیم که تعداد این مراکز به ۱۱ می‌رسد و خدمات سایت‌ها را تأمین خواهد کرد.
به گفته طاهرخانی، زون ۴ و ۵ فاز ۱۱ پردیس تقریباً به پایان رسیده و در افتتاحات جدید وارد زون یک می‌شویم. در زون یک، دو مدرسه و یک درمانگاه در کنار هم آماده می‌شود تا همزمان با واحدهای مسکونی، بحث خدمات را هم تأمین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha