• شنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97112714001
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ بهمن بخوانید؛

۲۰سال حبس برای متهم دومان توکان/نظر آملی درباره پالرمو/ هشدار فرمانده کل سپاه به پاکستان و...

۲۰سال حبس برای متهم دومان توکان/نظر آملی درباره پالرمو/ هشدار فرمانده کل سپاه به پاکستان و...

نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پالرمو، هشدار فرمانده کل سپاه به پاکستان، بررسی پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید ظریف بر استفاده از ظرفیت اجلاس «امنیتی مونیخ»، درخواست تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان از «ایران ایر»، صدور حکم قطعی متهمان پرونده شرکت کلاهبرداری دومان توکان، شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضا و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در پی‌حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، فرمانده کل سپاه پاسداران به پاکستان هشدار داد و با تاکید بر اینکه بدون تردید انتقام خون شهدای مظلوم مان را خواهیم گرفت، گفت: درصورتی که پاکستان به مسئولیتهای خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات مزدوران سازمان یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه ای خواهد پرداخت. سرلشکر عزیز جعفری در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی خاش تصریح کرد:دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند

همچنین سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ضرورت پاسخگویی دولت پاکستان و سازمان اطلاعاتی ISI به دولت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این اشرار جنایتکار اهل یکی از طوایف بلوچستان بودند که در کشور همسایه آموزش عملیات انتحاری دیده بودند و کشور همسایه و سازمان اطلاعات ISI بایستی پاسخگوی دولت و ملت ایران و سپاه پاسداران باشد که چگونه آنها از مرز این کشور عبور کردند و چرا این کشور همجوار مأمن و محل آموزش و اعزام این گروهک‌های تروریست کافر شده است.

در جلسه صبح امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) بررسی شد.

در ارتباط با این جلسه، غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه بررسی "پالرمو" به تعویق افتاد، توضیح داد: با توجه به اینکه همه کسانی که برای اظهار نظر کردن درباره موضوع بررسی پالرمو وقت خواسته بودند، نتوانستند نظرات‌شان را بیان کنند، ادامه بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید. وی همچنین افزود: بحث مهلت گروه اقدام مالی در جلسه مجمع مطرح نشد.

در ابتدای جلسه امروز آیت الله آملی لاریجانی گفت: باید به این توجه داشته باشیم که در تأیید و تصویب پالرمو اگر نظری بدهیم آیا واقعاً آن چیزی است که اروپایی‌ها از ما خواسته‌اند یا امر فراتری همچون FATF را از ما توقع دارند؟

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در تشریح جزییات طرح اصلاح قانون جرم سیاسی گفت که در این طرح تاکید شده که باید رسیدگی به جرائم سیاسی علنی و با حضور وکیل متهم در تمامی مراحل رسیدگی باشد همچنین متهم باید حق برخورداری از وکیل انتخابی را داشته و ممنوعیت بازداشت انفرادی قید شده است. وی اظهار کرد: قانون جرم سیاسی در سال ۱۳۹۵ به تصویب مجلس نهم رسید که یک گام رو به جلو بود و توانست بسیاری از مشکلات را رفع کند.

سید جلال ساداتیان، کارشناس مسائل اروپا معتقد است که ظریف با توجه به توانمندی که از آن برخوردار است می‌تواند از فرصت اجلاس امنیتی مونیخ برای پیشبرد اهداف کشور و تبیین سیاست‌های خارجی ایران استفاده کند چراکه ظرفیت اجلاس «امنیتی مونیخ» و فرصتی که نباید از دست داد.

درهمین رابطه مهدی ذاکریان، کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به برگزاری کنفرانس ورشو و نتایج آن برای آمریکا، رژیم اسرائیل و عربستان گفت: کنفرانس "مونیخ" فرصت بزرگی برای ایران در برابر کنفرانس شکست‌خورده "ورشو" است.

خبرگزاری شینهوا با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا دیدگاه متفاوتی درخصوص ایران دارند، گزارش داد: کنفرانس ورشو نشان دهنده اختلاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا است. شینهوا در این باره نوشت: "کنفرانس بین‌المللی ورشو درباره خاورمیانه در حالی روز پنج‌شنبه به کار خود پایان داد که در جریان این نشست دو روزه آمریکا و اتحادیه اروپا دیدگاه‌های متفاوتی درخصوص ایران نشان دادند و به هیچ گونه توافقی دست نیافتند.

نشریه اکونومیست هم در گزارشی با اشاره به نشست ورشو نوشت: کنفرانسی که قرار بود ایران را منزوی کند، منجر به شرمساری آمریکا شد.

همچنین به نقل از آل ایندیا رایدو، آلمان درخواست مایک پنس، معاون وزیر امور خارجه آمریکا را برای خروج کشورهای اروپایی از توافق هسته‌ای و به انزوا راندن تهران رد کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ویدئویی را از یک جلسه غیر رسمی وزرای خارجه امارات و بحرین به همراه عادل الجبیر در حاشیه کنفرانس ورشو منتشر کرده که در آن این افراد به ایراد انتقادات تندی علیه ایران می‌پردازند و از سیاست‌های رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند. نکته جالب این ویدئو که برای اولین بار است اینگونه علنی می‌شود، حضور نتانیاهو در میان مخاطبان جلسه است.

تعدادی از ایرانیان مقیم آلمان، در یک درخواست اینترنتی از شرکت هواپیمایی «ایران ایر» خواستند که خطوط پرواز مستقیم در مسیر تهران - مونیخ -تهران را برقرار کند.

حکم قطعی متهمان پرونده شرکت کلاهبرداری دومان توکان صادر و بر اساس حکم صادره، دومان سهند به ۲۰ سال حبس محکوم شده است. بر اساس حکم صادره، دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل بیست سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تأمین قاضی مورد نیاز قوه قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در دو مقطع "کارشناسی" و" کارشناسی ارشد پیوسته "در رشته علوم قضایی دانشجوی بورسیه می‌پذیرد. که شرایط پذیرش داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی را میتوانید اینجا بخوانید.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای امروز (شنبه) بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha