• چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97111709723
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ بهمن بخوانید؛

مجوز واردات گوشت/واکنش دادستان به دیدارهای علینژاد و رجوی با پمپئو/جزییات راهپیمایی ۲۲ بهمن

مجوز واردات گوشت/واکنش دادستان به دیدارهای علینژاد و رجوی با پمپئو/جزییات راهپیمایی ۲۲ بهمن

پیشنهاد حل مسئله فعالان بازداشت شده محیط زیست در «شورای امنیت کشور»، دیدار رئیس‌جمهور با وزیر امور خارجه سوریه، تاکید بر سلامت آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷، نشست چشم‌انداز تحولات افغانستان و امنیت منطقه‌ای، آزمایش نسل هشتم سانتریفیوژها در ایران، اعلام رای لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا در ۲۴ بهمن، صدور مجوز واردات گوشت با ارز نیما و بدون سود بازرگانی و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، امیر سیاری، معاون عملیات ارتش در نشست صمیمی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مردم و اصحاب رسانه بابیان اینکه «قبل از انقلاب موشک ساحل به دریا نداشتیم، اما امروز برد موشک‌های ما به ۳۰۰ کیلومتر رسیده» از افزایش برد موشک‌های ساحل به دریای ارتش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس جمهور در دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه، روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.

همچنین علی اکبر ولایتی در دیدار با ولید معلم با تاکید بر این‌که مثلث ارتجاع منطقه در مقابل سوریه شکست خوردند، گفت: آمریکایی‌ها چه بخواهند چه نخواهند باید سوریه را ترک کنند.

روحانی همچنین در پایان جلسه امروز هیأت دولت: همه ملت ایران را به حضور گسترده و پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرا خواند و اظهار داشت: حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی قاطع به توطئه‌های دشمنان است.

در همین رابطه رئیس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم با اشاره به اینکه باشکوه ترین جشن مردمی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شود، گفت: مراسم روز ۲۲ بهمن در بیش از هزار شهر و بیش از ده هزار روستا برگزار می شودو سخنران مراسم در تهران رئیس جمهور خواهد بود.

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، با تصویب هیئت وزیران و با هدف تأمین نیازهای مصرف جامعه، واردات گوشت با ارز نیما و سود بازرگانی صفر تعیین شد.

همچنین سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با اینکه آیا برای ساماندهی وضعیت توزیع گوشت کاری انجام خواهد گرفت یا خیر، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی تولیدکننده، توزیع کننده و تأمین کننده نیست و نقشی در توزیع، تأمین و ورود گوشت ندارد.

علی مطهری در گفت و گوی به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: حامیان اولیه انقلاب همه مردم بودند. نمی‌شود گفت که یک طبقه خاص مثلاً فقط طبقه محروم بودند. هیچ قشری نمی‌تواند بگوید که انقلاب متعلق به من است. اگرچه معمولاً نقش طبقه محروم بیشتر است چون دلبستگی‌های کمتری دارند و انقلاب برای آن‌ها هم فال است و هم تماشا. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مصاحبه در رابطه با برخی اظهار نظرهایش و اینکه تا کنون با او برخورد نشده است، گفت: اگر نتوانسته‌اند به خاطر اظهارنظرهایم با من برخورد کنند به این دلیل بوده که حرف‌های من معمولاً مستدل و مبتنی بر مواد قانونی بوده و حرفی خارج از قانون اساسی نزده‌ام. در واقع دلیل قانع کننده‌ای برای برخورد تند و حذف من وجود نداشته است.

همچنین رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس تشکیل “شورای امنیت کشور” برای ارزیابی و حل مسئله فعالان بازداشت شده محیط زیست با محوریت شورای عالی امنیت ملی را راهکار پایان دادن به بلاتکلیفی یک ساله فعالان بازداشت شده محیط زیست دانست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز از درخواست این کمیسیون از قوه قضاییه برای تعیین شعبه ویژه جهت رسیدگی به شکایات پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد خبر داد و گفت که گزارش جامع کمیسیون اصل ۹۰ درباره برخی تخلفات در دانشگاه آزاد به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

آیا باز هم دادگاه لاهه به حقانیت ایران در برابر آمریکا رای می‌دهد؟

رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) در پی مسدود شدن دارایی‌های بانک مرکزی در آمریکا از نیمه دوم مهر ماه آغاز شد که طرفین دعاوی خود را مطرح کردند، اکنون قرار است این دیوان رأی خود را در این مورد ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ برابر با ۲۴ بهمن ماه سال جاری اعلام کند. با توجه به این‌که پیش از این دیوان در مورد پرونده قبلی ایران، آمریکا را به رعایت حقوق ایران موظف کرد، باید منتظر ماند و دید که آیا باز هم بر حقانیت ایران در طرح دعوی صحه خواهد گذاشت؟

رئیس‌جمهوری آمریکا در خطابه سالانه خود تصریح کرد: در چارچوب دیپلماسی جسورانه جدید خود به تلاش تاریخی در راستای تحقق صلح در شبه جزیره کره ادامه می‌دهیم. گروگان‌های ما به خانه باز گشته‌اند. آزمایش‌های موشکی متوقف شده است و در ۱۵ ماه گذشته هیچ پرتاب موشکی ملاحظه نشده است. اگر من رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده نبودم، به نظرم ما در حال حاضر در جنگی بزرگ با کره شمالی می‌بودیم. کارهای بسیاری برای انجام باقی مانده است، اما رابطه من با کیم جونگ اون، رابطه خوبی است. من و کیم جونگ اون بار دیگر در ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام دیدار خواهیم کرد. ترامپ در ادامه با پرداختن به موضوع ایران، یاوه‌گویی را از حد گذراند و گفت: از ایران چشم برنخواهیم داشت.

محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به ادعاهای ترامپ در نشست سالانه کنگره واکنش نشان داد و نوشت: ما ایرانی‌ها، ازجمله هم‌میهنان یهودی‌مان، علیرغم فشار آمریکا، در حال جشن‌گرفتن چهل سال پیشرفت هستیم، این در حالی است که دونالد ترامپ باز هم اتهاماتی را به ما نسبت می‌دهد. خصومت آمریکا آن را به سمت حمایت از دیکتاتورها، آدم‌کش‌ها و افراط‌گرایانی هدایت کرده است که تنها ویرانی برای منطقه ما به بار آورده‌اند.

علی اکبر صالحی با اشاره به اینکه ما اکنون در حال آزمایش نسل هشتم سانتریفیوژ ها هستیم و این مساله ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد افزود: فعالیت ما در چارچوب توافق هسته‌ای است که مانع فعالیت‌های تحقیقاتی در سانتریفیوژهای مدرن نمی‌شود. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در ادامه گفت: ایران امیدوار است که اروپایی‌ها برای ایجاد طراحی جدید برای سانتریفیوژها بر اساس وعده‌های خود همکاری کنند اما اگر آنها کم کاری کنند گزینه‌های زیادی خواهیم داشت اما ما مایل به این کار نیستیم.

در نشست تحولات افغانستان و امنیت منطقه‌ای کارشناسان به بررسی آخرین تحولات سیاسی افغانستان پرداخته و نظرات‌شان را از منافع ایران در افغانستان و مذاکره با طالبان بیان کردند.

رئیس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه: خروج آمریکا از افغانستان به دلیل محدودیت‌های استراتژیک آن است

یک کارشناس مسائل شبه قاره: نیروهای آمریکایی و پاکستان باید مسئولیت اصلی وضعیت امروز افغانستان را به عهده بگیرند

آیت‌الله جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان به ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت بسیار بزرگی بود که خداوند با انقلاب اسلامی دشمنان خود را ذلیل و دوستان خود را عزیز کرد.

دادستان کل کشور در نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ با بیان اینکه در تاریخ دستگاه قضائی برخورد با جریان نفاق یک برگه زرین است، گفت: این دستگاه توانست این جریان را به موقع و در جای خود بخشکاند و امروز نیز قوه قضائیه در برابر هر جریانی که بخواهد در مقابل نظام، خواست ملت و امنیت کشور بایستد، ایستادگی خواهد کرد. وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مسیح علی نژاد با پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آن عنصر مفسد و فاسد که خانواده‌اش او را طرد کرده‌اند پیش پمپئو رفته و عکس یادگاری گرفته است. پمپئویی که خود جریان نفاق را پمپاژ می‌کند.حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه همین مراسم از ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا خبر داد.

همچنین دادستان تهران در حاشیه سومین جلسه کمیته مبارزه با گرانفروشی گفت: مجدداً اعلام می‌کنم که ما اساساً داوطلب هستیم که رسانه‌ها در مبارزه با فساد با ما همکاری کنند؛ یعنی منافذ فساد را بگویند و مفسدین بزرگ را معرفی کنند؛ اما مبارزه با فساد با اینکه به افراد و نهادها نسبت‌هایی داده شود که صحت ندارد متفاوت است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با آخرین وضعیت آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷ که پس از سال‌های طولانی با حواشی بسیار زیادی برگزار شد و اعتراضات زیادی را به همراه داشت، گفت: اعتقاد ما این است که هیچ نقص و ایرادی در مورد آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷ وجود نداشته است و کار به نحو دقیق در حال پیگیری است.

همچنین دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: تعدادی از سایت های موسسات جاعل مدرک تحصیلی با شکایت وزارت علوم و دستور مقام قضایی فیلتر شدند و ۷ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

شوشتری سرپرست مجتمع شماره ۲۴ شورای حل اختلاف تهران (ویژه خانواده ۳) نیز از آزادی هفت نفر از محکومین مالی خبر داد و اعلام کرد: در اجرای دستورالعمل ریاست کل دادگستری استان تهران در پرونده‌های اجرایی محکومیت‌های مالی و دستور مؤکد دریانی ریاست شوراهای حل اختلاف استان تهران، شکات مجدداً دعوت شدند و اعضای شورا با تلاش و مساعی بسیار سعی در اصلاح ذات‌البین کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۱۷ ۱۵:۰۷

فکر اساسي براي تامين قطعه يدکي و لاستيک اتومبيل ها بکنيد که قيمتش بسيار سرسام آور است