• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 97112814605
  • خبرنگار : 71584

ضرورت تخصیص بودجه کافی برای آموزش معلمان

ضرورت تخصیص بودجه کافی برای آموزش معلمان

‌رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران با بیان اینکه در زمینه کیفیت آموزش در رتبه‌بندی بین المللی وضع خوبی نداریم، گفت: یکی از مهمترین پارامترهایی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند این است که بودجه آموزش و پرورش را برای آموزش معلمان جدی بگیریم. هزینه کردن در آموزش و پرورش را باید سرمایه‌گذاری بدانیم.

به گزارش ایسنا، فریبرز درتاج در پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه افزود: در حوزه پوشش تحصیلی برای برخی از رده‌های سنی به عدد یک نزدیک شده‌ایم.

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران در ادامه با بیان اینکه میانگین بهره هوشی در هر نسلی در حال افزایش است گفت: وضع ما در این حوزه بهتر نشده است. تحقیقات نشان داده افراد باهوش بیشتر دچار استدلال‌های غلط می‌شوند، جهت‌گیری آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای دنیا به جای تربیت افراد باهوش به سمت تربیت افراد خردمند است.

وی با بیان اینکه در اهداف ما هدف‌های بسیار خوبی وجود دارد اما شیوه اجرا باید در دنیای واقعی صورت گیرد، اظهارکرد: با توجه به اینکه تنوع مدارس در کشور زیاد است هیچ مدرسه غیرانتفاعی حق ندارد آزمون ورودی بگیرد.

این روانشناس در پایان گفت: باید مدارس در سال ۲۰۳۰ ویژگی‌هایی داشته باشند که عبارتند از تحولات فنی، تنوع در زمان و مکان آموزش و پروژه محور شدن آموزش به دلیل سایه اقتصاد بر آموزش.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.