• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97112412395
  • خبرنگار : 71214

شرکت پشتیبانی امور دام:

آنقدر گوشت وارد می‌کنیم تا ارزان شود

آنقدر گوشت وارد می‌کنیم تا ارزان شود

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرد که برنامه واردات و عرضه گوشت قرمز و دام زنده تا شکستن قیمت‌ها ادامه‌ دارد و این شرکت تنها مباشر مصوبات دولتی بوده و متخلفان را به دستگاه‌های نظارتی برای برخورد معرفی می‌کند.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از همه پتانسیل‌های کشور و همه شیوه‌ها ممکن از جمله زمینی، دریایی و هوایی برای واردات دام زنده استفاده می‌کند و در این راستا تا تأمین نیاز بازار داخلی و تعادل در قیمت‌ها واردات را ادامه خواهد داد.

وی در ادامه اظهاراتش با بیان این که واردات گوشت منجمد گوساله عمدتاً از برزیل و واردات لاشه گوسفندی عمدتاً از کشورهای سی آی اف صورت می‌گیرد، در این رابطه اضافه کرد: ورود دام زنده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم روزانه تا شش هزار رأس کشتار داشته باشیم که به حدود ۱۲۰ تن می‌رسد و این به غیر از واردات لاشه تازه گوشت گوسفندی است که به صورت میانگین ۱۲۰ تن در روز می‌رسد.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، با اشاره به این که آمار واردات مذکور به غیر از واردات گوشت قرمز منجمد بوده است، در ادامه خاطرنشان کرد: تخلفات صورت گرفته در حوزه واردات گوشت قرمز از جمله احتکار، اختلافات آماری وارد کنندگان و گران فروشی ارتباطی به شرکت پشتیبانی امور دام ندارد و این شرکت تنها مباشر مصوبات ابلاغی ستاد تنظیم بازار است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: بر اساس مصوبه ابلاغیه ستاد تنظیم بازار هر شرکتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات گوشت قرمز و محصولات پروتئینی کند باید محصول پروتئینی خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهد تا این شرکت آن را بر اساس مصوبات موجود و با نرخ معین عرضه کند.

مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار کرد: تخلفاتی که بعضاً شاهد آن هستیم، مربوط به اختلاف اعلام آماری و تناژ برخی شرکت‌های وارد کننده دارد که شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس محاسبات صورت گرفته این اختلافات آماری را برای نظارت و برخورد به دستگاه‌های متولی معرفی می‌کند.

وی در ادامه، یادآور شد: هنگامی که یک شرکت اقدام به واردات گوشت قرمز می‌کند، از زمانی که وارد سردخانه‌های کشور می‌شود میزان و تناژ آن به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام شده و با معرفی شرکت پشتیبانی امور دام موظف می‌شوند تا آن محموله را به مباشران ستاد تنظیم بازار در استان‌های مختلف تحویل دهند، اما اگر این اقدام صورت نگیرد و یا این که اختلاف آماری در این میان وجود داشته باشد شرکت پشتیبانی امور دام آن را به دستگاه‌های نظارتی برای بررسی و برخورد معرفی می‌کند و این به معنای آن است که این شرکت تنها مباشر مصوبات ابلاغی بوده و نظارت و برخورد وظیفه ما نیست.

جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد که با واردات صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده قیمت گوشت قرمز به زودی شکسته شود و مردم به زودی بتوانند نسبت به تأمین نیاز خود در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۱:۵۴

دقیقا مثل بقیه چیزا که ارزون شد

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۴:۰۱

بعید نیست این جریان گوشت زیر سر کسانی باشه که به اینجا برسونن کشور رو که «انقدر گوشت وارد بشه که ارزان بشه»....هاها . خیلی خوش به حالشون شده

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۴:۵۳

دیگه فکرتولید دام داخل وکشتارداخلی نباشیدونگیدچراگوشت گران شدفقط دراین قضیه جیب عده ای راکه معلوم نیست اسمشان راچی بگذاریم پرپول کنید وصنعت داخلی رابه کام مرگ بکشانیدمثل کارای دیگه که میرندتوبازارچین ازشیرمرغ تاجان ادمیزادورمیدارندمیارن داخل کشوراونوقت میگن حمایت ازتولیدوکالای ایرانی

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۶:۳۴

مدير با دانش: شما به خاطر واردات گوشت ارز از خارج مي كني؛ با توجه به احتمال برنده شدن ترامپ در انتخاب آينده شما بايد پيش بيني ارز مورد نياز براي حداقل ده سال وحشتناك را براي كشور داشته باشيد. نمي دانم چه كسي شما را مدير كرده واقعا جاي تاسف دارد براي مديران اين دولت مبارك. بايد گوشت به قدر كفايت و با توزيع هدفمند انجام گيرد . حال حاضر دولت برنامه اي براي توزيع كالاهاي اساسي و مديريت بازار ندارد يا حداقل تمام برنامه هاي دولت تا كنون محكوم به شكست بوده و نتيجه اي اثر بخش نداشته است. از طرفي تفكر ات سرمايه داراي يا غير واقعي دولت با شرايط امروز جامعه باعث شده كه نيازمندان و 7 دهك پايين در آمدي ضربه هاي جبران ناپذيري رواني، فرهنگي و اقتصادي ببينند. وقت است كه مجلس با طرح هاي سه فوريتي برنامه توزيع مديريت شده كالا هاي اساسي را شروع كند. مجلس بايد دولت( سازمان هدفمندي يارانه ها) را حداكثر در مدت 20 روز اول اسفند ملزم كند كه از خانوارهاي متقاضي دريافت كالاهاي اساسي براساس كد ملي سرپرست همراه با افراد تحت تكفل و همچنين كد اقتصادي نزديك ترين فروشگاه زنجيره اي يا تعاوني روستايي محل زندگي آنها ثبت نام فوري به عمل آورد. براي خانوارهاي ثبت نام شده كارت اعتباري خريد به نام آن سرپرست خانوار صادر و حداقل دو بار در اول و وسط هر ماه شارژ شود و خانوار به آساني و فارغ از هر نوع فشاري؛ مشغول دريافت كالاي اساسي خود( گوشت قرمز - برنج ايراني - پنير ايراني - مرغ و تخم مرغ - حبوبات - روغن مايع ) شود. خدا وكيلي! اجراي اين برنامه آسان ترين و عملي ترين راه براي تحقق عدالت اجتماعي است. كاش! دولت مردان و نمايندگان مجلس دست از بلند پروازي و ايده آل گرايي بردارند و به ياد داشته باشند كه اين قشرهاي ضعيف جامعه( دهك 7 به پايين) هستند كه انقلاب و كشور را حفظ كرده اند، نه برنامه ها و ايده ها و كارها و اقدامات بي نتيجه آنها. مهرداد رجبي - دكتراي انرژي

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۶:۳۵

زیادی وارد نکنید تولید داخلی رااز بین ببرید

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۷:۵۰

یادش بخیر زمانی گوشت به قطر وامارات و عراق صادر میکردیم ولی با آمدن احمدی نژاد تبدیل به وارد کننده شدیم.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۸:۱۳

سلام: سلطان گوشت را به سلا طین دیگر اضافه کنید.

avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۱۹:۲۰

به جای واردات بی حساب جلوی قاچاق دام خودمون به کشورهای همجوار رو بگیرید.