• سه‌شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97112311702
  • خبرنگار : 71402

توافق کلی قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از تعطیلی مجدد

توافق کلی قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از تعطیلی مجدد

قانونگذاران آمریکایی دوشنبه شب اعلام کردند به کلیات توافقی دست یافته‌اند تا از دومین تعطیلی دولت که از شنبه آغاز می‌شود جلوگیری به عمل آورند.

به گزارش ایسنا، ریچارد شلبی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در کنار اعضای ارشد سنا و کمیته تخصیص مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت: ما به کلیات توافقی درباره وزارت امنیت داخلی و شش مورد دیگر دست یافتیم. ما به صورت کلی آن را حل کردیم. فکر می‌کنیم که این کارآمد باشد.

این تحولات به دنبال دیدارهای ریچارد شلبی با سناتور دموکرات پاتریک لهی، نیتا لووی دموکرات از مجلس نمایندگان آمریکا و کای گرانگر جمهوری‌خواه در روز دوشنبه رخ داد. هنوز جزئیاتی از این توافق اعلام نشده است و یکی از سناتورها ابراز امیدواری کرد تا این لایحه چهارشنبه منتشر شود.

یک منبع مطلع در کنگره به پایگاه خبری هیل گفت، این لایحه شامل یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار برای موانع فیزیکی است که مشابه همان اعتبار در لایحه سال مالی ۲۰۱۸ گنجانده شده بود. به گفته منابع، این توافق اولیه همچنین مانع استفاده از یک دیوار بتنی می‌شود.

مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ که قرار است عصر شنبه در تجمعی سیاسی در تگزاس سخنرانی کند، از این توافق حمایت خواهد کرد یا خیر. این اعتبار بسیار کمتر از رقم ۵.۷ میلیاردی است که ترامپ درخواست کرده بود.

پیشرفت برای مذاکرات در شرایطی گزارش می‌شود که اختلاف بر سر بازداشت مهاجران بدون مدرک و تأمین بودجه دیوار مرزی مورد نظر رئیس جمهوری آمریکا ادامه دارد و ترامپ گفته بود مسئولیت رسیدن به توافق و یا تعطیلی دوباره دولت بر عهده دموکرات‌ها خواهد بود.

تعطیلی اخیر بخشی از دولت فدرال آمریکا که ۳۵ روز به طول انجامید، طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بود. آن تعطیلی زمانی پایان یافت که مذاکره‌کنندگان با تأیید مصوبه‌ای، مهلتی تازه را برای توافق بر سر بودجه امنیت مرزی مقرر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha