• دوشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97111508113
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری کرمان:

دستاوردهای انقلاب شگفت انگیز بوده است

دستاوردهای انقلاب شگفت انگیز بوده است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: انقلاب اسلامی فقط انقلاب ایران نیست بلکه انقلاب مستضعفان و آزادی خواهان جهان است و بذر امید را در دل آزادی خواهان جهان روشن کرد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، یدالله موحد در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور کارکنان قضائی و اداری دادگستری کرمان و خانواده‌هایشان برگزار شد، گفت: ۲۲ بهمن امسال انقلاب اسلامی ۴۰ ساله می‌شود، انقلابی که به برکت رهبری امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر و اراده پولادین و راسخ ملت ایران به پیروزی دست یافت.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با بیان اینکه ویژگی‌ها و خصوصیات این انقلاب بعد از ظهور اسلام نظیر ندارد، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌ها بود و ماهیت دینی دارد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: برخلاف تحریم‌ها و فشارها، دستاوردهای این انقلاب در حوزه‌های علمی، فن آوری و نظامی و بسیاری از موارد دیگر با توجه به زیرساخت‌های کشور در این مدت کوتاه شگفت انگیز بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه قضائی، یک نظام قضایی مستقل و متناسب با اصول، مبانی دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی که توانایی تحقق عدالت اسلامی را در دارد تشکیل شده است، افزود: تشکیل چنین نظام قضایی از اهداف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده و مشخصات این نظام قضایی مطلوب در اصول متعدد قانون اساسی تجلی یافته است.

موحد با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی در نظام قضایی تحولات ساختاری و محتوایی زیادی رخ داده است، بیان داشت: قوانین قضایی اسلامی حدود و قصاص، دیات و تعزیرات منطبق با موازین اسلامی به تصویب رسیده است.

وی گفت: برای دسترسی مردم به عدالت اسلامی سازمان قضایی کشور از جهات مختلف توسعه یافته است به طوریکه در اکثر نقاط کشور واحدهای قضایی تاسیس و دسترسی به نهادهای رسمی قضایی و شوراهای حل اختلاف که اعضای آنها معتمدین و محل وثوق مردم هستند سهل و آسان شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان: نظام جمهوری اسلامی ایران چهل سال در مقابل تمام توطئه‌ها و انواع تهاجمات استکباری محکم و استوار ایستاد و مقاومت کرد و این مقاومت را در منطقه و در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در فضایی که دین را ناتوان در اداره حکومت معرفی می‌کردند و جدایی دین از سیاست را اصلی خدشه ناپذیر می‌دانستند انقلاب و نظامی با ماهیت دینی و به رهبری عالیقدر محقق شد.

موحد با بیان اینکه مردم سالاری دینی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب است، افزود: بر اساس اصل ششم قانون اساسی در جمهوری اسلامی باید کشور با اتکا به آرا عمومی مردم اداره شود لذا به طور متوسط هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha