• چهارشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 97112412579
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تکذیب یک استعفا/تلاش برای برچیدن صفوف گوشت قرمز/تقدیر روحانی از حضور مردم و...

تکذیب یک استعفا/تلاش برای برچیدن صفوف گوشت قرمز/تقدیر روحانی از حضور مردم و...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم بهمن ماه، هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: ملت ایران در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشت. روحانی افزود: باید از ملت هوشیار، فهیم و زمان‌شناس ایران عزیز که با حضور گسترده خود در مراسم ۲۲ بهمن امسال، سنگ تمام گذاشتند، قدردانی کرد؛ ملتی که با حضورشان این پیام بسیار مهم را به جهانیان دادند که آنچه ۴۰ سال پیش این ملت برای حاکمیت ملی انجام داد، مورد تأیید آنان است و هرگز نمی‌خواهند حاکمیت مردم بر سرنوشت خود را تحویل تجاوزگران خارجی دهند.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای سعید نمکی وزیر بهداشت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

تلاش ما تأمین کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب است

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: تلاش می‌کنیم که پوشاک و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله گوشت و مرغ با قیمت مناسب به مردم عرضه شود. وی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار در حال برنامه ریزی برای تأمین کالاهای اساسی و روزمره مردم است، اظهار کرد: وزارت کشاورزی نیز در حال ذخیره سازی اقلام مورد نیاز برای پایان سال است.

امیدواری معاون رییس جمهور نسبت به احتمال تمدید مدت زمان پیوستن ایران به FATF

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: اگر از راه برگزاری رفراندوم برای تصویب قانون مبارزه با پولشویی می‌رفتیم تا مقدماتش آماده شود، مدت بیشتری طول می‌کشید و به نتیجه‌ای که تصور می‌شود نمی‌رسیدیم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تمدید مدت زمان پیوستن ایران به FATF وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم منتفی است، احتمال تمدید وجود دارد، چون قدم‌های قابل توجهی برای اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برداشته شده است، ولی خطر هم منتفی نیست و در شرایط فعلی که ما نیاز داریم تعاملات و معاملات بانکی خارجی را حفظ کنیم دولت معتقد نبود که باید خطری را تحمل کنیم.

اجرای طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌های بین شهری از دو هفته آینده

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از آغاز اجرای آزمایشی طرح حذف ایستگاه‌های عوارض و الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌های بین شهری طی یکی دو هفته آینده خبر داد و با بیان اینکه اجرای این طرح از یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: این طرح تقریباً آماده است و ما به دنبال اجرای آزمایشی این طرح هستیم باید بتوانیم با اجرای این طرح، راندمان، ایمنی و سرعت را به‌صورت مطمئن افزایش دهیم.
تکمیل می‌شود.

افزایش بدهکاری دولت به بانک مرکزی بر اساس مصوبه مجلس است

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی درباره دلیل افزایش بدهکاری دولت به بانک مرکزی، گفت‌: این بدهکاری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است. وی افزود: دولت به برخی از پیمانکاران بدهی داشته است و این پیمانکاران نیز به بانک‌ها بدهکار بودند. طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی دولت این بدهکاری‌ها را بر عهده گرفته است و به همین دلیل بدهی دولت به بانک‌ها افزایش یافته است.

توضیحات واعظی درباره‌ی دستور اخیر رهبری / استعفای وزیر ارشاد تکذیب شد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به بیان توضیحاتی درباره‌ی جزیییات دستور اخیر مقام معظم رهبری به سران سه قوه مبنی بر اصلاح ساختار نظام بودجه در کشور پرداخت و همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استعفا داده است؟ اظهار کرد: تاکنون هیچ استعفایی از آقای صالحی دریافت نکرده‌ایم. اتفاقاً من امروز در این باره با ایشان صحبت کردم و ایشان اعلام کردند که هیچ استعفایی برای رئیس جمهوری ارسال نکردند.

تلاش می‌کنیم حقوق اسفند از نیمه دوم آن پرداخت شود

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم حقوق اسفند را از نیمه دوم آن پرداخت کنیم، گفت: یارانه اسفند ماه نیز زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌شود. وی درباره واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اظهار کرد: تخصیص عیدی همه افرادی که مشمول دریافت عیدی می‌شوند قبل از ۲۲ بهمن داده شده است، خزانه هم مبالغ آن را آماده کرده است. هر دستگاهی که لیست کارکنان خود را تهیه کرده و درخواست وجه داده است، این مبلغ را دریافت کرده است.

صفوف گوشت قرمز برچیده می‌شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم این وزارتخانه برای عرضه هدفمند گوشت قرمز به گروه‌های هدف خبر داد و اظهار کرد: با این کار صفوف ایجاد شده بر چیده می‌شود. وی درباره وضعیت بازار گوشت قرمز در کشور، اظهار کرد: تصمیمی اتخاذ شده است تا گوشت قرمز به صورت هدفمند توزیع شود تا با این کار بتوانیم جلوی نشتی که در گوشه و کنار بازار وجود داشت را بگیریم.

قول می‌دهم حتی یک روز هم دارو کمیاب نشود

سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در کشور هیچ گونه کمبود دارویی نداریم، در این باره گفت‌: این قول را به مردم می‌دهیم که حتی یک روز هم کمبود دارو نداشته باشیم. وی با اشاره به اینکه در زمینه داروهای اساسی کوچک‌ترین کمبودی نداریم و در سال آینده هم این کمبود را نخواهیم داشت، گفت: در زمینه قیمت دارو هم مانند سال‌های گذشته افزایش سنواتی ممکن است وجود داشته باشد، اما جهش قیمتی که به مردم فشار وارد کند، نخواهیم داشت. بیمه‌ها هم داروهای تحت پوشش را حمایت خواهند کرد.

حذف تبصره قانونی بودن ازدواج زیر ۱۳ سال را دنبال می کنیم

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده‌ با اشاره به وضعیت پرونده عروس ۱۱ ساله ایلامی، اظهار کرد: در حال تدوین لایحه ای جهت ارائه به هیات دولت هستیم تا تبصره‌ای که ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال قانونی می‌کند حذف کنیم. وی اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته از سوی وزیر کار، اقدام بسیار خوبی انجام شد و "رها" کودک ۱۱ ساله، تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفت.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، آئین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را به تصویب رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۱۱-۲۴ ۲۲:۱۸

هیات دولت قانون خرید خدمت رابرای یک سال دیگر تمدید کند ودر سال 98 قنون خرید خدمت اجرایی باشد