• یکشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97111407775
  • خبرنگار : 30054

مشاور حقوقی کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور حقوقی کیست و چه وظایفی دارد؟

اجباری بودن استفاده از قانون برای حل و فصل اختلافات و موارد مختلف دیگر برای همه افراد صدق می‌کند. حتی افراد عادی باید حقوق و محدودیت‌های خود را بدانند. به همین دلیل است که قانون ایجاد شده است. هنگامی که صحبت از مسائل قانونی به میان می‌آید، یکی از افرادی که می‌توانیم به آن بپردازیم، مشاور حقوقی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام، گروه وکلای حکمت، افراد عادی باید حقوق و محدودیت‌های خود را بدانند وبا همین استدلال قوانین نوشته شده‌اند. هنگامی که صحبت از مسائل قانونی به میان می‌آید، یکی از افرادی که می‌توانیم به آن بپردازیم، مشاور حقوقی است.

مشاور حقوقی فردی است که به موجب اصول حقوقی حقوق بشر، مشاوره، راهنمایی و نمایندگی را برای مشتریانی که شامل افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند، ارائه می‌دهد. مشاور حقوقی مسائل، مقررات و تصمیماتی را که بر سازمان و قانون تأثیر می‌گذارد، تحلیل می‌کنند.

این موقعیت می‌تواند طیف وسیعی از نقش‌ها را شامل شود. از ارائه مشاوره و راهنمایی مشتری به صورت یک به یک در موارد مدنی و جنایی یا به رهبری یک تیم قانونی شرکت یا غیر انتفاعی سازمان و حمایت از تلاش‌های مربوط به انطباق و دادرسی.

یک مشاور حقوقی و قانونی می‌تواند به طور مستقل کار کند، همچنین می‌توانند به طور مستقیم برای یک سازمان کار کنند. در هر صورت، مشاور حقوقی نظارت و راهنمایی را برای انطباق قانونی فردی و سازمانی، ارائه دهنده خدمات خود در طول دعوی قضائی و کمک به تصمیم گیری‌های قانونی پیچیده و مذاکرات فراهم می‌کند.

وظایف و مسئولیت‌های مشاور حقوقی

در حالی که وظایف یک مشاور حقوقی می‌تواند به حوزه عمل خود بستگی داشته باشد، ما چندین وظیفه اصلی را شناسایی کردیم که تمایل به انجام آن را دارند:

ارائه راهنمایی‌های حقوقی

یکی از مهمترین وظایف مشاور حقوقی، مشاوره و راهنمایی به مشتریان است، چه شخصی و چه سازمانی. این راهنمایی می‌تواند شامل مشاوره قانونی عمومی در مورد بهترین شیوه‌ها برای انطباق، ورود به تصمیمات تجاری و مذاکرات قرارداد و راهبردهای قانونی برای دادرسی و سایر فعالیت‌های قانونی باشد.

نمایندگی مشتریان

مشاور حقوقی نمایندگی مشتریان را در دادرسی‌ها بر عهده می‌گیرد. پیش از این، مشاور حقوقی اطلاعات مربوطه را جمع آوری می‌کند، گاهی اوقات از طرفین مدارک لازم را برای ایجاد پرونده قانونی مشتری می‌خواهد. در طول محاکمه، مشاور حقوقی به قاضی یا هیئت منصفه استدلال می‌کند، در حالی که در جلسه دادرسی وکیل می‌تواند از طرف مشتری خود مذاکره کند.

انجام تحقیقات حقوقی

تحقیقات قانونی یکی دیگر از وظیفه اصلی وکیل قانونی است. آنها ممکن است اطلاعات مربوط به پرونده قبلی را مورد بررسی قرار دهند تا ارتباط آن با نگرانی‌های فعلی مشتری را بررسی کنند یا ممکن است اطلاعات مربوط به قوانین خاص مربوط به فعالیت‌های مشتری خود را پیدا کنند. در برخی موارد، یک مشاور حقوقی می‌تواند بر اساس سوالات خاص مشتری خود، به منظور ارائه مشاوره دقیق و به موقع، تحقیق کند.

پیش‌نویس نامه حقوقی

یک مشاور حقوقی، مدارک مربوط به فعالیت‌های مشتری خود را تهیه می‌کند که می‌تواند شامل اظهارات، قرارداد یا موافقت نامه باشد. در این جنبه از کار، مشاور حقوقی تضمین می‌کند که این توافق نامه‌ها قابل خواندن و قابل اجرا هستند و این نشان دهنده بهترین منافع مشتریان آنهاست. آنها همچنین ممکن است نامه‌های خود را از طرف مشتری خود ارسال کنند، از قبیل ارسال نامه‌ای به عنوان متوقف کننده و محرمانه به شخص دیگری که بر حق نسخه برداری مشتری متهم است.

ارائه مشاوره حقوقی و مشاوره‌ای به مدیریت عالی در مورد مسائل حقوقی مربوطه

اطمینان از انطباق با کنترل‌های داخلی، مقررات قانونی و سایر معیارها

حفظ تغییرات فعلی در تمام زمینه‌های مربوطه قوانین و کمک به تقویت پایگاه دانش عملکرد قانونی شرکت

شرایط و ضوابط مشاوره حقوقی

کارشناسی ارشد در زمینه حقوقی مربوطه

تجربه کار قبلی به عنوان یک مشاور حقوقی (۱۰ سال تجربه قانونی)

درک عمیق قوانین و رویه‌های اداری

اولویت بندی و مهارت‌های مدیریت زمان

مهارت‌های داوری و میانجیگری

ارتباطات عالی، ارائه و مهارت‌های بین فردی

درک درستی از قوانین ملی، بین المللی کار، علامت‌های تجاری و قوانین حق تکثیر

ارتباطات قوی و مهارت‌های سازمانی

مهارت‌های مشاور حقوقی

مهارت‌های تحلیلی - مشاوران حقوقی باید قادر به بررسی حقایق مربوط به پرونده‌ها و قراردادها باشند تا بتوانند یک استدلال حقوقی قانع کننده در زمینه‌های جنایی و مدنی ایجاد کنند.

اطمینان - به منظور نشان دادن موقعیت مشتری و وضعیت حقوقی خود، مشاوران قانونی نیاز به مهارت‌های متقاعد کننده‌ای عالی دارند.

قضاوت و عقل - این نقش مستلزم قضاوت صحیح و مهارت استدلال استثنایی است. یک مشاور حقوقی باید شواهد موجود را بررسی کند و تصمیمات مربوط به استراتژی‌ها و گزینه‌های قانونی را بپذیرد.

مذاکرات - مشاوران قانونی نیاز به مهارت‌های مذاکره‌ای قوی دارند که می‌تواند در مذاکره در مورد قراردادها، وارد شدن به حل و فصل در پرونده‌های مدنی، و توافق در مورد شرایط معاهده مناقصه تأثیرگذار باشد.

مهارت‌های تحقیقاتی - یک مشاور حقوقی اغلب نیاز به تحقیق گسترده‌ای برای یادگیری در مورد موارد مربوطه و قضاوت‌های قبلی دارد که ممکن است بر روی پرونده‌ای که در دست دارد تأثیرگذار باشد.

مهارت‌های ارتباطی - یک مشاور حقوقی نیاز دارد که به صورت مؤثر (با مشتریان، قضات، یا هیئت‌ها) و در اسناد کتبی (مانند خلاصه‌های قانونی و بیانیه‌ها) ارتباط برقرار کند.

معرفی بهترین وکیل برای امور حقوقی و ویژگی‌های اصلی گروه وکلای حکمت:

مشاوره حقوقی حمکت

از بهترین وکیل در موضوع مربوطه مشاوره بگیرید. امکان رزرو مشاوره حقوقی بصورت تلفنی، حضوری و آنلاین می‌باشد.

ارزیابی و بررسی پرونده

پرونده‌ها و نیاز حقوقی خود را ارسال کنید و منتظر دریافت و پیشنهادهای حقوقی وقضایی ما باشید.

تنظیم اوراق قضائی

دادخواست، شکواییه و لایحه را با وکیل مربوطه و بصورت تخصصی تنظیم و ارجاع دهید تا در اسرع وقت به کار شما رسیدگی شود.

این مؤسسه حقوقی توسط داود چشمی مدیریت می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱-۷۷۷۱۹۳۳۷، ۰۹۱۲۳۴۳۹۵۰۰ با این مؤسسه در ارتباط باشند. همچنین از دیگر راه‌های ارتباطی با این مؤسسه ایمیل: vakilmodafe@yahoo.com و آدرس تهران-فلکه اول تهرانپارس- نبش فلکه- خیابان ۱۴۲ شرقی (قانع) – پلاک ۳۹ – واحد ۵ می‌باشد.

ایرانیان خارج کشور برای تماس با گروه وکلای حکمت می‌توانند از شماره‌های تماس‌های مذکور، استفاده کنند. برای تماس با وکلای ما از داخل کشور می‌توانید با شماره ما تماس بگیرید بهترین وکلای دادگستری در سال‌های اخیر در گروه وکلای حکمت. همین حالا با گروه وکلای ما تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha