• چهارشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 97111005687
  • خبرنگار : 71626

به قلم کامیار عابدی منتشر شد

کتاب‌هایی درباره بیژن جلالی و سیمین بهبهانی

کتاب‌هایی درباره بیژن جلالی و سیمین بهبهانی

کتاب‌هایی درباره بیژن جلالی و سیمین بهبهانی به قلم کامیار عابدی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «بیژن جلالی، شعرهایش و دل ما» نوشته این منتقد ادبی در ۲۲۰ صفحه، با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان توسط انتشارات جهان کتاب به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

بیژن جلالی (۱۳۷۸- ۱۳۰۶) که از آغاز دهه ۱۳۴۰ به بعد به انتشار سروده‌هایش پرداخت، به‌تدریج، به‌عنوان یکی از شاعران شاخص و معنی‌برانگیز شعر سپید / منثور در ایران شناخته شد. او با ظرافتی خاص و گرایشی شهودی و نگاهی عرفانی به زندگی می‌نگریست.

در کتاب حاضر، که تالیف و گردآوری یکی از دوستان اوست، علاوه بر شرح دقیق زندگی، و نوع پیوند او با با دایی‌اش، صادق هدایت، به شناخت و تحلیل شعرهای او توجه شده است. نمونه‌هایی از زیباترین سروده‌ها، و بخش‌هایی از تأمل‌های فکری و ادبی جلالی از دیگر فصل‌های این کتاب است. همچنین در سه فصل پایانی، نوشته‌ها و شعرهای شماری از دوستان وی، و آرای تنی چند از شاعران و ادیبان هم‌عصر درباره شعرهایش گردآوری و تدوین شده است.

همچنین کتاب «سیمین بهبهانی، شاعر و تکاپوگر مدنی» به قلم کامیار عابدی  در ۲۲۸ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۹ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: سیمین‌برِ خلیلی (۱۳۹۳- ۱۳۰۶) یا سیمین بهبهانی شاعری است که در بیش از هفت‌ دهه شعرگویی، دو دوره عمده سنت / نوسنت‌گرایی و نوگرایی را با تمرکز در قالب غزل از سر گذراند. وی را می‌توان گوینده‌ای چیره‌دست با تصویرها و زبانی همواره نوشونده و پرطراوت قلمداد کرد. او نه فقط شاعر که تکاپوگر مدنی، ترانه‌سرا، تحلیل‌گر شعر و روایت‌گر آثار منشور هم به شمار می‌رود.

در تک‌نگاری حاضر علاوه‌بر شناخت زندگی (یک‌ فصل) و تحلیل شعر (پنج‌ فصل)، در چهار فصل نیز به دیگر ابعاد شخصیتی بهبهانی پرداخته شده است. متن گفت‌وگویی تفصیلی و تخصصی با این شاعر (در سال ۱۳۸۶) و نمونه‌ای از آرای شماری از اهل شعر و ادب و قلم درباره این شاعر از دیگر فصل‌های این کتاب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha