• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97112412468
  • خبرنگار : 71234

دهقانی: هدف از اجلاس لهستان تقویت رژیم اشغالگر قدس است

دهقانی: هدف از اجلاس لهستان تقویت رژیم اشغالگر قدس است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اجلاس لهستان شکست خورده خواهد بود گفت که اهداف متعددی برای این اجلاس عنوان شده، اما هدف اصلی آن در جهت تقویت رژیم اشغالگر قدس است.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری اجلاس دو روزه لهستان، اظهار کرد: آمریکا در طول چند دهه گذشته یعنی از قبل از انقلاب و بعد از آن در طول جنگ تحمیلی و بحران‌های منطقه‌ای همواره سیاست‌های اشتباه و غلطی را دنبال کرده که پشت آن حمایت از رژیم اشغالگر قدس بوده است.

وی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و برگزاری کنفرانس‌های مختلف را نمونه‌ای از سیاست‌های غلط آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا علاوه بر حمایت از صدام در طول جنگ تحمیلی اکنون نیز از بحران یمن حمایت می‌کند از آن طرف برخلاف قانون در خاک سوریه وارد شد که اکنون می‌خواهد دست از پا درازتر خارج شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: در حالی که برجام توافقی بین‌المللی با صدور قطعنامه شورای امنیت بود، آمریکا با در پیش گرفتن سیاست یک جانبه‌گرایی از برجام خارج شد که این اقدام اشتباه دیگری در عرصه‌ی بین‌المللی بود بعد از آن ترامپ تلاش کرد که در شورای امنیت جلسه‌ای علیه ایران برگزار کند که حتی متحدانش از آن استقبال نکردند.

وی ادامه داد: بعد از آن آمریکا تحریم‌هایی را اعمال کرد که اروپا هم به مقابله با آن برخاست که این همه بی‌حیثیتی را برای آمریکا به دنبال داشت. اکنون نیز مقامات آمریکایی با در پیش گرفتن سیاست اشتباه دیگری می‌خواهند اجلاس لهستان را برگزار کنند که به محض اعلام آن دستگاه دیپلماسی ما اقدامات لازم را انجام داد که منجر به خارج شدن نام ایران از عنوان اجلاس شد.

دهقانی با بیان این‌که این اجلاس شکست خورده است، اظهار کرد: با توجه به سطح شرکت‌کنندگان در این اجلاس و اهداف پشت پرده آن می‌توان پیش‌بینی کرد که دستاوردی نخواهد داشت کما این‌که هدف از اجلاس تقویت رژیم اشغالگر قدس است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: اگر کشوری در این اجلاس شرکت می‌کند دلیلش وابستگی به آمریکاست. نمونه آن رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی و عربستان سعودی هستند. سایر کشورها هم با اهداف انسان‌دوستانه و به خاطر مسائل یمن در سطح پایین حضور پیدا می‌کنند، چون همه می‌دانند آمریکا قابل اعتماد نیست و نفس حضورش در منطقه بحران آفرین است لذا نمی‌تواند مشکلی را در منطقه حل کند.

دهقانی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد برگزاری اجلاس در سوچی با منطق درست برای مبارزه با تروریسم با حضور سه کشور روسیه، ایران و ترکیه هستیم که به دنبال راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه هستند. این سه کشور می‌خواهند که مشکل با گفت‌وگو و نه از طریق نظامی حل شود، لذا آنها راه درست را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۲۲:۲۳

کمیسیون امنیت مجلس قانون خرید خدمت سربازی را برای یک سال دیگر تمدید کند وقانون خرید خدمت سال 98 را در بودجه 98 تعریف کند