• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97111507907
  • خبرنگار : 71620

/انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

نماینده مشهد: بزرگترین چالش پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی «نحوه‌ اداره‌ کشور» است

نماینده مشهد: بزرگترین چالش پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی «نحوه‌ اداره‌ کشور» است

نماینده مردم مشهد بزرگترین چالش پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی را «نحوه‌ اداره کشور» و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال دانست.

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: به نظر من بزرگترین دستاوردی که در طول این ۴۰ سال داشته‌ایم بحث استقلال ما بوده است. ما توانستیم استقلال خود را حفظ کرده و به جهانیان الگوی جدیدی غیر از نظم جهانی که ابر قدرت‌ها تأیید کرده بودند را ارائه کنیم. آن الگو این است که کشورها می‌توانند مستقل باشند و بر اساس آرمان‌های خود و ملتشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بزرگترین چالشی که از این به بعد خواهیم داشت، چیست؟ اظهار کرد: بزرگترین چالش به نظر من نحوه‌ اداره‌ کشور است. ما توانستیم قانون اساسی بسیار مترقی را بنویسیم. در این قانون اساسی ما باید جامعه‌ای را آماده می‌کردیم که فضائل اخلاقی و کرامت انسانی در آن دیده می‌شد. ما باید جامعه‌ای را می‌ساختیم که هم دین مردم و هم دنیای مردم را پوشش می‌داد. باید جامعه‌ای آماده می‌کردیم که در آن بهداشت رایگان، آموزش رایگان و مسکن مناسب در آن وجود داشته باشد. همه‌ این موارد آرمان‌هایی بود که در انقلاب وجود داشت. ساختاری که می‌خواست این آرمان‌ها را به منصه‌ ظهور برساند نظام اداری ما بود که متأسفانه این ساختار اداری تغییر نکرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی در انتقاد از سیستم اداری فعلی گفت: باید در نظام اداری‌مان تغییرات جدی حاصل کنیم که خدمت بدون منت به مردم ارائه کند. نظام اداری ما هم‌اکنون خدمت کم و پر منت ارائه می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس همچنین بزرگترین اشکال کشور در این ۴ دهه را مدل اداره‌ کشور عنوان کرد و در تشریح این مدل خاطرنشان کرد: مدل ما در نحوه‌ اداره کشور «تمرکزگرا» است. در مدل تمرکزگرا ثروت همان‌جایی می‌رود که قدرت باشد. نتیجتاً توسعه نامتعادل می‌شود. ما این موضوع را در توسعه‌ تهران بیشتر از سایر شهرها حس می‌کنیم. هر چه از تهران و مرکز استان‌ها فاصله می‌گیریم با عدم توسعه مواجه می‌شویم. ما باید روستاها را آباد می‌کردیم و سپس به سمت شهرها می‌آمدیم. این آفت باعث شد که ملت ما شهرنشین شوند. ملت شهرنشین، ملت مصرف‌گرایی می‌شوند. این مدل را باید تغییر دهیم و این تغییر در دست همه‌ ماست. بالاترین اتفاق این است که مردم بتوانند در سرنوشت خود بیشتر مشارکت کنند.

شیران خراسانی در پایان با اشاره به ارائه‌ طرحی جدید در مجلس، مناسبت این طرح را چهلمین سال انقلاب خواند و در تشریح این طرح گفت: ما در مجلس طرحی را آماده کرده‌ایم که اگر موضوعی را ۵۰۰ هزار نفر از مردم درخواست کنند، باید این طرح آماده شده و در مجلس به بحث گذاشته شود. این اتفاق بزرگی است که در چهلمین سال انقلاب جزء دستاوردها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۵ ۱۰:۴۴

اتفاقا بزرگترین چالش پس از 40سال از انقلاب نحوه اداره کردن مشهد است!!!!!!!!!!!!!!!!