• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97112412463
  • خبرنگار : 71234

صفاری نطنزی: اجلاس لهستان شکست مفتضحانه دیگری برای سیاست خارجی آمریکاست

صفاری نطنزی: اجلاس لهستان شکست مفتضحانه دیگری برای سیاست خارجی آمریکاست

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اجلاس لهستان شکست مفتضحانه‌ای برای آمریکا و پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال خواهد داشت.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اجلاس لهستان، اظهار کرد: از روز اول اعلام برگزاری اجلاس مشخص بود که این نشست محکوم به شکست خواهد بود، چون قبل از آن آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود که کشورها آمریکا را همراهی نکردند و آمریکا در آن زمان افتضاحی را به بار آورد.

وی ادامه داد: تجربه نشست سازمان ملل برای آمریکا درسی نشد و این بار به دنبال برگزاری اجلاس لهستان رفت که از همان روز اول جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این اجلاس محکوم به شکست خواهد بود.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مشارکت کشورها در این اجلاس به معنای اقدام خصمانه علیه ما است که این موضع‌گیری بر روی کشورهای دعوت شده تأثیر گذاشت به طوری که چندی بعد آمریکا عنوان ایران را از اجلاس برداشت و اهداف آن را تغییر داد با این وجود باز هم کشورهای بزرگ صراحتاً اعلام کردند که در این اجلاس شرکت نمی‌کنند، نمونه آن اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه و آلمان است. اینها نشان می‌دهد که این اجلاس شکست مفتضحانه دیگری برای سیاست خارجی آمریکا و پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

صفاری نطنزی در جمع‌بندی گفت: آمریکا بعد از شکست در نشست شورای امنیت می‌خواهد در اجلاسی کشورها را دور هم جمع کرده تا اقدامی علیه ایران انجام دهد، اتفاقی که موفقیتی برای آمریکا به دنبال نخواهد داشت.

اجلاس دو روزه لهستان امروز و فردا در ورشو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha