• سه‌شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97112311744
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توضیح دادستان اصفهان درباره یک خبر

ایسنا/اصفهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان درباره اظهارات منتشر شده ۱۳ تیر ۹۷ خود توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در توضیحی مکتوب به خبرگزاری ایسنا توضیحاتی اعلام کرده است که این توضیح عیناً و بدون هیچ‌گونه تغییری به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

"مدیرمسؤول خبرگزاری ایسنا

با سلام
نظر به سوال نماینده آن خبرگزاری در حاشیه مصاحبه مطبوعاتی مورخ ۳۰/‏۰۳/‏۹۷‬ که مشخصاً راجع به چگونگی استفاده ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی از پیام‌رسان تلگرام بیان گردید و پاسخ اینجانب دادستان عمومی و انقلاب اصفهان که منحصراً راجع به سوال طرح شده و متضمن ممنوعیت ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی در استفاده از تلگرام و بر اساس بند ۷ مصوبه شماره ۹۶.‬ ‏۱۰۱۸۷۵- ۱۱. ۵.‬ ۹۶ شورای عالی مجازی و بخشنامه شماره ۱۵۹۵ الف / م ۲۹. ۱۱. ۹۳ مرکز مدیریت راهبردی افتا اظهار گردید، لکن آن خبرگزاری در اقدام غیرحرفه‌ای طی خبر شماره ۳۹۹۰-۹۷۴ مورخ ۱۳/‏۰۴/‏۹۷‬ با تحریف پاسخ و تعمیم آن به کلیه کاربران اقدام به انتشار آن نمود که شائبه‌ها و موج‌سواری رسانه‌ای را در پی داشت. لذا مراتب در اجرای ماده ۲۳ قانون مطبوعات به آن خبرگزاری اعلام می‌گردد.
حسن رحیمی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان"

خبرگزاری ایسنا متن کامل و دقیق گفت‌وگوی انجام شده با دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان را جهت استحضار مخاطبان می‌آورد:

خبرنگار: سلام آقای دادستان خسته نباشید. یک سوال داشتم از خدمتتون در رابطه با فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌ها و بعضی خبرگزاری‌ها در تلگرام. این آیا موضوعیت دارد، می‌شود با آن برخورد کرد؟ آزاده؟...

دادستان: ببینید این علی‌القاعده تصمیم حاکمیتی گرفته شده و فکر کنم همه به سازمان‌ها ابلاغ شد و به زیرمجموعه‌شان که دیگر به لحاظ آن مسائل خاص خودش و به خصوص خلاءهای امنیتی اجازه استفاده از تلگرام را ندارند.

خبرنگار: آنهایی که از آن استفاده می‌کنند چه اتفاقی باید بیفتد؟

دادستان: ببینید استفاده علی‌القاعده از طریق فیلترشکن است درسته. فیلترشکن هم عنوان جزایی دارد و قابل تعقیب است اگر کسی استفاده کند.

خبرنگار: خود مسؤولین که دارند، فیس بوک دارند، توئیتر دارند از وزیر گرفته تا رییس‌جمهور...

دادستان: اگر اعلام گزارش شود قابل تعقیب است.

خبرنگار: تشکر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha