• یکشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97111407676
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ بهمن بخوانید؛

۲۶میلیارد جریمه برای گرانفروشی/مخالفت جلیلی با فشار پیامکی/تاکید بر توانمندی های ایران و...

۲۶میلیارد جریمه برای گرانفروشی/مخالفت  جلیلی با فشار پیامکی/تاکید بر توانمندی های ایران و...

جریمه ۲۶ میلیارد تومانی خودروساز گران‌فروش، تحلیل هایی درباره اینستکس، مخالفت سعید جلیلی با «فشار پیامکی»، متلاشی شدن شبکه سازمان یافته اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه پتروشیمی، ضرورت دو برابر شدن بودجه انسداد مرزها و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، چهاردهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نماد وحدت و مدیریت جهادی در کشور هستند، گفت: نیروهای مسلح توانسته‌اند در دوران‌های مختلف با تأسی به راه امام راحل و شهدای گرانقدر در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، رزمی و پشتیبانی از شرایط دشوار تحمیلی دشمن عبور کنند و به قله‌های سرافرازی دست یابند.

همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش ارتش در برقراری امنیت و افزایش اقتدار و بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این میدان غرورانگیز و افتخارآفرین، درخشش ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار معنادار و الهام‌بخش است.

وزارت اطلاعات با اعلام متلاشی شدن شبکه سازمان یافته اخلال در نظام اقتصادی کشور در حوزه پتروشیمی در استان یزد، خبر داد که در این زمینه ۳ نفر از متهمان اصلی را دستگیر شده‌اند.
متخلفان با راه اندازی ۷۳ شرکت صوری و کاغذی، مواد اولیه پتروشیمی را با قیمت یارانه‌ای خریداری و در بازار به قیمت آزاد می‌فروختند و تاکنون گردش مالی مکشوفه آنها از این طریق ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بیان اینکه حمله تروریستی روز گذشته به شهرستان نیک شهر سیستان و بلوچستان حمله کور بوده است، گفت: صدها تروریست انتحاری در آن سوی مرزها به دنبال اقداماتی علیه جمهوری اسلامی هستند که این حملات کور تروریستی نشان دهنده ناتوانی آنهاست. وی بر ضرورت دو برابر شدن بودجه انسداد مرزها تاکید کرد.

همچنین چند روز پس از آنکه مجید انصاری از دریافت پیامک تهدیدآمیز در جریان بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد، سعید جلیلی مخالفت خود را با «فشار پیامکی» اعلام کرد. جلیلی که از مخالفان پیوستن ایران به FATF است، مخالفت خود با ارسال پیامک بیان کرده است و توصیه می‌کند که به جای ارسال پیامک، موضوعات و مسائل کشور برای جامعه تبیین درستی شود.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش روحانیت در پیروزی نظام واستقرار آن پرداخت و گفت: نقش احزاب وتشکل‌های غیر روحانی در پیروزی انقلاب یک اپسیلون بود. وی درباره نقش دیگر گروه‌های مبارز با رژیم پهلوی گفت که اظهارات گروه‌هایی مثل جبهه ملی و نهضت آزادی در تأثیر نقششان در پیروزی انقلاب را می‌توان با مثال"معما چون حل شود آسان شود" تبیین کرد چون حالا که انقلاب رخداده می‌گویند در آن نقش داشتیم. شاید نقش آنان یک اپسیلون در مجموع عظمت انقلاب اسلامی بود.

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر دشمنان مدعی هستند که جمهوری اسلامی تحولی ایجاد نکرده و ناتوان در حل مشکل‌ها است، این همه وقت‌گذاشتن و دغدغه‌مند بودن نمی‌خواهد؛ در حالی که ترامپ وقتی می‌خواهد بخوابد همه نگرانی‌اش انقلاب اسلامی است.

سیدمحمد صادق خرازی، دیپلمات و سیاستمدار اصلاح‌طلب نیز گفت: به عنوان یک کارگزار دیپلماتیکی که با تاریخ سیاست خارجی ایران آشنا است‌، می‌گویم که هر جایی که به آمریکایی‌ها اعتماد کردیم ضربه خوردیم.

محمد هاشمی ضمن بیان خاطراتی از پرواز پاریس- تهران امام خمینی (ره)، دوران ریاستش بر صدا و سیما، به ویژگی‌های مدیریتی برادرش نیز اشاره کرد ودر واکنش به حرف‌های موسوی خوئینی‌ها درباره مواضع رادیکالی و افراطی برادرش گفت: مشی سیاسی و حکومت داری مرحوم برادر شبیه امام خمینی بود. او وابستگی جناحی نداشت و فراجناحی بود.

رئیس مجلس شواری اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اقتدار بهداری رزم نیروی زمینی سپاه پاسداران اسلامی با بیان اینکه تمام نهادها و دستگاه‌های کشور باید قدردان زحمات نیروی زمینی سپاه و حوزه بهداری این نیروگاه شوند، تاکید کرد که سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت باید مددکار این نیرو باشند. لاریجانی تاکید کرد: کارهای شما متناسب با شرایط و آموزش افراد برای خدمات رسانی و احساس مسئولیت شما نسبت به محرومین و این خدمات رسانی‌های عظیم سپاه پاسداران مانند معجزه می‌ماند.

اینستکس؛ آزمون استقلال اروپا از آمریکا

دویچه‌وله با اشاره به روند پیچیده ایجاد سازوکار مالی ویژه اروپا و لزوم ایجاد تدابیر دیگری برای تأمین امینت فعالیت از طریق آن، می‌گوید که اینستکس علاوه بر تسهیل تجارت با ایران نشانگر توانایی اروپا برای سر فرود نیاوردن در برابر کشوری مانند آمریکا است.

همچنین مهدی ذاکریان، استاد دانشگاه درباره مکانیسم جدید اعلام شده از سوی سه کشور اروپایی برای حمایت از تجارت با ایران گفت: مکانیسم اخیری که از سوی اروپا اعلام شد نسبت به تعهداتی که ۱+۴ در برجام دارند در مقایسه با اجرای تعهدات هسته‌ای ایران کفایت نمی‌کند.

در همین رابطه حمید بعیدی‌نژاد در حساب توئیتری خود با توجه به اینکه مطرح شده از این پس واژه «ساحات» به جای «اینستکس» استفاده شود، نوشت: پیشنهاد استفاده از ساحات به جای اینستکس اگر جامعه رسانه‌ای بپذیرد قابل بررسی است. اما اصولاً استفاده از کلمات مختصر شده فارسی بر اساس ترجمه فارسی برای اسامی خارجی مثلEU, NATO, CIA, ASEAN متداول نبوده است. برجام فرق داشت چون عضو آن بودیم ولی اینستکس نهاد متعلق به سه کشور اروپایی است.

محمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران از جریمه ۲۶ میلیارد تومانی یک شرکت خودرو ساز داخلی به دلیل گرانفروشی خبر داد و در این باره اظهار کرد: این پرونده در یکی از شعب تعزیرات پس از شکایت شاکیان بررسی و به صدور حکم جریمه ۲۶ میلیارد تومانی منجر شد که پس از اعتراض به این حکم در شعبه تجدید نظر مجدد بررسی و این رأی قطعی شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (یکشنبه) چهاردهم بهمن ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha