• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97112412489
  • خبرنگار : 30054

افزایش قابل توجه خدمات حوزه فناوری اطلاعات در شبکه بانکی کشور

پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات در کشور به افزایش قابل توجه خدمات بانکی در بستر فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر منتهی شده است.

به گزارش ایسنا، امروزه بسیاری از خدمات بانکی بر بستر اینترنت و حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود، چنان که حتی تصور بازگشت به دوره بانکداری و استفاده از خدمات بانکی بدون فناوری اطلاعات تقریباً غیرممکن است. در عصر جدید فناوری اطلاعات محور اصلی خلق ارزش در کسب‌وکارهای مختلف و از جمله سیستم بانکداری محسوب می‌شود. اهمیت این حوزه چنان است که می‌توان گفت نظام بانکی نوین بر محور فناوری اطلاعات شکل گرفته و این فناوری‌ها موتور محرک اصلی بانکداری نوین در جهان و ایران است. نظام بانکی ایران نیز به برکت پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه‌های فناوری در کشور، همسو با روندهای جهانی گام برداشته و در این بخش پیشرفت‌های بزرگی داشته است.

در واقع پیشرفت‌های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات در ایران موجب شده که استفاده از این فناوری‌ها در شبکه بانکی تسهیل شود و گسترش یابد.

بانک پارسیان نیز به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی پیشرو در حوزه خدمات فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و در این راستا خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

همراه بانک پارسیان من: نسخه جدید همراه بانک پارسیان با نام پارسیان من برای انجام امور بانکی روزمره مشتریان حقیقی طراحی و پیاده‌سازی شده است. اشخاص حقیقی حتی اگر مشتری بانک پارسیان هم نباشند، می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS از خدمات پارسیان من بهره‌مند شوند. انواع انتقال وجه شتابی، بانکی و بین بانکی، پرداخت قبض و خرید شارژ با کارت‌های عضو شبکه شتاب، امکان اشتراک رسید تراکنش‌ها و صورتحساب از طریق برنامه‌های جانبی گوشی تلفن همراه، مدیریت چک و تسهیلات، امکان ورود با اثر انگشت و مسیریابی نزدیک‌ترین شعبه از روی نقشه از جمله امکانات ارائه شده در «پارسیان من» است.

سامانه مدیریت حساب‌های حقوقی و چند امضایی (کیلید): این سامانه به منظور انجام امور بانکی شرکت‌ها و مشتریانی که دارای حساب مشترک یا چند امضایی هستند ارائه شده است. دسترسی به این سامانه از طریق وب و گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و iOS میسر شده است. صدور دستور پرداخت بانکی و بین بانکی( پایا و ساتنا) با امکان تعیین اولویت امضاداران، مشاهده و پرداخت تسهیلات، مشاهده دسته چک و ارائه صورتحساب از جمله امکانات ارائه شده در این سامانه است.

سامانه خانه پارسیان: سامانه خانه پارسیان، سامانه فعال‌سازی و غیرفعال سازی خدمات غیرحضوری بانک است که مشتری بانک بدون نیاز به مراجعه به شعبه می‌تواند از طریق این سامانه رمز اول و دوم اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و رمز یکبار مصرف پیامکی را برای خود فعال و یا غیر فعال کند. شایان ذکر است که این سامانه در دومین جشنواره ملی نوآوری، از میان شانزده محصول برتر ایرانی معرفی شده، محصول برتر ایران در سال ۹۶ برگزیده شد و مورد تقدیر کمیته ارزیابی تخصصی قرار گرفت.

سامانه خدمات ویژه: هدف این سامانه ارائه سرویس‌هایی نوینی است که در سامانه‌های دیگر بانک ارائه نمی‌شود. تاکنون سه خدمت، صورتحساب سپرده، گزارش مسدودی سپرده و خدمات پرداخت مستقیم قبوض (direct debit) در این سامانه وجود دارد. در خدمتی که تحت عنوان صورتحساب سپرده، ارائه می‌شود مشتری قادر به دریافت صورتحساب در قالب‌های excel و pdf است. دو مزیت این سرویس نسبت به اینترنت بانک، نداشتن محدودیت تعداد رکورد (قابل تنظیم برای هر مشتری) و نیز شرح سند و بند سند به صورت شکیل در هر رکورد است. همچنین فیلدهای صورتحساب قابل حذف و اضافه است.

خدمت دیگری که در قالب سامانه خدمات ویژه ارائه می‌شود، گزارش مسدودی سپرده است. این خدمت فقط در سامانه خدمات ویژه به مشتریان ارائه می‌گردد و مشتری می‌تواند گزارش عملیات مسدودی و رفع مسدودی صورت گرفته روی حساب خود را مشاهده کند.

خدمت پرداخت مستقیم قبوض (direct debit) نیز در قالب سامانه خدمات ویژه بانک پارسیان ارائه می‌شود. ساز و کار این خدمت به این صورت است که مشتری شماره‌های تلفن ثابت (سراسر کشور) و تلفن همراه اول را خود را جهت پرداخت قبض، به همراه یک شماره حساب در سامانه ثبت می‌نماید و سامانه در بازه‌های زمانی مشخص، اقدام به استعلام از مخابرات و پرداخت قبض از حساب معرفی شده می‌کند. مشتری می‌تواند سقفی هم برای پرداخت بدهی قبوض خود در نظر بگیرد. همچنین گزارش عملیات صورت گرفته توسط مشتری در سامانه قابل مشاهده است.

باشگاه مشتریان: سامانه باشگاه مشتریان حدود دو سال است که از زمان رونمایی آن و ارائه در نمایشگاه‌های بانکی می‌گذرد و توسط معاونت طرح و برنامه طراحی و سیاست گذاری می‌شود. باشگاه مشتریان سامانه‌ای متمرکز بر افزایش انگیزه و وفاداری مشتری است که با ارائه طرح‌های امتیازی مختلف و ارائه پاداش‌های متنوع سعی بر استفاده بیشتر از خدمات بانکی و تجمیع منابع ارزان قیمت می‌کند.

سامانه پارس:در این سامانه ارائه خدمات به مشتریان vip بانک انجام می‌شود. این خدمات شامل صورتحساب ، پرداخت سود سهامداران، پرداخت قبوض، تولید و گزارش شناسه‌های واریز، امکان تعیین سطوح دسترسی متفاوت به کاربران سازمان، گزارش‌های چک‌های واگذار شده و صورتحساب آفلاین است.

بازارسرمایه: ارائه سرویس جهت انجام معاملات آنلاین بورس اوراق بهادر و ارائه خدمات جهت انجام معاملات نقدی و آتی بورس کالا در این بخش انجام می‌شود.

تلفن بانک: تلفن بانک ارائه دهنده خدمات غیرحضوری مانند صورتحساب و گزارش‌گیری، انتقال وجه و… است.

سامانه نوبت‌دهی پیامکی: این سامانه که متصل به برنامه موبایل بانک پارسیان است یکی از دستاوردهای حوزه فناوری‌های نوین به شمار می‌رود که پروژه آن در اداره پشتیبانی فنی راه‌اندازی شده است.

انتهای رپرتاژ خبری

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.